معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی:

مركز گسترش سينما مستند و تجربي در حد بودجه، توليد مي‌كند

معاون فرهنگی «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» اعلام کرد که این «مـرکز» در حد مقدورات و بودجه تعریف شده خود، به تولید فیلم می اندیشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، محمدجواد لسانی با اعلام این مطلب افزود: این «مرکز» بعنوان جایگاه حمایت کننده از فیلمسازان بخصوص مستندسازان قرار دارد و با برنامه ریزی و برگزاری جلسات شورای فیلمنامه، به کیفیت آثار اندیشیده و حتی بعنوان مشاورِ طرح های مشروط، در بهتر ارائه شدن کار، به فیلمسازان یاری رسانده است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه نهادهای هم خانواده «مرکز» نظیر صداوسیما که منبع اصلی تولید و پخش فیلم مستند است، در یکسال اخیر نتوانستند پاسخگوی فیلمسازان باشند و از این مهم غفلت کرده اند، لذا مستندسازان به سمت این «مرکز» که همیشه پیشگام فیلمسازی بوده معطوف شده اند که البته ما هم در حد مقدورات و بودجه تعریف شده خود، پاسخگوی آنان بوده ایم.
لسانی با اشاره به فعالیت های اخیر «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» اذعان داشت: طی سال های اخیر پروژه های مهمی با مستندسازانی چون اُرد عطارپور، فرهاد ورهرام، مهوش شیخ الاسلامی، فرشاد فرشته حکمت، احمد طالبی نژاد، مرتضی ندایی، مهرداد زاهدیان، احمد جان میرزایی، سیّدحسین صافی، مهدی کرم پور، سیّدمحمدرضا هاشمیان، محمود یارمحمدلو، پناه برخدا رضایی، بکتاش آبتین، مسعود سفلایی و... داشته ایم که یا انجام شده و یا در مرحله تولید است و نکته ظریف اینجاست که این نام های آشنا همگی وطنی بوده و از فرزندان این مرز و بوم هستند. ضمن اینکه در سال گذشته (1391) نزدیک به 140 فیلم در قالب های مستند و داستانی به مرحله تسویه حساب رسیده که خود گواه بر فعالیت پُرتوان این «مرکز» است.
وی افزود: آثار تولیدی «مرکز» به دلیل کیفیت قابل توجه و با تایید جشنواره های مهم جهانی، در ایدفا هلند، هات داکس کاندا، کلرمون فران فرانسه، ویزیون دورئل سوئیس، کراکو لهستان، مذهب امروز ایتالیا، کوتاه کوتاه ژاپن (دروازه ورودی اسکار)، سن پترزبورگ روسیه، ادینبورگ اسکاتلند و... هم به نمایش درآمده است.
معاون فرهنگی مرکز در پایان گفت: امیدوارم با سعه صدر و برنامه ریزی مدون، گام موثری در جامعه هنرمندان سینما برداشته شود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار