همدان/

توجه به شرکت‌های دانش بنیان نیازاساسی کشور است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس توجه ویژه به توسعه هدفمند شرکت های دانش بنیان و صنایع پیشرفته با محوریت پژوهش، فناوری و نوآوری راخواستار شد.

ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران همدان گفت : برای رشد کشور در دنیای صنعتی امروز باید توجه به شرکت های دانش بنیان را در الویت قرار داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر این مطلب که ساماندهی مدیریت فناوری تولید در راستای به کار گیری توانمندی های بالقوه تولیدی در کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: متأسفانه ما در کشور هزاران مورد از فناوری را داریم اما همه به صورت پراکنده هستند و نمی توانند تأثیری بر رشد تولیدات داخلی داشته باشند.
وی با بیان این که مدیریتی در راستای پیشرفت هدفمند در عرصه های مختلف در کشور وجود ندارد ، افزود: یکی از مسائل بسیار ضروری در زمینه رشد تولید ملی ساماندهی فناوری در کشور است.
این نماینده مردم در مجلس نهم برنامه ریزی هدفمند در جهت واردات دانش فنی موردنیاز کشور در راستای شتاب در توسعه و رونق در تولیدات کشور را مهم دانست و تصریح کرد: اگر خواهان رشد تولید کشور باشیم می توانیم از  دانش کشور های دیگر با هدف پیشرفت داخل به خوبی استفاده کنیم.
کارخانه ای ادامه داد: برنامه ریزی عملیاتی در راستای کشف راه های نوین هماهنگی ارتباط دانشگاه با صنعت در راستای رشد تولید ملی باید هر چه سریع تر مورد توجه قرار بگیرد چرا که از قبل از انقلاب ارتباط این دو دستگاه مد نظر بوده اما تا کنون ارتباط این دو با هم هماهنگ نبوده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تهیه و تدوین هر چه سریع تر سازمان نظام مهندسی صنعت به عنوان بازوی اصلی رشد تولید ملی دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی هدفمند در راستای تجاری سازی یافته های پژوهشی با ارزش افزوده بالا باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد./س
برچسب ها: شرکت ، اساسی ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.