مازندران /

سرعت در عملیات ساخت نیروگاه گازی 500 مگاواتی غرب مازندران

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استانهای مازندران وگلستان گفت عملیات ساخت نیروگاه گازی 500 مگاواتی غرب مازندران با موافقت صندوق توسعه ملی برای پرداخت هزینه ساخت آن، شتاب بیشتری می گیرد.

افضلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود با پیگیری مسوولان ، سرانجام صندوق توسعه ملی با پرداخت حدود 220 میلیون یورو برای ادامه ساخت این نیروگاه موافقت کرده است.

وی تغییر نرخ ارز را عمده ترین مشکلات کندی روند اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: به محض دستور وزیر اقتصاد و دارایی برای پرداخت این مبلغ تسهیلات، کار ساخت بخشی از عملیات باقی مانده نیروگاه گازی 500 مگاواتی غرب مازندران آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان گفت: اکنون بخشی از تجهیزات این نیروگاه شامل واحدهای گازی آن از سوی شرکت سازنده آماده شده است.

وی افزود: علاوه بر آن، زیرساخت های لازم این نیروگاه نیز هماهنگ با اجرای این طرح از جمله خریداری شش عدد ترانس، عملیات ساخت تعدادی از ایستگاه ها در منطقه انجام گرفته است.

افضلی بدون اعلام میزان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح ملی، از همکاری پیوسته مسوولان بویژه استاندار مازندران قدردانی کرد.

عملیات اجرایی ساخت نخستین نیروگاه گازی 500 مگاواتی غرب مازندران ماه آبان سال 86 با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در زمینی به مساحت حدود 20 هکتار در نوشهر آغاز شد.مقرر شده بود که ساخت این نیروگاه از مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت به مدت سه سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی به اتمام برسد./س

برچسب ها: ساخت ، غرب ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.