زاکاني در همايش "مشق حماسه":

براي کانديدارتوري درحال فکر کردن هستم

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: براي کانديدارتوري هنوز درحال فکر کردن هستم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، لحظاتي پيش همايش "مشق حماسه" که به همت جمعيت رهپويان و ايثارگران انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود آغاز به کار کرد.

 در اين همايش حجت‌الاسلام پناهيان،‌ عليرضا زاکاني، اسماعيل کوثري و حسين فدائي سخنراني خواهند کرد.

گفتني است؛ همچنين در اين همايش جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي به منظور فعاليت‌هاي انتخاباتي اعلام موجوديت خواهد کرد.

**شناسايي تقوا در ميان سياسيون ساده نيست

حجت‌الاسلام "عليرضا پناهيان" در همايش مشق حماسه جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي اظهار داشت: مفهوم تقوا در آيات قرآن کريم جايگاه بسيار رفيعي دارد و بالاتر از همه خوبي‌ها است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عدالت يکي از فضايلي است که در ميان همه فضايل جنبه محوري دارد.

وي با بيان اينکه جامعه ما بسيار خوشبخت است که موج تقوا در آن به صورت محوري مطرح شده است افزود: جامعه ما خوشبخت است که از مرحله درک ضروريات ايمان گذشته و از مرحله  عمل صالح هم عبور کرده و براي تحقق همه  اعمال صالح به دنبال تابلوي تقوا است.

حجت‌الاسلام پناهيان تصريح کرد: تقوا از برخي جهات به اين معنا است که براي اقامه حق مسيري را انتخاب کنيم که در  آن مقررات و محدوديت هايي که تعيين شده است،‌ رعايت شود بنابر اين هر کسي نمي‌تواند به اقامه حق بپردازد.

وي تاکيد کرد: سياسيون همه به دنبال اجرا و اقامه حق هستند و در مسير اجراي حق آيين‌نامه‌هايي وجود دارد که افراد را محدود مي‌کند در مسير اجراي حق آيين‌نامه را رعايت کرد و محدوديت پيدا مي‌کند که هر رفتاري از وي سر نزند.
 
 استاد حوزه دانشگاه گفت: سياست مداراني که در متن قدرت باشند و بتواند از زبان اختيارات خود مطابق مقررات تقوا براي ادامه حق استفاده کند آنگاه سياست مدار با تقوايي است.

**تقواي سياسي با حماسه سياسي بي ارتباط نيست

حجت‌الاسلام پناهيان گفت: تقوا در عرصه سياسي بسيار ضعيف و پيچيده است و به سادگي به دست نمي‌آيد البته افراد با تقوا هم معمولا مظلومند.

وي با بيان اينکه شناسايي تقوا در ميان سياسيون ساده نيست گفت: اميدواريم سياسيوني که مطابق آيات قرآن و بيانات مقام معظم رهبري به معاني تقوا پي برده‌اند بيش از گذشته آن را در جامعه جاري کنند.

وي تصريح کرد: اميدواريم کساني که اهل تقوا هستند در عرصه سياست غريب نمانند و سرو صداهايي که تقوا را رعايت نمي‌کنند جلو نزنند البته مردم ما هوشمندي فوق العاده‌اي براي درک تقوا در عرصه سياست و شناسايي مصاديق آن دارند.

اين استاد حوزه و دانشگاه درباره ارتباط ميان حماسه،‌ تقوا و سياست نيز گفت: تقوا شکلي حماسي پيدا كرده و حماسه ساز مي‌شود اساسا محدوديت‌هايي که تقوا براي رفتار انسان ايجاد مي‌کند،‌ مقدمه تحقق حماسه است.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه تاکيد کرد: حماسه سازان بزرگ هميشه مظلوم بوده‌اند  وا ين مظلوميت نيز ناشي از رعايت محدوديت‌هايي است که مقوله‌اي به نام تقوا آن را ايجاد مي‌کند.

وي گفت: تقواي سياسي که اخيرا مقام معظم رهبري نيز بر آن تاکيد کرده‌اند بي ارتباط با حماسه سياسي نيست چرا که تقوا مکانيزم تحقق حماسه است و حماسه نيز به شيوه خاص به اقامه حق پرداخته است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه در کنار حماسه ساز اصطلاحي به نام حماسه سوز را مطرح مي‌کنند ادامه داد: تقوا در عرصه سياسي يعني اينکه اهداف صحيح سياسي را انتخاب کنيم و با رعايت مقررات الهي به سمت آن برويم.
 
وي درباره اهميت تقوا در عرصه سياسي اظهار داشت: سياسيون و کساني که در قدرت و يا در حاشيه‌اند امکاناتي براي رعايت نکردن محدوديت‌ها دارند و شيطان نيز آنها را تهديد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام پناهيان افزود: کساني که در مسند قدرت قرار دارند و امکانات نامحدودي در اختيارشان است مي‌توانند بي تقوايي کنند و رعايت تقوا نيز براي آنان سخت خواهد بود.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: افرادي در حاشيه قرار دارند نيز مي‌توانند به تخريب ديگران باشند اگر کساني که در قدرت و حاشيه هستند،‌ بي تقوايي کنند چه چيزي از تقواي سياسي درجامعه باقي مي‌ماند؟

حجت‌الاسلام پناهيان تصريح کرد: براي خلق حماسه اگر از حق ديگران استفاده کنند حماسه ساز نمي‌گويند لذا به صدام که اين همه کشتار انجام داده و بنا به قدرتي که در دست داشتند حماسه‌اي خلق نکردن، اما در ايران دفاع مقدس يک حماسه بود چون در محدوديت قرار داشتيم.

وي افزود: رزمندگان با محدوديتي که داشتند با نجابت خود حماسه خلق کردند.
 
مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري گفت: دليل عزت و احترام رزمندگان جمهوري اسلامي خلق حماسه است چرا که اگر قرار بود همه  آحاد ملت اجباري يک ماه به جبهه بروند اين حماسه خلق نمي شد و رزمندگان بدون ادعا به جبهه رفتند.

وي تاکيد کرد: وقتي در محدوديت رعايت اخلاق مي‌شود مصوب آن تقوا که منجر به خلق حماسه‌اي بزرگ خواهد بود.

وي با بيان اينکه در مقابل کلمه حماسه ساز حماسه سوز نيز مورد استفاده است اظهار داشت: فرق حماسه سازان با حماسه سوزان اين است که حماسه سازان عزت را به ذلت ترجيح مي‌دهند اما در نهايت به منافع خود مي رسند اما حماسه سوزان منفعت را به عزت ترجيح مي‌دهد و در نهايت به ذلت دست پيدا مي‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اينکه ما اميدواريم در انتخابات پيش رو رقابت بين حماسه ساز و حماسه سوز شکل نگيرد عنوان کرد: ملت ما مدت ها  است که دارند شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست را بيان مي‌کنند اما در مقابل اين خرد جمعي بعضي مي‌گويند آرامش راحتي هم حق مسلم ما است و فکر مي‌کنند که اين شعار مردم براي بهاي برق، گاز بيان مي‌شود اما نمي‌دانند که مردم به دنبال عزت هستند و حماسه سوزان مي پندارند که مي‌توانند عزت را به منفعت تبديل کنند .

وي با بيان اينکه تفاوت ديگر حماسه ساز حق طلبي گفت: حماسه ساز حق طلبي را بدون خود خواهي دنبال مي‌کند و در حقيقت هم به دنبال صبر کردن نام نيز است اما حماسه سوز عزت را از دست مي‌دهد و همين که ارزشي براي خود به دست نمي‌آورد.

حجت‌الاسلام پناهيان در ادامه تاکيد کرد: حماسه ساز از حق براي مصلحت جامعه استفاده نمي‌کند اما حماسه سوز از حق عليه مصلحت استفاده مي‌کند و مصلحت يعني نياز در اولويت قرار گرفتن و جز حق محسوب مي‌شود و لذا بخش برتر حق است.
 
مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با بيان اينکه هر کسي از يک حرف حقي عليه مصالح جامعه استفاده کند حماسه سوز است تصريح کرد: تقوا محدوديت ايجاد مي‌کند که يکي از محدوديت‌ها مصلحت‌هاي به کار گرفته محسوب مي‌شود و حماسه ساز بايد بيشتر از قانون مداري، قانون مداري  قانون مداري کند و لذا حماسه سوز در مسير اجراي حق قانون را رعايت نمي‌کند.

وي افزود: گاهي اوقات آدم بايد از يک حق براي رسيدن به حق برتري صرف نظر کند و حماسه ساز کسي است که بيشتر از قانون، قانون را رعايت مي‌کند.
 
وي تاکيد کرد: حماسه سازان خوبي‌هاي خود را اندک مي بينند و بدي‌هاي خود را بزرگ مي پندارند اما حماسه سوز برعکس گروه اول  سعي در برطرف کردن بدي‌هاي خود را اندک و خوبي‌هاي خود را بزرگ جلو مي‌دهد  و اين دسته خود را مفتخر به خوبي‌هايشان مي‌دانند.

مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در پايان سخنراني خود در همايش مشق حماسه خاطر نشان کرد: انشاء الله بتوانيم حماسه سياسي و اقتصادي را در سال جاري محقق کنيم و حماسه دفاع مقدس تا هنگام ظهور الگوي تمام عيار براي ما است.

**اعلام كانديداتوري زاكاني براي رياست جمهوري


"اسماعيل کوثري" در همايش مشق حماسه ضمن بر شمردن ويژگي‌هاي "عليرضا زاکاني" کانديداتوري وي را براي انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد.

اين نماينده مجلس ادامه داد: زاکاني با پرکاري و شجاعت در دوران دفاع مقدس ايستاد اکنون هم بايد بر اساس تکليفي که از طرف دوستانش بر عهده  گذاشته شده به ميدان بيايد.

وي افزود: زاکاني بايد مانند دفاع مقدس مسئوليت بر عهده گيرد و بر اساس تعهداتي که داده است اگر يک نفر بهتر از ايشان به ميدان انتخابات آمد آن فرد اصلح معرفي خواهد شد.

کوثري خاطرنشان كرد: در دوره جديد بايد موفقيت‌هاي رؤساي جمهور قبلي نيز در نظر گرفته شود و در جهتي امور کشور از سوي رئيس جمهور آينده اداره شود که ضعف‌هاي گذشته به قوت تبديل شود.

**بايد مانند دفاع مقدس در صحنه باشيم


عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: ملت ما از خود گذشت تا حماسه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را خلق کرد و اين انقلاب به دست مردم صورت گرفته است و مردم آن را جايگزين نظام طاغوت شاهنشاهي کرده اند از اين رو بايد پاي آن بايستند.

وي با بيان اينکه هر چه عمل بزرگ تر باشد دشمن نيز بزرگ تر است گفت: آن گونه که رهبر معظم انقلاب درباره خود مطرح کرده‌اند که ديپلمات نيستند و يک انقلابي‌اند نشان مي‌دهد که جايگاه انقلابي با يک ديپلمات متفاوت است چرا ديپلمات‌ها بايد در چارچوب خاص رفتار کنند، ولي انقلابيون بايد هر لحظه از انقلاب خود مراقبت کنند و هوشيار باشند که دشمن هر لحظه چه روندي را در پيش مي‌گيرد و انقلابي جايي را براي خود در نظر نمي‌گيرد.
 
کوثري گفت: از نظر مردم و سيستم کشور داري بايد آرامش برقرار شود و اين آرامش اکنون برقرار شده است ولي وقتي رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند که من انقلابي هستم نشان از آن دارد که در حال درگيري شديد هستيم چرا که دشمن چشم ديدن ما را ندارد و پي در پي به انقلاب ما ضربه وارد مي‌کنند.

وي ادامه داد: وقتي آگاهانه و با بصيرت موقعيت‌ها را بشناسيم نه تنها خسته نمي‌شويم بلکه در راه خدا سرحال تر قدم بر مي‌داريم، همان گونه که رزمندگان در روزهاي آخر جنگ به مراتب قوي تر در مقابل دشمن ايستاده بودند.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: برخي مي‌گويند که ديگر بس است ولي ما معتقديم زندگي سرشار از مبارزه است و ما مدام در حال امتحان هستيم.

وي با تاکيد بر بصيرت اظهار داشت: بايد با بصيرت هرچه بيشتر مسير را ادامه دهيم ما در حماسه گذشته ضربات پي در پي به استکبار وارد کرديم و در دفاع مقدس به اندازه‌اي موفق بوديم که اکنون مردم جهان و منطقه با وجود گذشت ساليان سال از ما الگو مي‌گيرند.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه ما با توانستند حماسه را خلق کرده‌ايم گفت: همه مي‌توانند در به وجود آمدن حماسه حضور پيدا کنند و اکنون که شما در اين جا جمع شده‌ايم مي‌خواهيد يک حرف را به جامعه برسانيد و آن اين است که تصميم داريد از يک فرد حماسي براي انتخابات آينده حمايت کنيم.

کوثري افزود: حضرت امام(ره) مسير راه را مشخص کرده‌اند و از آن جايي که ايشان مي‌فرمودند که من خادم شما هستم، من آمده‌ام تا بزرگواري شما را حفظ کنم و دشمنان شما را به زمين بزنم من مي‌خواهم اين ملت را مستقل کنم و دولت نيز مستقل باشد و دست اجانب از اين مملکت کوتاه شود نشان از آن دارد که امام يقين داشت که به قدرت لايزاق الهي متصل است.
 
وي اضافه کرد: امام با اين نگرش جنگ و حماسه را مديريت کرد و توانست با کمترين امکانات بزرگ ترين نتيجه را خلق کند مديريتي که در دفاع مقدس بعد از آن و همچنين تاکنون ادامه دارد، شايد بعضي‌ها از آن زمان دچار اشتباه شده باشند ولي اصل مديريت حماسه بي نظير است.

کوثري گفت: حماسه دفاع مقدس اکنون در کشورهاي منطقه از جمله سوريه،‌ لبنان،‌ فلسطين،‌ عراق و افغانستان به نمايش گذاشته شده است و اين مديريت از خود گذشتگي را سر لوحه کار خود قرار داده است.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه بايد براي آينده به موقع تصميم گرفت و  وارد صحنه شد تصريح کرد: در شرايط فعلي فداکاري مهم است در دفاع مقدس بعضي آمدند بعد از مدتي برگشتند ولي عده اي هم ثابت قدم مانده است  و حتي با سن کم در مقابل سختي‌هاي دشمن مسئوليت پذيرفتند و يکي از اين افراد عليرضازاکاني است.

كوثري ادامه داد: زاکاني در سن پايين در جبهه مسئوليت پذيرفت و به عنوان يک بسيجي وارد صحنه شد و امام نيز همين را مي‌خواست.

اين نماينده مجلس گفت: اگر مقاومت‌هاي اين چنيني نبود و دشمن اين کشور را اشغال مي‌کرد اکنون براي پاسخ به نسل آينده چه بايد مي‌گفتيم.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه ما بايد مانند دفاع مقدس در صحنه باشيم، تصريح كرد: اگر ما در صحنه نباشيم ولي امر مسلمين تنها مي‌ماند و اين به آن معنا نيست که کسان ديگر نيستند بلکه ما بايد همه با هم باشيم.

کوثري در ادامه همايش مشق حماسه اظهار داشت: اسکتبار با همه توان خود ،‌دلال‌هاي قطر عربستان و حمايت همه جانبه ترکيه نمي‌توانند کاري را عليه ملت سوريه انجام دهد.

وي با بيان اينکه قطعا پيروزي از آن ملت سلحشور سوريه است ادامه داد: تجربه مديريت حماسي ما که به ملت سوريه منتقل شده،‌ به خوبي جواب داده است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه بايد در انتخابات آينده فردي را برگزينيم که حماسه را پشت سر گذاشته باشد و حضور فعالي در جامعه از وي ديده شده باشد خاطرنشان كرد: زاکاني از جمله افرادي است که اين مسير را طي کرده و اميدواريم  آن چنان پيش برويم که پرچم برافراشته شده به دست امام خميني(ره) و سپرده شده به دست مقام معظم رهبري را به صاحب اصلي آن آقا امام زمان(عج) بسپاريم.

**فعلا از هيچ يک از اصولگرايان حمايت نمي‌کنم

حجت‌الاسلام"عليرضا پناهيان" در حاشيه همايش "مشق حماسه" با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با وجود ارادتي كه به جريان اصولگرايي دارم اما فعلا از هيچ يک از اصولگرايان حمايت نمي‌کنم.

اين مدرس حوزه و دانشگاه درباره تعهد اصولگرايان ادامه داد: در ابتداي فعاليت‌هاي انتخاباتي تعهد کانديداهاي اصولگرا زياد بد نيست ولي بايد به سمتي حرکت کنيم که به تجميع برسيم.
 
مشاور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري درباره معيارهاي انتخاب اصلح از سوي مردم خاطرنشان کرد: مردم بايد تقواي سياسي و برخورداري از توانمندي‌هاي مديريتي و همچنين ويژگي ولايت‌مداري را در کانديداها مورد توجه قرار دهند.

**به تفکر دفاع مقدس نياز داريم/ انقلاب اسلامي اعتقادي است

"عليرضا زاکاني" دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در يک شرايط حساس به سر مي بريم اشاره کرد و اظهار داشت: حضور ما درصحنه و حماسه سازي ملت رشيد ايران و الگو سازي براي ساير مسلمان و مظلومان عالم تحول عظيمي را در جهان رقم خواهد زد.

وي ادامه داد : مقام معظم رهبري امسال را با عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نام گذاري کردند وقتي بحث از حماسه و حماسه سازي مي شود حکايت از اين دارد که شرايط عادي نيست.
 
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: شرايط ويژه است واختزاعات زمان نيز معمولي و  عادي نيست.

وي با بيان اينکه نياز به حضور گسترده وجدي مر دم داريم ادامه داد: اگر دفاع مقدس حماسه شد به دليل حضور پر شور و پر شکوه و فداکارانه مردم بود تا جايي که رزمندگان براي روي مين رفتند از هم سبقت مي‌گرفتند.

وي به فرموده امام خميني(ره) مبني بر اينکه ما انقلابمان را در دفاع مقدس به جهان ثابت کرديم اشاره کرد و گفت: آن چيزي که امروز تاثير بسيار بسزايي در صحنه هاي امروز و فردا مي تواند داشته باشد تفکر و فرهنگ دفاع مقدس است يعني فرهنگي که امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري دائما ما را متوجه به هم مي‌کردند و درخواستشان اين بود که جامعه ما متحول شود به گونه‌اي که اين فرهنگ بر همه سطوح نهادينه شود.

وي تصريح کرد: در سال 88 بعد از رحلت امام(ره) مقام معظم رهبري در ديدار با سفراي خارجي نقشه راه انقلاب را بشمردند و اولين ويژگي  که ذکر کردند اين بود که ما نيز به تحولي اساسي و معنوي داريم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: انقلاب اسلامي يک انقلاب اعتقادي و به برکت وجود امام(ره)،‌ شهدا و حرکت يک پارچه مردم در انديشه‌هاي ناب محمدي به پيروزي رسيد.

وي تصريح کرد: مفتخريم که مسئوليت بزرگي بر عهده ما  و به برکت وجود امام عزير و مقام معظم رهبري و تبعيت خالصانه مردم از انقلاب مسير نشاط انقلاب ادامه پيدا کرده است.

زاکاني افزود: يکي از نيازهاي امروزه انقلاب اسلامي نياز به تغيير و تحول در جامعه است و بايد با نگاه به مسئوليت تاريخي که بر عهده ماست اعم از مسئوليت ملي و مسئوليت جهاني نسبت به همه مسلمانان پيش برويم.

وي ادامه داد: علاوه بر انکه در مقابل پيشرفت جامعه اسلامي مسئوليم بسياري از مسلمانان چشم اميد خود را به ايران اسلامي دوخته اند.

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينکه نبايد به داشته هاي خود اکتفا کنيم عنوان کرد: بايد با تلاش و کوشش بتوانيم مسئوليت خود را انجام دهيم و انقلاب اسلامي که در خرداد 47 شروع ودر 57 به سرانجام رسيد را به شکوفايي و عزت برسانيم.

وي گفت: وقتي فرمايشات مقام معظم رهبري و امام خميني(ره) مراجعه مي کنيم انتظارات زيادي را در آن مي‌يابيم.

زاکاني تاكيد كرد: اگر مسئوليت‌ها را نشناسيم و با شرايط جامعه تطبيق ندهيم و آنها را درک نکنيم در راه وظيفه خود درجا خواهيم زد و در اين رابطه مقام معظم رهبري تاکيد کرده‌اند که اگر ما بايستيم پنجاه سال به عقب بر مي‌گرديم چون دشمنان ما نمي‌ايستند بايد به سمت و سويي برويم که اهداف انقلاب اسلامي را به عينيت برسانيم.

دبير کل جمعيت رهپويان با اشاره به  اينکه در زمانه جهاد اکبر قرار داريم گفت: مسئوليت‌هاي سنگيني بر عهده داريم که اگر به آن  توجه نکنيم و فهم درستي از تکميل و اداي وظيفه خود در قبال انقلاب نداشته باشيم به بيراهه مي‌رويم.
 
وي با تاکيد بر اينکه در آستانه تحول درجامعه هستيم اظهار داشت: دشمنان اميدوارند که در اين ايام انتقام خود را از ملت ايران بگيرند و همه ي توان خود را به ميدان آوردند تا در مقابل صف نفوذ ناپذير مردم ايران اسلامي رخنه ايجاد کنند، اما ما اين صحنه را فرصت بسيار بزرگ مي‌پنداريم که اگر به آن دقت کنيم حماسه بزرگي را خلق خواهيم کرد.

وي در ادامه افزود: به شرطي مي توانيم صحنه ي بزرگي پيش روي خود مصور کنيم که مسئوليت خود را بپذيريم و عهدي را که با خدا و انبيا و اولياي الهي بسته ايم مبني بر اينکه خواستار دين باشيم تا بتوانيم در بهترين شرايط اين ارزش‌ها را حفظ کنيم مي‌توانيم از عهده مسئوليت بر بياييم.

وي همچنين تصريح کرد: با مردم و امام و شهدا عهده بستيم که  صادق باشيم و همچنين نسبت به رهبري تابع درست معظم له قرار گيريم.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه اخذ مسئولين با مردم اين است که خادم ملت باشند اظهار داشت: اگر ما مسئولين درجامعه خدمتگزار و آشنا به لوازم تفکر انقلابي باشيم تا در صدد عمل برآييم به طور حتم جامعه ما جامعه ي امروزي نبود و راهي فراتر از تفکر انقلابي مان را طي مي‌کرديم.

زاکاني با اشاره به اينکه اشکالات و نقدهاي جدي در جامعه است تصريح کرد: اساس مشکلات به دوري از تفکرات ناب انقلاب اسلامي بايسته‌ها و شايسته‌هاي رزمندگان و شهيدان دفاع مقدس بر مي‌گردد.

وي تاکيد کرد: اگر به داشته‌هاي عظيمي که در طي 34 سال تجربه انقلاب اسلامي توجه کنيم و بتوانيم از آنها استفاده کنيم مي‌توانيم آينده خوبي را براي نظام و انقلاب متصور شويمر

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي بيان کرد: اگر در گذشته ريزش‌ها و وادادگي‌هايي داشتيم به حمد الله رويش‌هايي نيز در انقلاب اسلامي داشته‌ايم که بزرگ ترين داشته ما بعد از اسلام داشتن رهبري بصير و آگاه است که مثل خورشيدي در مقابل ديگران  مي‌درخشد و مقايسه آن با ديگران ظلم است.
 
وي همچنين گفت: از ديگر داشته‌هاي انقلاب اسلامي مردم عزيزي است که در سختي‌ها و شدائد به ميدان آمدند و به داد انقلاب مي‌رسند و همچنين به اتزاي نخبگان جامعه بعد از 34 سال ديگر فقر اين قشر را احساس نمي‌کنيم.

زاكاني با اشاره به مسائل اقتصادي عنوان کرد: اقتزاي يک تحول بزرگ در جامعه احساس مي‌شود و بعد از دفاع مقدس دولت هاشمي دولتي بود که به تحول اقتصادي تاکيد کرد که اين نيز از  مباني انقلاب اسلامي محسوب مي‌شد و همچنين در دولت بعدي خاتمي بحث آزادي‌هاي مدني را که يکي ديگر از شعار هاي انقلاب بود سر داد اما مشکل اين بود که آنها از الگوي غربي استفاده کرده‌اند و ما را به ناکجا آباد برد و احمدي نژاد  يکي ديگر از شعارهاي انقلاب را که مبارزه با فقر و تبعيض بود محور دولت خود قرار داد.

وي تصريح کرد: طي تجربيات گذشته بر ما مبرم است استفاده از الگوي غربي در جامعه ي اسلامي منصوب است لذا بايد در پرداختن به شعارهاي انقلاب از بخشي کردن آن در حزر باشيم و همه شعار هاي انقلاب را در دستور کار خود قرار دهيم.

وي با بيان اينکه بکار بردن همه ي شعار هاي انقلاب مبني بر ايجاد محدوديت نيست گفت: اگر شعار آزادي و آزادي خواهي مي‌دهيم بايد به آن عمل کنيم نه اينکه به مانند دوره ي اصلاحات آزادي و آزادي خواهي آن گونه پيش ببريم که بگوييم عليه خدا هم در مملکت تظاهرات به پا کنيم.

دبير کل جمعيت رهپويان در ادامه بيان کرد: اصلاح طلبي يک اصل است اما بايد اصلاحاتي در چهارچوب قانون اساسي، ميثاق ملي که رکني از عالام مردم را مي‌زدايد اجرا شود بسياري از اصول قانون اساسي فراموش شده است و کسي به آن توجه نمي‌کند.

وي با بيان اينکه راه اساسي و اصلاح در رفتارها، عملکرد ها گفت: روش‌ها، قوانين و ساختارها درچهارچوب اسلام و منطقي اجرا شود و همه در راستاي نگاه امام و مقام معظم رهبري قرار گيرد لذا اين مسير بايد با دستان پر توان جوانان و فرهيختگان و کساني که دنبال شوند که نقشه راه درست را براي پيشرفت داشته باشند و اين نقشه بر اساس نگاه اجتهادي امام و مقام معظم رهبري صورت گيرد.

نماينده مجلس با بيان اينکه کشور نياز به نو سازي فرهنگي و اخلاقي دارد اظهار داشت: در الگوي پيشرفت زاکاني با اشاره به اينکه اشکالات و نقدهاي جدي در جامعه است تصريح کرد: اساس مشکلات به دوري از تفکرات ناب انقلاب اسلامي بايسته‌ها و شايسته‌هاي رزمندگان و شهيدان دفاع مقدس بر مي‌گردد.

وي تاکيد کرد: اگر به داشته‌هاي عظيمي که در طي 34 سال تجربه انقلاب اسلامي توجه کنيم و بتوانيم از آنها استفاده کنيم مي‌توانيم آينده خوبي را براي نظام و انقلاب متصور شويم.

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي بيان کرد: اگر در گذشته ريزش‌ها و وادادگي‌هايي داشتيم به حمد الله رويش‌هايي نيز در انقلاب اسلامي داشته‌ايم که بزرگ ترين داشته ما بعد از اسلام داشتن رهبري بصير و آگاه است که مثل خورشيدي در مقابل ديگران  مي‌درخشد و مقايسه آن با ديگران ظلم است.
 
وي همچنين گفت: از ديگر داشته‌هاي انقلاب اسلامي مردم عزيزي است که در سختي‌ها و شدائد به ميدان آمدند و به داد انقلاب مي‌رسند و همچنين به اتزاي نخبگان جامعه بعد از 34 سال ديگر فقر اين قشر را احساس نمي‌کنيم.

زاكاني با اشاره به مسائل اقتصادي عنوان کرد: اقتضاي يک تحول بزرگ در جامعه احساس مي‌شود و بعد از دفاع مقدس دولت هاشمي دولتي بود که به تحول اقتصادي تاکيد کرد که اين نيز از  مباني انقلاب اسلامي محسوب مي‌شد و همچنين در دولت بعدي خاتمي بحث آزادي‌هاي مدني را که يکي ديگر از شعار هاي انقلاب بود سر داد اما مشکل اين بود که آنها از الگوي غربي استفاده کرده‌اند و ما را به ناکجا آباد برد و احمدي نژاد  يکي ديگر از شعارهاي انقلاب را که مبارزه با فقر و تبعيض بود محور دولت خود قرار داد.

وي تصريح کرد: طي تجربيات گذشته بر ما مبرم است استفاده از الگوي غربي در جامعه ي اسلامي منصوب است لذا بايد در پرداختن به شعارهاي انقلاب از بخشي کردن آن در حزر باشيم و همه شعار هاي انقلاب را در دستور کار خود قرار دهيم.

زاكاني عمل کنيم نه اينکه به مانند دوره ي اصلاحات آزادي و آزادي خواهي آن گونه پيش ببريم که بگوييم عليه خدا هم در مملکت تظاهرات به پا کنيم.

دبير کل جمعيت رهپويان در ادامه بيان کرد: اصلاح طلبي يک اصل است اما بايد اصلاحاتي در چهارچوب قانون اساسي، ميثاق ملي که رکني از عالام مردم را مي‌زدايد اجرا شود بسياري از اصول قانون اساسي فراموش شده است و کسي به آن توجه نمي‌کند.

وي با بيان اينکه راه اساسي و اصلاح در رفتارها، عملکرد ها گفت: روش‌ها، قوانين و ساختارها درچهارچوب اسلام و منطقي اجرا شود و همه در راستاي نگاه امام و مقام معظم رهبري قرار گيرد لذا اين مسير بايد با دستان پر توان جوانان و فرهيختگان و کساني که دنبال شوند که نقشه راه درست را براي پيشرفت داشته باشند و اين نقشه بر اساس نگاه اجتهادي امام و مقام معظم رهبري صورت گيرد.

نماينده مجلس با بيان اينکه کشور نياز به نو سازي فرهنگي و اخلاقي دارد اظهار داشت: در الگوي پيشرفت الگوي پيشرفت اسلامي، فرهنگ زير بناي پيشرفت است و از باب اينکه معنويت در جامعه نهادينه شود آن جامعه به سوي تقوا پيش خواهد رفت.

وي اظهار داشت: اگر مسئولي حرف نادرست زد نبايد ديگر از مردم انتظار داشت لذا اگر ايرادي مي‌گيريم بايد اول خودمان را اصلاح کنيم و جامعه نياز به يک انقلاب اخلاقي و عدالت گستري و مبارزه واقعي با فقر فساد دارد.

زاكاني در تشريح جامعه  ايران اسلامي بيان کرد: جامعه ما نسبت به پلشتي‌هاي جوامع ديگر متفاوت است اما حداقل بدي‌هاي موجود در جامعه ي اسلامي نيز پذيرفته نيست و بايد در راستاي برطرف کردن آن بکوشيم.

وي با اشاره به اينکه اگر مي‌خواهيم با فساد مالي برخورد کنيم بايد به طور قانوني و همه مورد نبض قرار گيرند لذا در جامعه همه در برابر قانون يکسان هستند در فساد سه هزار ميلياردي امکان ندارد که پشت آن اراده‌اي وجود نداشته باشد .

وي با اشاره به نياز جامعه به يک جهاد علمي افزود: علم قدرت مي آورد و جهاد علمي براي تمدن سازي نياز است اگر امروز ديگران در مقابل ما کرنش مي‌کنند حکايت از آن دارد که دانشمندان و فرهيختگان ما براي مان افتخار آفريني کرده اند و اگر ما يک گام به عقب بنشينيم دشمن ده گام از ما جلو مي‌افتد.
 
زاکاني با اشاره به نياز کشور به شکوفايي اقتصادي گفت: رونق گرفتن توليد، بيکاري را سامان مي‌دهد و دولت نيز نقش بسزايي در سياست گذاري و حمايت از مردم و سرمايه گذار دارد.
 
وي همچنين خاطر نشان کرد: نياز و توجه به توسعه و سلامت در ابعاد مختلف درجامعه احساس مي شود و همچنين امنيت يکي از اساس پيشرفت است که بايد در بعد آزادي سرآمد باشيم.

**زاکاني کانديداتوري اش در انتخابات آتي را رد نکرد

"عليرضا زاکاني" دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره کانديداتوري‌اش در انتخابات آيند ضمن اينکه اين مسئله را رد نکرد اظهار داشت: براي کانديدارتوري درحال فکر کردن هستم.
 
وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا براي حضور در ائتلاف 1+2  از شما دعوت شده يا خير تصريح کرد: هنوز بنده چيزي نگفته‌ام  که بخواهند از من دعوت کنند.

برچسب ها: احزاب ، حماسه ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار