بررسی رد كليات لايحه بودجه 92 در صحن علنی:

هاشمی نخل ابراهیمی: تك نرخي شدن ارز يكي از نقاط قوت بودجه 92

نماينده ميناب، رودان و جاسك در مخالفت با رد كليات بودجه 92 گفت: ايد كليات بودجه را تصويب كنيم و بعد از تصويب كليات جزييات را مورد بررسي قرار دهيم ما هنوز فرصت داريم و مجلس مي‌تواند اين اصلاح را انجام دهد، ضمن اینکه تك نرخي شدن ارز يكي از نقاط قوت بودجه است .

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عبدالكريم هاشمي نخل ابراهيمي نماينده ميناب، رودان و جاسك امروز (سه شنبه 27 فروردين) در صحن علني  مجلس در مخالفت با رد كليات بودجه 92 گفت: ضمن تقدير و تشكر از كساني كه در تنظيم اين لايحه كلان شركت كردند و همين طور همكاران خود در كميسيون تلفيق و همين طور مجلس بنده مخالف رد كليات لايحه بودجه هستم.

وي ادامه داد: ما بايد به اين مسئله توجه داشته باشيم كه شرايط ما شرايط جنگ اقتصادي است و دشمنان ما براي زمين زدن ما تمركز كرده‌اند و تمام توان خود را براي اين امر به كار مي‌گيرند.

هاشمي با اشاره به اين مطلب كه بودجه علي‌رغم همه مسائل و مشكلاتش نكات خوبي هم دارد، تصريح كرد: بايد كليات بودجه را تصويب كنيم و بعد از تصويب كليات جزييات را مورد بررسي قرار دهيم ما هنوز فرصت داريم و مجلس مي‌تواند اين اصلاح را انجام دهد.

وي ادامه داد: بايد به اين مسئله توجه داشت كه در لايحه كلان بودجه سال 92 كل بودجه تملك و داراي سرمايه كشور 37 هزار و2 دهم ميليارد تومان است و اين مسئله كاهش دارد.

عضو كميسيون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس گفت: دوستان ايراد مي‌گيرند و مي گويند كه نسبت به مصوبات تصميم گيري نكنيد اگر ما بودجه را ببنديم به اين صورت كه خيلي از نيازهايمان را ببينيم مشكلات به وجود مي‌آيد اما بايد به اين مسئله توجه داشته باشيم كه تورم همراه با توليد موجب اشتغال مي‌شود.

وي ادامه داد: تك نرخي شدن ارز يكي از نقاط قوت بودجه است همين طور توازن منطقه‌اي و اعتبار استان‌ها كه در اين خصوص رديف‌هاي استاني 27 درصد افزايش يافته همين طور براي اعتبارات متفرقه 2هزار و 782 ميليارد و همين طور اعتبارات سفر مقام معظم رهبري پيش‌بيني شده است.

هاشمي با اشاره به وجود 90 هزار طرح عمراني نيمه تمام اظهار داشت: بيش از 20 هزار طرح و پروژه عمراني ملي به صورت ناتمام باقي مانده و با وجود اين طرح‌هاي ناتمام چرا بايد اعتبارات 40 هزار ميليارد تومان كاهش پيدا كند.

نماينده ميناب با بيان اين مطلب كه من شخصا معتقد بر بررسي سياست‌ها هستم بيان كرد: عده‌اي مي‌گويند هدفمندي را تعطيل كنيد اما قسمت زيادي از مردم درآمدشان از همين 45 هزار تومان تامين مي‌شود. موافق اين نيستم كه دولت مي‌گويد 4 برابر شود و ما هم اجرايي كنيم ولي بايد در مورد تمامي اين عوامل يك عدد ميانگين در نظر بگيريم.

وي هم چنين با اشاره به بحث مصارف صندوق توسعه ملي اظهار داشت: با توجه به اين كه در شرايط جنگي قرار داريم و منابع ما محدود است بايد از منابع موجود استفاده كنيم در قانون صندوق توسعه ملي پيش‌بيني شده كه منابع به صورت ارزي استفاده شوند نمي‌گوييم افزايش ندهيم ولي از همان درصدهاي سال پيش استفاده كنيم.

هاشمي در پايان خاطر نشان كرد: با توجه به شرايط مي‌توانيم كليات لايحه بودجه را بپزيريم و بهترين تصميم را از شرايط حاضر بگيريم و به پيش رويم بايد به اين مسئله توجه داشت كه اگر منابع تامين نشود در دولت تهاتر مي‌شود از همكاران مي‌خواهم در مورد گزارش كميسيون پيشنهاد مخالف بدهند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مجلس ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار