ليگ قهرمانان اروپا از سال 1955 یکی از معتبر ترین تورنمنت های فوتبال جهان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ليگ قهرمانان اروپا با نام جام باشگاه های اروپا از سال 1955 در اروپا برگزار شد که یکی از معتبر ترین تورنمنت های فوتبال جهان محسوب می شود.

منچستر یونایتد

 تيم منچستر یونایتد انگلیس اولین بار در سال 1878 میلادی توسط تعدادی از کارگران راه آهن در " یورک شاید " شهر منچستر تشکیل شد.

منچستر یونایتد تاکنون ده هاعنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا از آن خود کرده است  و اکنون از پر افتخار ترین و ثروتمند ترین باشگاه جهان به شمار می رود و در آمد سالیانه این باشگاه انگلیسی در سال ، ( 9/395 )میلیون یورو می باشد.

تیم منچستر تا به حال شانزده بار قهرمان لیگ برتر  و  ده ها بار قهرمان جام حذفی و سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و یکبار هم جام جامداران اروپا و یکبار سوپر جام اروپا و دوبار قهرمان جام باشگاه های جهان را از آن خود کرده است.

اما از بازیکنان مشهور این تیم " بابی  چارلتون " است که از بازماندگان فاجعه سقوط هواپیمای حامل اعضای این تیم در سال 1958 مي باشد.

 اما بر اساس آمار های سال 2008 ، این تیم با سرمایه یک میلیارد و هشتصد میلیون دلاری ، ثروتمند ترین  باشگاه جهان است.
 اما در سال 2005 و در میان  اعتراضات شدید هوادان  ، 70 درصد از مالکیت این باشگاه توسط شخصی آمریکایی به نام " مالکولم گلیذر  " خریداری شده است .

لیورپول انگلیس

 دومین باشگاه پر سابقه در انگلیس لیورپول است که در آمد  سالیانه این باشگاه بالغ بر  ( 2/233  )میلیون یورو می باشد و عمری بیشتر از صد سال دارد.

 این باشگاه انگلیسی از سال 1964 نام خود را در لیگ انگلیس مطرح کرد و از آن تاریخ به بعد تاکنون 18 بار قهرمان لیگ انگلیس،  7 بار  قهرمان  جام حذفی ،‌ هفت بار قهرمان جام اتحادیه انگلیس ، پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ، سه بار  قهرمان جام باشگاه های اروپا  و  سه بار قهرمان سوپر جام اروپا شده است .

یوونتوس ايتاليا

این باشگاه  در سال 1897 میلادی در شهر تورینوی ایتالیا تاسیس شد . این تیم 29 بار قهرمان کالچیو ، 9 بار قهرمان جام حذفی  ،‌ 4 بار قهرمان سوپر جام ایتالیا ، دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ، یکبار قهرمان جام جامداران باشگاه های اروپا ، سه بار قهرمان  جام باشگاه های اروپا و سه بار قهرمان جام باشگاه های آمریکاي  جنوبی و  اروپا شده است.

میشل پلاتینی ، زین الدین زیدان  و  روبرتو باجیو  از  مشهور ترین بازیکنان این تیم بوده اند . در آمد سالیانه این باشگاه بالغ بر     (4/195) میلیون یورو  می باشد.

بایرن مونیخ آلمان

 این باشگاه سومین باشگاه برتر جهان در زمینه فوتبال است که در سال 1900 میلادی تأسیس شد. این تیم 16 بار قهرمان بوندس لیگا  و  9 بار قهرمان جام حذفی آلمان بوده است . در حالی که 4 بار عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان  را دارد   ،  یکبار نیز قهرمان جام باشگاه های اروپا بوده است.

 می توان از بازیکنان مشهور این تیم  از بازیکنانی چون  گردلولر ، سپ مایر ، کارل هاینس رومینگه ،  لوتارماتئوس  و  اولیور کان نام برد.

باشگاه رئال مادرید

باشگاه رئال مادرید در سال 1902 تأسیس شد اما در ابتدا فقط نام مادرید داشت تا که در سال 1992 پادشاه اسپانیا لقب رئال را به آن افزود و از همین رو به آن تیم پادشاهی مادرید اسپانیا دادند .

فیفا این تیم را بهترین تیم باشگاهی جهان در قرن بیستم معرفی نمود اما براساس بررسی های دانشگاه هاروارد این تیم پرطرفدارترین تیم باشگاهی جهان است و از نظر بودجه سال  ( 6/512  ) میلیون یورو درآمد دارد و به همین دلیل است که در آغاز هر فصل از مسابقات باشگاهی اسپانیا مشهورترین و بهترین بازیکنان جهان را به خدمت می گیرد.

بارسلونا اسپانیا

باشگاه بارسلونا رقیب سرسخت رئال مادرید در لالیگای اسپانیا است . این باشگاه در سال 1899 میلادی تأسیس  و پس از گذشت ده سال صاحب زمین و ورزشگاه اختصاصی شد این تیم ده بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، 3 بار قهرمان سوپرجام و چهار بار قهرمان جام جامداران اروپا شده است و 8 بار قهرماني سوپرجام اسپانیا را از آن خود کرده است.

 اما تاریخی ترین نتایج این باشگاه در سال 2009 به دست آمد که در یکسال شش جام اسپانیایی، اروپایی و جهانی را با مربی گری مربی جوان 38 ساله خود، گواردیولا به کارنامه درخشان خود افزود.

از مشهور ترین بازیکنان این تیم یوهان کرویف، رونالد کومان، مارادونا، روماریو، رونالدو، رونالدینیو، میکل لاروپ، ریستواستیوچکف و لیونل مسی است .

درآمد سالانه این تیم محبوب و پرطرفدار در سال مبلغی بالغ بر ( 483 ) میلیون یورو می باشد.براساس آمارهای رسمی ، هواداران این باشگاه در اروپا حدود 43 میلیون نفر است.

مدیریت این باشگاه پرطرفدار را از سال 2003 در اختیار (خوان لابورتا) می باشد.

بنفیکا پرتغال

این باشگاه در سال 1908 در شهر لیسبون تأسیس شد . این تیم تا به حال 31 بار قهرمان لیگ پرتغال ، 27 بار قهرمان جام حذفی  ، 4 بار قهرمان سوپر جام این باشگاه و 2 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

این تیم  ، پرطرفدارترین تیم پرتغالی به شمار می رود که در اروپا نیز طرفداران زیادی دارد.

آژاکس آمستردام

 اين باشگاه هلندی که به بازیکن سازی و مدرسه فوتبال در اروپا شهرت دارد در سال 1900 تأسیس شد . این تیم 29 بار قهرمان لیگ برتر، 17 بار قهرمان جام حذفی و 6 بار قهرمان سوپرجام هلند شده است . اما این تیم  در جام های اروپایی ، 4 بار قهرمان لیگ قهرمانان، یکبار قهرمان باشگاه های اروپا و 3 بار قهرمان سوپرجام اروپا بوده است. دوباره نیز عنوان قهرمانی باشگاه های جهان را در سال های 1972 و 1995 از آن خود کرده است.

برچسب ها: منچستر ، لیورپول ، یوونتوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار