يک کارشناس سياست خارجي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

منافع بلندمدت و امپرياليستي آمريکا در کره مانع از هرگونه نزاع در اين منطقه خواهد شد

يک کارشناس سياست خارجي گفت: منافع بلندمدت و امپرياليستي آمريکا در شبه جزيره کره و ارتباط اقتصادي عميق اين کشور با چين و ژاپن نيز از عواملي است که آمريکا را از تشديد شعله‌ور شدن نزاع و تنش در اين منطقه برحذر مي‌دارد.

حسن صادقيان د رگفتکو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحران کره شمالي و حمله احتمالي از سوي اين کشور به آمريکا و تغيير در معادلات سياسي شبه جزيره کره، گفت: علي‌رغم مجهز بودن کره شمالي به تلسحات هسته‌اي و عدم الويت اين منطقه براي غير چشم بادامي‌ها طبيعتا اقدامي مبني بر حمله به کره شمالي، از سوي چين، ژاپن و يا آمريکا صورت نخواهد گرفت.

وي ادامه داد: در تفکرات سياسي مقامات کره شمالي اين تفکر که نابودي کشورهاي همجوار زمينه را براي حضور ابرقدرت‌هاي غربي فراهم خواهد کرد امري دور از ذهن نيست؛ همانگونه که بمباران شيميايي ژاپن از سوي آمريکا اين کشور را از لحاظ نظامي به دولت آمريکا وابسته کرده و شرايط را براي حضور خود در منطقه شبه جزيره فراهم کرد.

صادقيان در ارتباط با به‌کارگيري راهکارهاي کاهش فشار از سوي آمريکا و ايجاد تنش نسبت به مواضع کره در قبال اين کشور، تصريح کرد: عواملي مانند عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشيني ظاهري، سکوت و تعويق آزمايش موشکي در شبه جزيره کره توسط آمريکا و همچنين مسافت زياد اين دو کشور، به کاهش احتمالات آغاز درگيري‌ها ميان آمريکا و کره شمالي کمک خواهد کرد.

وي افزود: منافع بلندمدت و امپرياليستي آمريکا در شبه جزيره کره و ارتباط اقتصادي عميق اين کشور با چين و ژاپن نيز از ديگر عواملي بوده که آمريکا را از تشديد شعله‌ور شدن نزاع و تنش در اين منطقه بر حذر مي‌دارد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان تهديدات اتمي کره شمالي را  پاسخي به تشديد تحريم‌ها و تحميل محدوديت‌هاي آمريکا به اين کشور تلقي کرده و خاطرنشان کرد: آمريکا در تلاش است تا با کمترين هزينه به پيشبرد اهداف شوم خود در کره اقدام کند اما در اين ميان کره شمالي با اتخاذ سياست‌هاي مقابله‌جويانه هرگونه اهداف خصمانه آمريکا را در هم خواهد شکست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کره ، آمریکا ، جنگ ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار