قزوين/

سر مردم کلاه نگذاریم با عوامفریبی مشکلات حل نمی شود/ سفارت خانه‌های ما بیکار و دنبال کارهای تشریفاتی هستند

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: صرفه جویی در عمر مردم و زمان را جدی نگرفته ایم؛ سر مردم را کلاه نگذاریم با عوامفریبی و مسائل را به گردن دیگران انداختن مشکل حل نمی شود.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی روز یکشنبه در سفر تبلیغاتی خود به استان قزوین در جمع کارگران و کارآفرینان شرکت کنتورسازی ایران در شهر صنعتی البرز قزوین اظهارداشت: امروز مدیون شهدا هستیم که پس از 300 سال قدرت از دست رفته را بدست آوردیم و در حالی که در 25 جنگ سه قرن اخیر همیشه شکست خورده بودیم و شهرهای خود را از دست داده بودیم شهدا نگذاشتند ذره ای از خاک سرزمینمان بدست دشمن بیفتد.

وی افزود: می خواستند پنج استان ما را  بگیرند و ما را زیر بلیت آمریکا ببرند اما هم بلیت آمریکا را خریدیم و هم امنیت را برقرار کردیم و هم از وطن صیانت کردیم و با پشتوانه مردمی وارد کار شدیم و امروز صاحب انقلابی بزرگ هستیم.

رضایی تصریح کرد: وقتی در جنگ نتوانستند به ما آسیب بزنند از راه اقتصاد وارد شدند چون آن را آسیب پذیر و ضعیف دیدند و فریاد خانواده ها را با بیکاری، بی ثباتی در نرخ ارز بلند کردند و اگر اقتصاد قوی داشتیم مشکلی ایجاد نمی شد.

                                                             

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: اقتصاد تک محصولی آسیب پذیرترین اقتصاد است که باید این ضعف برطرف شود و تحریم را برداریم و اقتصاد را نوسازی کنیم.

رضایی بیان کرد: باید مشکلات کارگران که با گرانی های بی رویه و با سرعتی بیش از رشد دستمزدها روز به روز فقیرتر می شوند را حل کنیم و این روند که قشر متوسط در حال تبدیل شدن به قشر فقیر است متوقف شود.

وی یادآورشد: پول ملی بی خاصیت و بی ارزش شده و دشمن می خواهد ارزش یک هزار تومان ما به 100 تومان برسد که متاسفانه بدلیل ساختار غلط بیمار گونه اقتصاد کشور که یک صد سال است دچار آن شده اگر بسرعت اصلاح نشود مشکلات زیادی را برای مردم و جامعه ایجاد خواهد کرد.

رضایی تصریح کرد: با 700 میلیارد دلار درآمد کشور تحول مناسبی انجام نشده زیرا ریل اقتصاد کج گذاشته شده و در کارآفرینی، تولید، نقدینگی، فروش، صادرات، گمرک، مشکل داریم و بخش عظیمی از جامعه وضعیت خوبی ندارند و افراد کم درآمد به سمت فقر می روند و 70 درصد مردم این گونه اند و کم درآمدی و فقر توسعه یافته که نگران کننده است.

مسیر اقتصاد اشتباه است

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: نه وضعیت تولید و نه صنعت ما مطلوب نیست و در اقتصاد ما تحول خاصی ایجاد نشده است و کارهای زیرساختی با درآمد مردم هیچ هماهنگی ندارد و به بازگشت سرمایه منجر نمی شود و با این روند تا 100 سال دیگر هم وضع مردم تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: حتی ساخت سدها، اتوبانها و دانشگاهها نیز به بازگشت سرمایه منجر نمی شود در حالی که اگر اقتصاد درست باشد با یک میلیون دلار هزینه کردن در کارهای زیربنایی باید درآمد مردم 10 برابر شود اما مسیر اشتباه است.                                                  

اقتصاد دولتی باید متوقف شود

رضایی یادآورشد: اقتصاد دولتی باید متوقف شود و سدسازی و دیگر کارهای عمرانی با نگاه افزایش درآمد مردم و بر اساس برنامه ریزی درست باشد نه مانند سد کرخه که پس از 20 سال هنوز کانالهای درجه دو آن برای انتقال آب به زمین های کشاورزی اجرایی نشده است.

وی افزود: صرفه جویی در عمر مردم و زمان را جدی نگرفته ایم سر مردم را کلاه نگذاریم با عوامفریبی و مسائل را به گردن دیگران انداختن مشکل حل نمی شود.

                                                                       

نامزد ریاست جمهوری گفت: با رویه پردازی و شعار نمی توان خدمت کرد بلکه تنها با علم، آگاهی و تخصص باید به کمک مردم آمد زیرا در گذشته اقدامات دلسوزانه ای انجام شده که به اقتصاد ملی آسیب زده و حدود 100 سال است که یک تیم اقتصادی قوی در کشور نداریم و علیرغم آن که همه دولت ها قصد خدمت داشتند و دلسوز بوده اند اما اشتباهات بزرگی از همین موضع داشته اند که باید این مسیر غلط در اقتصاد تغییر کند و اصلاح شود.

از نحوه اداره کشور راضی نیستیم

وی بیان کرد: از نحوه اداره کشور راضی نیستیم زیرا تولید ثروت خوابیده است، در حالی که همه خانواده های ایرانی باید به چشمه تولید تبدیل شوند و اقتصاد مردمی شود و با برون سپاری و حمایت از کارگران خلاق در تولید و اجرای طرح پروفسور صنعتی این ابتکارات به مقاله تبدیل شده و صاحب فکر تشویق شود و رتبه بگیرد و از مزایا آن برخوردار شود.

رضایی افزود: مگر با توفان اقتصادی که کشور چین ایجاد کرده و کمتر از تحریم نیست می توان با این شیوه رقابت کرد و در حالی که سفارت خانه های ما بیکار نشسته اند و دنبال کارهای تشریفاتی و تدارک سفر های روسا هستند وارد بازار رقابت با خارجی ها شد.

                                                                       

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قراردادهای  خارجی که دولتها نوشته و امضاء کرده اند و در چند اتاق جا نمی شود چه نتیجه ای در اقتصاد و تولید داشته لذا باید اقتصاد دولتی به پایان برسد و به سمت اقتصاد و تولید خانگی برویم و اگر بخواهیم سرپای خود بایستیم و در بازارهای رقابت خارجی حضور موفقی داشته باشیم باید محصولات ایرانی قدرت رقابت پذیری در قیمت و کیفیت محصول داشته باشد.

کارآفرینی پشتوانه اقتصاد ملی و بازدهی مطلوب است

رضایی تصریح کرد: پشتوانه بازدهی در امور کارآفرینی است که گاهی کارگر و کارآفرین را نمی بینیم و از خلاقیت فکری و استعداد این نیروی بزرگ استفاده نمی کنیم لذا باید کارها به مردم سپرده شود و سرمایه اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.
                                                             

                                                                                  
وی بیان کرد: ساختار غلط اقتصاد ایران نیازمند نوسازی است و رفتار دولت با اقتصاد کشور باید تغییر کند و شیوه های تولید، رابطه کارگر و کارفرما، ریاست های پولی و ارزی همگی باید نوسازی شود تا اقتصاد با قدرت به سمت جلو حرکت کند و محصولاتی تولید شود که قابل رقابت با خارج باشد.

                                                                              

این نامزد ریاست جمهوری یادآورشد: امروز همه چیز در تهران متمرکز شده و فعالان این شهر نورچشمی اند که این شیوه که از دوره رضا شاه بنا نهاده شده تا همه چیز و امکانات در تهران باشد اشتباه است و باید مدیریت مردمی شود تا در استانها نیز بتوانیم شهرهای بزرگ صنعتی با ساختار مناسب و زیرساختهای لازم داشته باشیم و در  این راستا نمایشگاههای بین المللی، بیمارستان، بنگاهای اقتصادی و دفاتر فروش، شهرداری، واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی و دانشگاهی متنساب با نیاز صنعت در کنار آنها راه اندازی شود تا بازگشت سرمایه ها محقق شود.

رضایی یادآورشد: در کشور هیچ کمبود کارشناس نداریم اما مشکل این است که نحوه اداره کشور بشدت غلط است و دادن این همه اختیار به تهران اشتباهی است که باید اصلاح شود.

وی گفت: به جای آن که بدنبال ائتلاف سیاسی باشیم باید دنبال ائتلاف مردم با صنعت، دانشگاه برویم، تا کی می خواهیم مردم را از سیاست جدا کنیم در حالی که مردم با نظام و رهبری عجین هستند و دست از آنها بر نمی دارند.

رضایی بیان کرد: سفره ای به نام نفت درست کردیم اما مردم سر آن نیستند و سفره جداگانه دارند که حل آن نیازمند تحول در اقتصاد کشور است که موتور این تحول کارآفرینی است که بنگاههای اقتصادی، کسب و کار و کارگران و کارفرمایان قلب این تحول هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: با کمک شما مردم برای دفع خطری که در این مرحله ما را تهدید می کند وارد صحنه شده ام و معتقدم نباید بگذاریم این خطر ما را تهدید کند و آن را از دوش مردم برداریم و به یاری الهی مردم ایران قادرند با کمک شما کارگران نه تنها تحریم ها را پشت سر بگذارند بلکه می توانند اقتصاد کشور را شکوفا کنند.

برچسب ها: کلاه ، مشکلات ، سفارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.