اصفهان /

شایسته‌سالاری کلید فروپاشی کانونهای قدرت و ثروت/ ریالی برای تبلیغات انتخابات خرج نکرده‌ام

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته‌سالاری کلید فروپاشی کانون‌های‌ قدرت و ثروت است به این معناکه اگر سکان مدیریت کشور را به دست افرادی که به واقع در هر زمینه‌ای صالح هستند بسپاریم این مشکل رفع می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد حسن ابوترابی‌فرد شامگاه جمعه در جمع اعضای شاخه سیاسی تشکل رویش اظهار داشت: امام خمینی (ره) با  بینش عمیق نسبت به فضاهای سیاسی جهان و الهام از دین اسلام،  جمهوری اسلامی را به عنوان ساختار اصلی نظام سیاسی ایران تعریف کردند.

وی بیان اینکه حکومت سیاسی رسالت دینی و مسئولیت الهی ماست، افزود: خداوند متعال ایجاد  نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های وحیانی را بر عهده مردم متدین و دین‌مدار قرار داده است زیرا اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند چهره اولیای حق از عرصه سیاسی حیات بشر دور نمی‌ماند همانگونه که با حضور مردم بود که چهره امیرالمؤمنین(ع) درخشید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حضور مردمی نیز با حضور فقیهی مدبر، مدیر و صالح در نوک هرم سیاسی نظام معنا پیدا می‌کند، بیان داشت: در طول این سال‌ها شاهد حضور مردم در صحنه‌ بوده‌ایم و در این میان نقش رهبر معظم انقلاب در پاسداری از نام جمهوری اسلامی نیز بی‌نظیر است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حضور مردم در صحنه به عنوان یک انسان مسلمان راه را بر حضور بیگانگان و مصادره منافع ملت می‌بندد و به آنها اجازه مصادره منافع ملت را نمی‌دهد.

ابوترابی‌فرد در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه که گفتمان دستگاه اجرایی کشور در تمام عرصه‌های باید به صورت دقیق با رویکرد نظام هماهنگ باشد، تصریح کرد: کم‌ترین اختلاف دولت با این مسیر سبب تضعیف ارکان نظام می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت اظهار داشت:  شعارهای انقلابی مطرح شده از سوی دولت را می‌توان از جمله ویژگی‌های مثبت این دولت برشمرد که البته باید دقت کنیم این شعارها به تدریج کم‌رنگ نشود.

وی ادامه داد: پرکاری دولت  برای پیشبرد امور از دیگر ویژگی‌های مثبت آن بود که باید به یک فرهنگ ماندگار در عرصه فعالیت کشور تبدیل شود و وقت مدیران ارشد و میانی کشور نباید به ساعات اداری خلاصه شود.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: از این نکته نباید غافل باشیم که تصمیمات مهم  کشور نباید به شکل مقطعی اتخاذ نشود بلکه باید با نگاهی بلند و کارشناسی صاحب‌نظران همراه باشد.

وی درباره کانون‌های‌ قدرت و ثروت در دولت دهم نیز تاکید کرد: شایسته‌سالاری  کلید فروپاشی کانون‌های‌ قدرت و ثروت است به این معنا که  اگر سکان مدیریت کشور را به دست افرادی که به واقع  در هر زمینه‌ای صالح هستند بسپاریم این مشکل رفع می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا حضورش در انتخابات قطعی است، تصریح کرد: حضور من در عرصه انتخابات با توجه به رصد شرایط کشور جدی است اما با هدف فراهم کردن بستر ورد صالح‌ترین فرد در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کرده‌ام.

‌رئیس جمهور باید بر تمام مسائل کشور اشراف داشته باشد

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر بالفعل یا بالقوه بودن توان اجرایی کاندیدها برای ریاست‌جمهوری گفت: توانایی‌های رئیس‌جمهور در این حوزه باید بالفعل باشد و بر تمام مسائل کشور اشراف کلی داشته باشد تا بتواند آنها را هدایت و رهبری کند.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: دانش‌ هدایت و سازمان‌دهی نیروها برای انجام کارهای تخصصی از دیگر مواردی است که یک مدیر باید بر آن تسلط داشته باشد.

وی تاکید کرد: نمی‌توان مملکت را دست هرکسی سپرد، این فرد باید با مسایل کلان کشور آشنا باشد و نگاه راهبردی و مدیریتی داشته باشد.

اشراف من بر امور کشور نسبت به بقیه کاندیداها بیشتر است

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شخصی که می‌خواهد کشور را مدیریت کند باید تمام چالش‌های پیش رو را بشناسد، من نائب رئیس مجلس در سه دوره بوده‌ام و هیچ کدام از کاندیدهای ریاست جمهوری به اندازه من بر امور کشور تسلط و آگاهی ندارند.

وی افزود: مجلس نیز ظرفیت من را شناخته است به گونه‌ای که 12 سال است  هیئت رئیسه مجلس من را به عنوان نائب انتخاب می‌کنند در حالی که من هیچ‌گاه سعی نکردم نظر مثبت نمایندگان را در این باره جلب کنم.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: نمی‌توان مملکت را دست هرکسی سپرد، این فرد باید با مسائل کلان کشور آشنا باشد و نگاه راهبردی و مدیریتی داشته باشد.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی به هیچ کاندیدایی همانند من اطمینان ندارد که این اعتماد ثمره 20 سال حضور من در دانشگاه است.

کشور باید به سمت بودجه منهای نفت برود

نائب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین دغدغه‌ها در درباره اقتصاد کشور نیز  تاکید کرد: کشور ما باید به سمت بودجه منهای نفت برود و دولت در این زمینه نقش محوری دارد.

وی اضافه کرد: هیچ انتصابی در نظام نباید خارج از ضوابط شکل بگیرد زیرا منطبق بر شایسته‌سالاری اصول مدیریت اسلامی نیست.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا هنوز شور انتخابات در کشور بر پا نشده است، گفت: این اطمینان وجود دارد که در انتخابات امسال نیز شاهد حضور حداکثری مردم هستیم، شاید در دوره‌ای از انتخابات درصد مشارکت از 90 درصد به 80 درصد برسد اما این مسئله به معنای کاهش شور انتخاباتی نیست.

وی ادامه داد: در هر زمان باید شرایط را در نظر گرفت، سال 88 رقابتی میان سرخ، سبز،  زرد و آبی و رنگ‌های دیگر ایجاد شده بود که آثار خود را داشت اما در هر زمان باید شرایط متعادل را در نظر گرفت تا بتوان حماسه مبتنی بر بصیرت و خلاقیت آفرید.

فرهنگ دولت‌مردان باید مبتنی بر مبانی دینی باشد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هر صورت فرهنگ دولت‌مردان در مواجهه با مسئولان جریان های سیاسی و مردم باید مبتنی بر مبانی دینی باشد.

وی درباره هزینه‌های ستاد انتخاباتی گفت: تا کنون به شهرهای مانند یزد، خراسان رضوی گلستان، شیراز و اصفهان سفر کرده‌ام و یک ریال نیز خرج نکرده‌ام.

ابوتراب‌فرد ادامه داد: البته برخی افسران وظایف که در دوران خدمت من در دانشگاه حضور داشتند به تازگی برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین قرار است اساتید برجسته دانشگاه حسابی بدین منظور افتتاح کنند تا دانشگاهیان کمک‌های خود را واریز کنند و یکی از اساتید دانشگاه پیشنهاد کرده که هر کدام 10 میلیون تومان کمک کنند./ک


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.