امضای تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و انجمن طب کل نگر آذربايجانشرقی

جهاددانشگاهی استان با انجمن طب کل نگر استان، به منظور استفاده از امکانات و تجهیزات متقابل، تفاهم نامه همکاری های علمی و آموزشی منعقد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، این تفاهمنامه در راستای توسعه مرکز تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به مدت دو سال منعقد گردیده و قابل تمدید خواهد بود.

فرشبافیان رئیس جهاددانشگاهی استان ابراز امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه، بیش از بیش، از قابلیتها و ظرفیتهای جهاددانشگاهی استان در جهت ایجاد ارزش افزوده استفاده شود.

شایان ذکر است: مرکز علمی و تحقیقاتی اسانس‌گیری و تولید گیاهان دارویی شهرستان ملکان، از اسفند سال‌ گذشته در زمینی به مساحت 30 هکتار در شهرک صنعتی ملکان، فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خود را در سه بخش گیاهان دارویی، گل‌های زینتی و پرورش انگور آغاز کرده است.

لازم به یادآوری است کشت 5 هکتار از این زمینها جزء برنامه های این مرکز در سالجاری است و در نظر دارد تا سال آینده، تعداد گونه های گیاهی خود را، به تعداد 10 گونه ی گیاهی ارتقاء دهد.

هم اکنون در این مرکز به برداشت محصول و خشک کردن انها اکتفا شده است، و کارگاه و کارخانه ی اسانس گیری نیز در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است: طب مكمل كه از آن به عنوان طب كل نگر نيز ياد می شود به مجموعه روشهای طبيعی درمان نظير طب اسلامی - سنتی، هوميوپاتی، طب سوزنی و ..... اطلاق می گردد، كه ريشه در مذهب، فرهنگ و سنن ملل مختلف دارد./س

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.