بندرعباس / زاکانی :

مهار تورم ، تثبیت و واقعی کردن قیمت ها، شفاف سازی و مبارزه با مفاسد اقتصادی ،از برنامه هاي مهم اقتصادي است

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري حضور مردم در اقتصاد، توجه به تولید و رفع موانع تولید و توزیع مناسب ثروت و اجرای اصل 44 قانون اساسی از برنامه های مهم اقتصادی خودبرشمرد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس زاکانی ديروز در نشست خبری در بندرعباس در خصوص پرداخت یارانه ها گفت: دولت پارسال 135 هزار میلیارد تومان از مجلس برای پرداخت یارانه ها درخواست کرد که مجلس 66 هزار میلیارد تومان آن را تصویب کرد در حالیکه عملکرد دولت پرداخت 42 هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: امسال دولت 120 هزار میلیارد تومان از مجلس درخواست کرد که مجلس فقط 50 هزار میلیارد آن را تصویب کرده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به تداوم پرداخت یارانه ها گفت: برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها باید شناخت دقیقی از دهک های جامعه و نیازهای آنها بدست آورد.

زاکانی افزود: اکنون پول یارانه ها به افراد ثروتمند و فقیر یکسان داده می شود.

وی ارائه بیمه تامین اجتماعی رایگان و بیمه سلامت را از خدمات عمومی ارائه شده به دهک های جامعه برشمرد و گفت: با شناسایی دهک های نیازمند، به آنها بودجه و خدماتی ویژه ارائه می دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه این خدمات موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال و برداشتن پرداخت حق بیمه 23 درصدی از کارفرما و 7 درصدی از کارگران می شود.

وی با انتقاد از عملکرد دولت هاشمی و خاتمی در بکارگیری از الگوهای غربی در جامعه اسلامی و درخواست عضویت در سازمان تجارت جهانی گفت: تا زمانی که نتوانیم توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی کشور را تقویت کنیم عضویت دراین سازمان منجر به نابودی اقتصاد ما و آسیب پذیری تولید و بازار کشور و ایجاد بازار دست دوم و سوم برای کشورهای جهان در ایران می شود.

وي انتخابات پیش روی را بعنوان فرصتی برای تحقق اهداف نظام و رشد رفاه و تکامل انسانی دانست و افزود: ما در مسیر تحقق شعار گفتمان پیشرفت اسلامی به دنبال تحقق عدالت گرایی و مبارزه با فقر و توجه به استقلال خواهی ، توسعه اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت هستیم.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: انتخابات بزرگترین حادثه ایست که در همه دوره های آن تاثیرات مختلفی را در جامعه گذاشته است .

زاکانی معنای گفتمان پیشرفت اسلامی را ارتقای فرهنگی و تحول در تعلیم و تربیت جامعه و اصلاح اقتصادی اعلام کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مورد احتمال ائتلاف در اصول گرایان گفت: اگر جهت گیری تنوع در جریان اصول گرایان با حضور هاشمی و اطرافیانش، یا دوم خردادی ها و جریان انحرافی مواجه شود و تکثر احتمال پیروزی این گروهها در انتخابات رابیشتر کند اصول گرایی به همگرایی می رسد.

زاکانی در مورد ائتلاف خود با شخص دیگری گفت: با جلیلی صحبت هایی داشته ام و نظرات ایشان با گفتمان پیشرفت اسلامی نزدیک است و امید می رود با وی ائتلاف پیشرفت اسلامی را تشکیل دهم.

وی خط مش خود را مدافع سیاست خارجی ،تعامل عزت مدارانه با سایر کشورها بجز اسرائیل و امریکا عنوان كرد.

زاکانی افزود: رابطه با اسرائیل هرگز و امریکا تا زمانی که دست از رفتارهای زیاده خواهی و درنده خویانه اش از ایران بردارد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از سیاست سازش کارانه در سیاست خارجی و انفعال در دیپلماسی خارجی دولت های گذشته گفت: باید یک راه میانه که آن تعامل گرایی مدبرانه و عزت مدارانه در جهت تامین منافع ملی است داشت.

زاکانی گفت: در زمینه فعالیت انرژی هسته ای زمان آقای خاتمی طی یکسال 6 قطعنامه شورای حکام علیه ایران صادر کرد که نتیجه سیاست سازش کارانه بود. گرچه احمدی نژاد با بیانات هیجانی خود ضربه های زیادی به سیاست خارجی زد اما سخنرانی اش در دانشگاه کلمبیای امریکا بی پروا و اعتماد زا بود.

وی افزود: هدف من در سیاست خارجی ایجاد تعامل فعال با کشورهاست.نوع تعامل محدودیت ساز نیست.بیداری اسلامی و تعامل با کشورهای دیگر در این زمینه و بیداری مستضعفان جهان گام های اساسی ماست.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به بکارگیری از خردجمعی و شایسته سالاری اشاره کرد و گفت: با بهره مندی از ظرفیت های جامعه از جمله اساتید حوزه و دانشگاه می توان دولت سرآمدی تشکیل داد.

زاکانی راه سعادت کشور را تبعیت از رهبر معظم انقلاب و خدمت به مردم ایران اعلام کرد و گفت: دولت احمدی نژاد در ابتدا خدمات زیادی را انجام داد اما اکنون اقداماتی می کند که به صلاح منافع ملی نیست./س



برچسب ها: زاکانی ، اقتصاد ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.