قادري در نشست خبري:

جزئیات لایحه بودجه 15 اردیبهشت ماه به صحن علنی می‌آید/ تعیین تکلیف 19 کد مالیاتی در لایحه بودجه

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه بررسی مالیات‌های علی‌الحساب، اشخاص حقوقی دولتی، ارث، واردات و فروش فرآورده‌های نفتی در كميسيون تلفيق به اتمام رسید، گفت: افزایش مالیات‌ها هیچ تأثیری در میزان پرداختی مردم نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جعفر قادری نماینده شیراز و سخنگوی کمیسیون تلفیق در سومین نشست خبری خود اولین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه در این کمیسیون را تشریح کرد.

وی گفت: در جلسه عصر روز گذشته (سه‌شنبه 27 فروردین ماه) کمیسیون تلفیق، 19 کد از مجموع کدهای مالیاتی را مصوب کردیم که از مجموع 19 کد 15 کد همان پیشنهاد دولت و 4 کد نیز پیشنهاد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بود. 

قادري ادامه داد: مالیات علی‌الحساب اشخاص حقوقی و دولتی، مالیات ارث، مالیات واردات و فروش و فرآورده نفتی 4 موضوعاتی مهمی بود که در جلسات روز گذشته این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به عملکرد مالیات واردات در سال 91 افزود: در سال گذشته 7 هزار و 600 میلیارد تومان مجموع عملکرد دولت بود که ما براساس پیشنهاد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این رقم را 10 هزار میلیارد افزایش دادیم.

نماينده شيراز تصريح كرد: سال جاری  56 میلیارد دلار واردات خواهیم داشت که دو میلیارد واردات خودرو و 54 میلیارد دلار مربوط به سایر کالاها است.

قادري همچنین به درآمد مالیات فروش فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: ماده 38 قانون ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی براساس قانون به فروش فرآورده‌های نفتی عوارض و مالیات تعلق می‌گیرد که در سال 89  همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دولت اجازه داده شد این مالیات را به میزان مالیات قبل از هدفمند‌سازی دریافت کند ولی دولت سال 90 و 91 نیز این مالیات را نیز به نرخ قبل از هدفمندکردن یارانه‌ها کرد که اشکال داشت بنابراین در سال 92 مالیات فروش فرآورده‌های نفتی افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه 92 تصریح کرد: عدد دولت در این حوزه 788میلیارد تومان بود که این عدد را به 1596میلیارد تومان رساندیم.

وی تأکید کرد: افزایش مالیات‌ها تأثیری بر پرداختی مردم نخواهد داشت بلکه دولت باید پرداخت کند.

نماینده شیراز در خصوص جلسات آتی کمیسیون تلفیق گفت: شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه هفته آینده جلسه خواهیم داشت تا دو هفته آینده نیز مباحث را به اتمام خواهیم رساند. بنابراین یکشنبه 15 اردیبهشت ماه جزئیات وارد صحن علنی خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: تلفیق ، کمییسون ، بودجه ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار