برنامه هاي ويژه پليس آگاهي در راستاي مبارزه با سرقت خرد

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا گفت: برنامه هايي را براي كاهش سرقت و رسيدن به اين مهم در سال جديد به اجرا درخواهيم آورد تا سرقت خودرو براي سارقان مقرون به صرفه نباشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ فريدون خالقي فرد در تشريح عملکرد پليس آگاهي ناجا در حوزه مبارزه با سرقت در سال 91 گفت: 98 درصد از سرقت ها مربوط به سرقت هاي عادي و 9/1 درصد مربوط به سرقت به عنف است.
 
وي با اشاره به اينکه بيشترين ميزان سرقت به ترتيب مربوط به سرقت لوازم داخل خودرو با فراواني 32 درصد، موتورسيکلت با فراواني 11 درصد و خودرو با فراواني 10 درصد مي باشد، افزود: در سال 91، بيش از 91 درصد از خودروهاي مسروقه توسط پليس کشف شده است.
 
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا با اشاره به اينکه اين پليس در سال جديد توان خود را برکاهش سرقت هاي خرد از جمله سرقت لوازم داخل خودرو و سرقت از منزل، گذاشته است، تصريح کرد: برنامه هايي را براي رسيدن به اين مهم در سال جديد به اجرا درخواهيم آورد تا سرقت خودرو براي سارقان مقرون به صرفه نباشد.
 
وي افزود: با درج شماره شناسايي بر روي تمامي قطعات خودرو، سارقان پس از سرقت قطعات با ارزش، موفق به فک و فروش آن نخواهند شد چرا که قطعه مورد نظر بلافاصله رديابي شده و سارق به دام مي افتد.
 
خالقي فرد يادآور شد: متاسفانه اين اقدام از سوي تمامي خودروسازان به اجرا درنيامده و انتظار ما اين است که امسال شاهد تحقق اين امر از سوي آنان باشيم.
 
وي با اشاره به افزايش 14 درصدي سرقت از منزل در سال گذشته، افزود: متاسفانه نگهداري سکه، طلا و ارز توسط مردم در منازل يکي از عوامل ترغيب سارقان به سرقت بوده؛ اين درحالي است که اقدامات تأميني از سوي بانک ها به منظور تشويق مردم براي نگهداري سرمايه هاي خود در صندوق امانات بانک، محقق نشده است.
 
اين مقام انتظامي در خصوص وقوع سرقت هاي سريالي در سال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما اينگونه سرقت ها رخ نمي دهد چرا که پليس آگاهي با دسترسي به بانک اطلاعاتي مجرمان به سرعت موفق به کشف اينگونه جرايم مي شود.
 
خالقي فرد همچنين از کنترل مجرمان سابقه دار در ماه هاي پاياني سال خبر داد و افزود: ضمن هماهنگي با قوه قضائيه، مقرر شد تا با مرخصي برخي از مجرمان سابقه دار در نوروز موافقت نشود.
 
وي با اشاره به اينکه 20 درصد از پرونده هاي مربوط به سرقت داراي ارزش ريالي پايين تر از 100 هزارتومان مي باشند، اذعان داشت: وظيفه پليس شناسايي و دستگيري سارقان و کشف اموال مردم است بنابراين پرونده هاي کم اهميت نيز از سوي ماموران ما مورد رسيدگي قرار مي گيرند.
 
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، همچنين خاطرنشان کرد: در سال گذشته پليس موفق به کشف بالغ بر 63 درصد از سرقت هاي به وقوع پيوسته شده است و در مقايسه با سال 90، ميزان کشفيات در اين جرم بالغ بر 23 درصد افزايش داشته است.
 
سرهنگ خالقي فرد تصريح کرد: در سال 91 پليس آگاهي ناجا موفق به کشف 97.4 درصد سرقت هاي عادي و 5/78 درصد کيف قاپي شده است./ز
برچسب ها: مبارزه ، پلیس ، سرقت ، خودرو ، مقرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار