قزوین/

ریشه بورکراسی اداری در کشور باید خشکانده شود/ سیستم بانکی ربوی است

جوانترین نامزد احتمالی ریاست جمهوری گفت: بوروکراسی اداری در بخش صنعت، بازرگانی، گمرک و مالیات پدر سرمایه گذار را درآورده این کشور درآورده و یک بار برای همیشه باید این مشکلات را ریشه کن و نظام بانکی ربوی را اصلاح کرد.

 
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،روح ­الله احمدزاده کرمانی جوانترین کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه شب در مسجد امام خمینی(ره)قزوین گفت: یکی از رخدادهای مهم انقلاب اسلامی در انتخابات با حضور مردم به وقوع خواهد پیوست و حماسه سیاسی رقم خواهد خورد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول سالیان مختلف نشان داده است که از ظرفیت بسیار بالایی برای مشارکت و نظارت مردم بر فرایندهای اجرایی کشور برخوردار است و انتخابات اعم از پارلمانی یا ریاست جمهوری یا انتخابات شوراها نماد مردم سالاری دینی کشور هست که برگزاری دو انتخابات پیش رو نشان از این دارد که امروز ایران در راس مردم سالاری دنیا قرار دارد.

احمدزاده تصریح کرد: انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری با حضور سلایق سیاسی گوناگون در حال شکل گیری است و رقابتی بسیار پرشور و جدی میان سلایق مختلف سیاسی شکل خواهد گرفت و امیدواریم همه کاندیداها بتواند از همه جریانات و سلایق سیاسی حضور یافته و ضمن نقد گفتمانهای سیاسی، اقتصادی و اداری گذشته با اثبات خود و معرفی برنامه ها و شاخص های عملکردی از فضای موجود استفاده کرده و برنامه ها را معرفی کنند.

وی گفت: امروز باید نشان دهیم که برنامه محوری که برای مردم بسیار اساسی است نقش اصلی را در انتخابات این دوره خواهد داشت و محور آن باید برای حل مشکلات فعلی مردم باشد که در این میان اقتصاد یکی از دغدغه های مردم است و گرانی و مشکلات معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند از مهمترین مشکلات است و هر کس خود را در معرض انتخاب مردم قرار می دهد باید راه حل های عملیاتی و واقعی برای برون رفت از شرایط کنونی را داشته باشد.

احمدزاده بیان کرد: در این راستا دولت یازدهم یکی از مهمترین اقداماتش باید حمایت از تولید داخلی باشد و اصلاح مناسبات حاکم بر تولید و صنعت که متاسفانه به واسطه ناکارآمدی اقتصاد صنعتی و پائین بودن بهره وری در تولید و درون زا نبودن اقتصاد تولیدی در کشور به وابستگی و واردات بیشتر منجر شده نیازمند بازنگری است زیرا در شرایط کنونی برخی مسائل خارجی می تواند داخل را تحت تاثیر قرار دهد که لازم است تا صنعتگران در کشور در عرصه به روز رسانی تکنولوژیهای تولیدی و بهره ور کردن نیروی انسانی و کاهش هزینه ها از طریق بکارگیری روشهای نوین تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: برای کارآمدتر شدن چرخه تولید حمایت های بانکی و مدیریت تولید و عرضه و تقاضا برای استفاده از ظرفیت حداکثری خطوط تولید در کشور مهم است که نیازمند تزریق سرمایه در گردش به نظام تولید و صنعت در کشوریم تا بدون تشریفات اداری این نیاز تولید تامین شود.

احمدزاده یادآورشد: برای مهار تورم و گرانی لازم است تا استراتزی توسعه صنعتی از صنایع بالادستی به میان دستی و پائین دستی تغییر جهت دهد و یکی از راه های برون رفت از شرایط موجود این است که 50 در صد از منابع بانکی به سمت سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و میان دستی سوق داده شود و با بهره گیری از ظرفیت کشاورزی، دامی و زراعی استانهای فارس، خوزستان، خراسان رضوی مازندران و گیلان می توان کارهای بزرگی کرد.

وی هدایت بیش از 400 هزارمیلیارد تومان نقدینگی موجود در جامعه را در کاهش مشکلات اقتصادی موثردانست و افزود: در اقتصاد ملی در حال حاضر با افزایش حجم نقدینگی قابل توجهی روبرو هستیم به طوری که در 16 سال اخیر هشت برابر شده که آفت است و  در بازار سکه و طلا و ارز تزریق شده در حالی که باید به سمت بازارهای اوراق قرضه، بورس و سهام  هدایت شود.

عزت، حکمت و مصلحت اصول سیاست خارجی است

احمدزاده تصریح کرد: در عرصه سیاست خارجی منطقه و بین الملل، سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باید محور فعالیت باشد یعنی زیست عزت مندانه مستلزم تدابیر حکمت آمیز و توام با مصلحت اندیشی در عرصه بین المللی است لذا باید تلاش کنیم نهایت همگرایی را با همه کشورهای همسو با آرمانهای جمهوری اسلامی داشته باشیم و از هر نوع تنش غیرمنطقی و کاذب پرهیز کنیم هر چند در عرصه دیپلماسی منطقه ای از جریان و خط مقاومت حمایت جدی خواهیم داشت زیرا امروز فلسطین، لبنان و سوریه خط اول جبهه مقاومت در جهان اسلام در برابر نظام سلطه و رژیم صهیونیستی هستند و یکی از استراتژیهای ما حمایت های معنوی و لجستیکی است که ایران به وسع خود انجام خواهد داد و با افتخار خواهیم گفت که ایران از هیچ حمایتی در خصوص تقویت جبهه مقاومت در منطقه فروگذار نخواهد کرد.

وی همگرایی و فعال عمل کردن در مقابل کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه ریاست و دبیرخانه این جنبش در ایران است یک فرصت استراتژیک و بین المللی در زمینه همگرایی جهانی با همه ملتها فراهم شده که با برخورداری از ظرفیت های جنبش عدم تعهد می توانیم قدرت چانه زنی را در سازمان ملل متحد و زیر مجموعه سازمان ملل در جهت محدود کردن تصمیمات نظام سلطه در عرصه بین المللی به پیش ببریم.

این نامزد احتمالی ریاست جمهوری گفت: استراتژی سوم ما مذاکره است زیرا ملت ایران همواره اهل مذاکره بوده و امروز هرگونه تعامل بجز کشور اسرائیل بر پایه سه اصل عزت حکمت و مصلحت خواهد بود و در چار چوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی هر کشوری که قصد تعامل با کشورمان را داشته باشد البته بدون هیچ پیش شرط و قیدی امریکا هم می تواند پیشنهاد خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران برای بررسی ارائه کند و در هر موضوعی آماده مذاکره هستیم اما در حق مسلم ایران در انرژی هسته ای هیچ گونه عقب نشینی نخواهیم کرد زیرا معتقدیم  نظام سلطه از طریق تحریم می خواهد مانع از این شود که مسیر عمران و پیشرفت در حوزه های مختلف طی شود.

احمدزاده بیان کرد:  جهت گیری هدفمندی یارانه ها در دولت من به سمت حمایت از کارگران، کارمندان، اقشار محروم کشور خواهد بود و در برنامه پنجم توسعه افزایش نرخ یارانه ها را بر اساس مدل ویژه ای طراحی می کنیم تا مردم هیچ دغدغه ای نداشته باشند.

وی مسکن مهر را از سیاست های خوب دولت احمدی نژاد دانست و اظهارداشت: ضمن ادامه این طرح  مسکن مهر بود ما این اصل را ادامه خواهیم داد و برای توسعه آن راه را برای سرمایه گذاران خارجی در مشارکت و ساخت و ساز هموار خواهیم کرد و باخارج کردن مسکن از کالای سرمایه ای این حجم سرمایه را به خرید سهام و بورس هدایت خواهیم کرد تا فشار را از روی بازار مسکن برداریم که این کار نیازمند ساماندهی پولهای مردم در بخش اقتصادی است.

احمدزاده تغییر در قانون مالک و مستاجر را نیز ضروری ذکر کرد و گفت: در لایحه ای پیشنهادی می توان اجاره مسکن را از یک سال به دو سال افزایش داد که با نظارت جدی در توزیع مسکن و اجاره و فروش آن می توان از دلالی جلوگیری کرد.

نظارت دولت ضعیف است

وی در خصوص گرانی ها گفت: انتقاد من به دولت این است که نظارت بر بازار بخوبی اجرا نمی شود و تحریم ها نهایتا قیمت را دو برابر می کند نه 10 برابر و به نظر می رسد فعلا بازار صاحب ندارد در حالی که یکی از وظایف استانداران و وزراء در دولت آینده در این زمینه خواهد بود و استانداران لازم است مستقیما به بازار بیایند و در وسط صحنه نقش ایفا کنند.

احمدزاده راه حل اصلی اشتغال را در دست بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: باید تمام روسای اتاق بازرگانی و صنعت و معدن به عنوان مشاور استاندار تعیین شوند  و رئیس جمهور هم یک نفر را از بخش خصوصی برای ایفای نقش ملی انتخاب کندتا با استفاده از آنها راههای کاهش زمان صدور مجوزها و بروکراسی موجود در سیستم های اداری  ریشه کن شود تا سرمایه گذار راحت تر به تولید و اشتغال مشغول شود.

وی گفت: هیچ توجیح شرعی برای گرفتن این سود کنونی در نظام بانکی وجود ندارد و اقدامات اساسی که در دولت یازدهم صورت خواهد پذیرفت تا سیستم ربوی بانکی که مثل اختابوسی به اقتصاد ملی و صنعت و بازرگانی ما اسیب می زند تغییر کند و در اولین اقدام بانک مرکزی را موظف خواهیم کرد سود و جریمه تاخیر را از سیستم بانکی حذف کند و کمیته ای را مامور خواهیم کرد تا اگر در سنوات گذشته چنانچه به ناحق از کسانی جریمه تاخیر و سود گرفته شده برگردانده شود.

احمدزاده اظهارداشت: با شعار یک خانه یک کارخانه می توانیم بخش مهمی از اشتغال و ارزش افزوده را در اشتغال خانگی ایجاد کنیم و یکی از استراتژیهای ما حمایت از مشاغل خانگی است زیرا در حال حاضر متاسفانه دستگاه های متولی امر اشتغال به جای وظیفه اصلی خود به مسائل مربوط به اداره کار می پردازند که باید وزارت کار و رفاه اجتماعی استراتزیهای اصلی ایجاد شغل را انجام دهد و مکانیزم های بازاریابی و کاریابی شفاف شود.

وی بیان کرد: برخی بخش ها در کشور مغفول مانده مانند کشاورزی که در کشور استعداد اشتغال بیشتری دارد زیرا در عرصه کشاورزی بیش از 36 میلیون هکتار اراضی با استعدادکشاورزی داریم که تنها 50 درصد آن تحت کشت آبی دیم قرار دارد هستند که واگذاری اراضی کشاورزی به کانون فارغ التحصیلان بخش کشاورزی می تواند در ایجاد شغل نقش اساسی داشته باشد تا جامعه جوان را پاسخگو باشد.

احمدزاده همچنینی گفت: روان شدن رابطه مردم و مسئولان، سفرهای استانی از نقاط قوت دولت بود که قطعا سفرهای استانی در دولت یازدهم نیز ادامه خواهد داشت و حمایت از بخش اقشار مستضعف مانند طرح مسکن مهر و سهام عدالت و نیز هدفمندی سوخت در کشور همه در جهت از اقشار پائین دستی جامعه بود.

وی گفت: شجاعت احمدی نژاد در انجام طرحهای ملی و اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، اصلاح ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی  طرحهایی بود که جریان کلی سیاستگذاری و اجرا را تحت تاثیر قرار داد که نیاز به شجاعت در اقدام بود و در عرصه دیپلماسی خارجی و سیاست های بین المللی تاکید بر مواضع اصولی، حضور در سازمان ملل و خط کشی بر نظام سلطه  و غرب و حمایت از خط مقاومت ازویژگیهای احمدی نژاد بود.

احمدزاده تصریح کرد: اصرار رئیس دولت بر حقوق مسلم مردم در عرصه های بین المللی از جمله انرژی هسته ای و پیشرفت در بسیاری از حوزه های راهبردی و استراتژیک از جمله صنعت موشک سازی، پرتاب ماهواره، صنایع آی تی و کار های زیرساختی پترو شیمی از دیگر ویژگی های دولت فعلی است که در دولت اینده نیز تداوم خواهد یافت.

وی گفت: هر چند این دولت در جریان مبارزه با فساد اقتصادی و رفع بی عدالتی توفیق لازم را نداشت و می توانستیم در مبارزه با فساد اقتصادی بهتر از این عمل کنیم و یکی از شعارهایی که دولت سر داد مبارزه با اشرافیت دولتمردان بود که در این راستا یکی از سئوالهای ما از احمدی نژاد این است که آیا در امر مبارزه با اشرافیت دولتمردان و رانت خواری و تبعیض های ناثواب اقتصادی آیا بدرستی عمل شد و آیا افرادی امثال امیر منصور آریا و خاوری از نظام اقتصادی دولت بیرون نیامدند و در دولت مسئولیت نداشتند و در حالی که قرار بود در این دولت پاک دست ترین و مومن ترین افراد حضور داشته باشند حضور این افراد در این دولت چه توجیهی دارد.

وی بیان کرد: در ارتباط با نهادهای مذهبی و مراجع ضعف هایی دیده می شد و در حوزه فرهنگ هم موفق عمل نشد اما در مجموع احمدی نژاد را انسانی انقلابی، مومن و پر انرژی می دانم که اگر از حلقه های اطرافیانش پالایش شود یکی از بزرگترین ظرفیت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

احمدزاده در پایان گفت: کانون طراحی های من در دولت یازدهم نقاط قوت دولت نهم و دهم خواهد بود و از مشورت های احمدی نژاد هم استفاده خواهم کرد./ک

برچسب ها: سیستم ، بانکی ، ربوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.