در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، فدراسیون تیراندازی میزبان مقامات عالی ورزش کشور در حوزه قانون گذاری و اجرا بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در فدراسیون تیراندازی با محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو کردند.

محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالرضا ساور معاون وزیر، رسولی‌نژاد معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و  مرضیه اکبرآبادی معاون امور بانوان وزارت ورزش، عباسی را در این نشست همراهی کردند.

بحث درباره بودجه اختصاصی به ورزش در سال ۹۲ مهم‌ترین بحث فراکسیون ورزش و وزیر بود.

*عباسی: دستگاه‌های اجرایی ملزم به اختصاص یک درصد از بودجه‌شان به ورزش هستند

وزیر ورزش و امور جوانان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از بودجه‌شان را به ورزش اختصاص دهند که این مبلغ در دو سه سال اخیر اختصاص پیدا نکرده است.

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در این جلسه گفت: مسائل عمده وزارت خانه و امور ورزش را در تعامل و جلساتی که با فراکسیون برگزار می‌کنیم، مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانیم آنچه را که در امور جوانان لازم است، پیش ببریم.

وی همچنین درباره اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به ورزش به خبرنگاران گفت: اشکالی که در این دو، سه سال پیش آمده این است که این مبلغ تخصیص پیدا نکرده است چون الزام آور نبود، اگر حکمی نوشته شود و این دستگاه‌ها ملزم به رعایت شوند برای ورزش مفید خواهد بود.

وی درباره همکاری فراکسیون ورزش با وزارت ورزش عنوان کرد: همکاری‌های لازم انجام شده است، بخشی از همکاران ما در مجلس سعی می‌کنند بنا به وظایفی که دارند کارهایشان را انجام دهند، تعدادی هم داوطلبانه برای بخشی از مجلس ثبت نام می‌کنند که فراکسیون مجلس هم یکی از آنهاست.

وزیر ورزش در پایان در پاسخ به این سوال که بحث اساسنامه کمیته ملی المپیک به کجا کشیده شد، گفت: کمیته نیازی به ارسال اساسنامه نداشت، ارسال اساسنامه موجب تاخیر افتادن انتخابات شد، طبق نظر اعضا، در فدراسیون‌ها مشکلی نبود و با این اصلاحات وقت وزارت گرفته شد، ما طبق قانون عمل می‌کردیم، نباید عده‌ای با گزارش‌های ناسالم حساسیت فدراسیون‌های جهانی را ایجاد می‌کردند.

*علی‌آبادی: بودجه امسال یک سوم سال گذشته شده است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با ارز ۳۵۰۰ تومانی، بودجه امسال ما یک سوم شده است.

محمد علی‌آبادی در حاشیه جلسه فراکسیون ورزش با وزیر ورزش درباره حضورش در فدراسیون تیراندازی گفت: نمایندگان فراکسیون ورزش همیشه نقش ارزشمندی در مسائل ورزشی داشته‌اند امروز هم این جمع دوستانه برگزار شد.

وی در پاسخ به این سؤال که فراکسیون ورزش چقدر در کنار ورزش بوده است، عنوان کرد: ورزش موضوعی اجتماعی است و هر قشری با آن ارتباط دارد مجلس هم به آن مرتبط است و به مسائل مختلف آن می‌پردازد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که مشکل اصلی ورزش چیست و چه درخواستی از مجلس دارید‌، تصریح کرد: سال گذشته اعتبار ما ۵۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۴۶ تا ۴۷ میلیون دلار بود. هزینه‌های مربیان خارجی، اعزام به خارج ورزشکاران، تجهیزات و پول توجیبی ورزشکاران از هزینه‌های ما است که با بالا رفتن دلار و ارز تأثیر زیادی بر روند کار ما گذاشته است که امسال با ارز ۳۵۰۰ تومان، بودجه ما یک سوم شده است با این اتفاق حیف است جایگاهی را که الان در آن قرار داریم از دست بدهیم، بنابراین به سختی می‌توانیم جایگاه چهارمی آسیا را حفظ کنیم./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار