یزد/

رییس فدراسیون تیراندازی با کمان: ریاست انجمن IAA در آسیا به ایران پیشنهاد شد

رییس فدراسیون تیراندازی با کمان کشورمان از پیشنهاد نائب رییس انجمن بین المللی IAA و ریاست این انجمن در آسیا به ایران خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، "محمدعلی شجاعی" در سفر به استان یزد در جمع خبرنگاران با بیان این که تعلیق فدراسیون تیراندازی با کمان به زودی حل می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان از وضعیت این ورزش در ایران رضایت دارد و مراوادت این ورزش با فدراسیون جهانی تاکنون بسیار خوب بوده است و به اعتقاد فدراسیون جهانی برخی شکایات از داخل ایران در خصوص فدراسیون بوده که باید به آنها رسیدگی می‌شده است و با توجه به استناد و مدارک ارائه شده به فدارسیون جهانی به زودی این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در سفر رییس فدراسیون تیراندازی با کمان مجارستان و رییس انجمن جهانی IAA ، سمت نائب رییس اولی این انجمن و همچنین ریاست آن در آسیا به جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده است و قرار است در مسابقات جهانی این رشته در مجارستان عنوان شود.

رییس فدراسیون تیراندازی با کمان کشورمان با بیان این که ورزش تیراندازی با کمان هشت رشته دارد که تنها دو رشته‌ی ریکرو و کامپوند آن در ایران فعالیت دارد، اظهار کرد: به منظور جذابیت بخشیدن به این ورزش و افزودن به رشته‌های فعال این ورزش در کشور، به عضویت دو انجمن جهانی کراسبو و IAA (شامل تیراندازی با کامن‌های سنتی، تری دی و شکار) در آمدیم که برای اولین بار نیز تیم کشورمان به مسابقات IAA در مجارستان اعزام خواهد شد.

وی جایگاه تیراندازی با کمان کشورمان در سطح آسیا و جهان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون کامپوند ایران در رده‌بندی آسیا در جمع دو یا سه کشور برتر و در رده‌بندی جهانی به لحاظ وجود کشورهای قدرتمند و دارای سبک اروپایی و آمریکایی در جایگاه هفتم و هشتم قرار دارد. در رشته‌ی ریکرو نیز جایگاه ایران در مکان یازدهم، دوازدهم آسیا می‌باشد.

شجاعی در خصوص برخی کمبودهای ورزش تیراندازی با کمان از جمله فضاهای تمرینی و اداری و ...، اظهار کرد: عمر ورزش تیراندازی با کمان در کشور به صورت رسمی بیش از 9 سال نیست، لذا نوپا بودن این رشته و عدم توجه به پتانسیل‌های استانی می‌تواند علت برخی از نداشته‌های حال حاضر در این ورزش باشد.

وی در ادامه یکی از مهمترین اهداف سفرهای استانی توسط فدراسیون را رقع این موانع و مشکلات عنوان کرد و گفت: در سطح کلان پیگیر تخصیص اعتبارات عمرانی به منظور ایجاد فضاهای ورزشی برای این رشته‌ی ورزشی در استان‌ها هستیم ولی جذب بخش خصوصی توسط هیات‌ها را نیز مورد تاکید قرار داده‌ایم و معتقدیم باید از تمامی داشته‌های موجود برای رشد و توسعه‌ی این ورزش بهره بگیریم که استان یزد با وجود بیش از سه هزار و 300 واحد صنعتی در این خصوص می‌تواند موفق عمل کند.

این مسئول ورزشی خاطرنشان کرد: فدراسیون در همین راستا تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به منظور پیشرفت این ورزش منعقد کرده است که از ان جمله می‌توان به تفاهم‌نامه‌ی با سازمان بسیج ورزشکاران در رابطه با ایجاد پنج پایگاه قهرمانی و استعدادیابی ورزش تیراندازی با کمان در سطح کشور اشاره کرد.

وی ابراز کرد: ایجاد یکی از این پایگاه‌ها در استان یزد به لحاظ موقعیت جغرافیایی می‌تواند نه تنها در رشد و ارتقاء این ورزش در استان بلکه در منطقه‌ی مرکزی کشور موثر واقع شود.

شجاعی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نردیک شاهد برگزاری اردوهای تیم ملی کشورمان در این استان و میزبانی مسابقات ملی براساس تقویم فدراسیون در یزد باشیم چرا که معتقدیم چنین برنامه‌هایی مسیر رشد این ورزش در استان یزد را هموارتر خواهد کرد.

وی در مورد حمایت‌های فدراسیون از هیات تیراندازی با کمان استان یزد نیز بیان کرد: قول‌های مساعدی از سوی مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان در رابطه با دفتر هیات، سالن و سایت تیراندازی با کمان استان داده شده و فدراسیون نیز برای مهیا کردن تجهیزات لازم در هرکجا که هیات استان ورود پیدا کند، قول مساعدت می‌دهد.

رییس فدراسون تیراندازی با کمان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در معرفی و به نقد کشیدن عملکرد ورزش کشور، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند ذائقه‌ی مردم را به این ورزش جلب کنند و موجبات رشد و توسعه‌ی آن را در سطح کشور فراهم آورند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: یزد ، تیروکمان ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.