مازندران /

توسعه شصتمین اثر تاریخی ملی در نیمه های راه

تاکنون حدود نیمی از طرح ساماندهی، توسعه و بازسازی بقعه تاریخی ناصرالحق حسن‌بن‌علی این شهرستان آمل به پایان رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: بقعه تاریخی ناصرالحق آمل در طراحی جدید حدود 400 مترمربع با بهره‌گیری از معماری اسلامی توسعه یافته و مرحله نخست ساخت بنا از سوی پیمانکار تا نیمه نخست امسال تحویل داده می‌شود.

حجت الاسلام مهدیان افزود : در بازدید چند ماه گذشته سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از بقعه تاریخی ناصرالحق آمل که در منطقه پایین بازار این شهر واقع است، حدود 400 میلیون ریال برای شتاب بخشی در اجرای این طرح اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این بنای تاریخی و مقدس به حدود 3 میلیارد ریال اعتبار دیگر است، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تامین و اختصاص داده شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: بقعه تاریخی و مقدس ناصرالحق آمل باید از وضعیت نابسامان کنونی خود خارج و به مکانی با ارزش به عنوان محل زیارت شیعیان چهار امامیه سراسر جهان به ویژه شیعیان زیدیه کشور یمن تبدیل شود.

حجت الاسلام مهدیان افزود: این مکان به عنوان شصتمین اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و با توجه به قدمت تاریخی و ارزش معنوی آن با برطرف کردن موانع قانونی، ساماندهی هرچه زودتر آن اکنون مورد تاکید قرار گرفته است.

بقعه ناصرالحق آمل که توسط سید علی مرعشی حاکم مازندران بنا شد، محل دفن حسن بن‌علی ناصر الکبیر معروف به اطروش بنیانگذار حکومت علویان در منطقه شمال ایران است.

بیش از 55 اثر تاریخی و مذهبی آمل تاکنون در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است./س

برچسب ها: پایان ، بقعه ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.