روحاني:

طرح تفکیک جنسیتی در جامعه ما مقبولیت ندارد

کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ طرح تفکیک جنسیتی که از سوی برخی از افراد در کشور ما مطرح شده است، در جامعه ایرانی مقبولیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسن روحانی" کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش نکوداشت روز زن که از سوی حامیان مردمی وی برگزار می‌شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز برای زنان یک مقام و منزلت قابل قبولی را ارائه داد و براساس آن خواهان برابری میان زنان و مردان بود.  
 
وی افزود: زن و مرد از دیدگاه منطق انسان در رسالت‌های اجتماعی و نقش‌آفرینی‌ها برابرند چنانکه در قرآن آمده است هم زن و هم مرد دارای برابری کامل‌اند.  
 
روحانی تصریح کرد: باید در فضای امروز جامعه از زنان حمایت شود، یعنی حراست و حفاظت به طور کامل برای آنها تعیین شود.  
 
کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره تاکید می‌کردند که زنان باید در صحنه انقلاب حضور داشته باشند، گفت:‌ این بیان امام(ره) نشان می‌دهد که زنان از مردان کمتر نیستند و باید در یک مسیر گام بردارند.  
 
وی اظهار داشت: مگر مقام معظم رهبری بارها نگفتند که زن مسلمان باید از درون خانواده از زندگی حضرت فاطمه(س) الگو بردارد و در عرصه جامعه به رشد اجتماعی و فرهنگی دست پیدا کند.  
 
روحانی تصریح کرد: اگر امروز در جامعه می‌بینیم زنان ما دل‌آ‍زرده هستند و این موضوع را بیان می‌کنند که به مطالبات آنها توجه نمی‌شود باید این نکته را بیان کرد که این موضوع با منطق انقلاب سازگار نیست.  
 
کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌در برنامه دولت تدبیر و امید آمده است که توجه به خانواده و افزایش رضایتمندی این نهاد به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.  
 
وی افزود: امروز زنان باید با مشارکت در فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور از فرصت برابر برخوردار باشند و نرخ بیکاری که در این قشر به نسبت مردان بیشتر است، برطرف شود.  
 
روحانی تصریح کرد: اینکه برخی بیان می‌کنند زنان باید خانه‌دار شوند و در حریم خانواده به فعالیت بپردازند، گفتار نادرستی است و باید اصلاح شود.  
 
کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ امروز اگر زنان در جامعه ما مقبولیت ندارند به خاطر این است که در فضای اجتماعی کشور نقش پررنگی را ایفا نمی‌کنند.  
 
وی تصریح کرد: اگر زنان بار مسئولیت بر دوش گیرند و به حقوق آنان توجه شود به طور حتم براساس جامعه آماری که مشخص شده است 23 درصد از آمار زنان شاغل طی 5 سال گذشته کاهش داشته است، امروز از بین می‌رفت.  
 
روحانی اظهار داشت: اگر امروز زنان در دانشگاه‌ها حضور پررنگ‌تری دارند باید برای اشتغال آنها نیز فکر شود.
 
کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ در دولت آینده به طور حتم اختلافات فاحشی که میان زنان و مردان وجود دارد، برطرف می‌شود و زنان می‌توانند ملموس‌تر از گذشته در صحنه سیاسی کشور حاضر شوند.  
 
وی با انتقاد از اجرای طرح تفکیک جنسیتی گفت:‌ در کجای قانون اساسی مجوز تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و محروم کردن زنان از برخی از رشته‌ها عنوان شده است، کدام اصل قانون این موضوع را تایید می‌کند.
 
روحانی افزود: طرح تفکیک جنسیتی یک طرح غیرکارشناسی است که با جامعه ایرانی تطبیق ندارد.
 
کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت آینده دولتی است که میان زنان و مردان در موقعیت کاری و شغلی تبعیضی قائل نخواهد شد.  
 
وی تصریح  کرد: دولت آینده دولتی است که زن ایرانی نگاه جنسیتی نخواهد داشت و امنیت اخلاقی و اجتماعی را به معنای واقعی برای او ایجاد خواهد کرد تا وی هیچ هراسی در دل نداشته باشد.  
 
روحانی گفت:‌ اینکه برخی از لایحه‌ای را به مجلس می‌برند و بحث ازدواج مجدد را مطرح می‌کنند در چارچوب بحث حمایت از خانواده نمی‌گنجد، امروز زنانی که در خانواده هستند به حمایت نیاز دارند.  
 
کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: انجام بیمه زنان سرپرست خانوار از  مهمترین اولویت‌هایی است که در دولت آینده باید به آن پرداخته شود.  
 
وی اظهار داشت:‌ دولت تدبیر و امید به طور حتم لوایح خاصی را برای حمایت از زنان تدوین کرده و به مجلس تقدیم خواهد کرد.  
 
روحانی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید معتقد است فقه اسلامی از سوی حوزه علمیه نیاز به بازسازی دارد لذا از کارشناسان و  علما تقاضا داریم که براساس اصل زمان و مکان و با توجه به شرایط در حوزه زنان تصمیم بگیرند.  
 
کانديداي احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آنچه امروز در حوزه زنان مورد تاکید است عدالت است،‌ عدالتی که در آن فرصت برابر میان زنان و مردان حاکم باشد و به امیدی که روزی زنان جامعه ما احساس کنند که با مردان جامعه دارای حقوق  اجتماعی برابر خواهند بود. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: روحانی ، نامزد ، یازدهمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Singapore
سمانه
۰۹:۱۴ ۱۸ دی ۱۳۹۲
با سلام خدمت
جناب آقای روحانی از این ک ب فکر امور زن ها و نگه داشتن ارزش انها هستید بسیار متشکرم
آخرین اخبار