آماده باش پليس ترکيه براي مقابله با تظاهرات روز کارگر

تظاهرات روز کارگر در استانبول ترکيه با مداخله پليس به خشونت کشيده شد و نيروهاي ضدشورش که به انواع تجهيزات ضد شورش از جمله گاز اشک آور و ماشينهاي آب پاش مجهز بودند، مدت چهار ساعت با تظاهرکنندگان درگير شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، فرماندار استانبول امسال از برگزاري راهپيمايي روز جهاني کارگر در ميدان تقسيم جلوگيري کرد و همين مسئله سبب تشديد تنش ميان تظاهرکنندگان و پليس شد. تظاهرکنندگان و اعضاي اتحاديه هاي کارگري که قصد داشتند وارد ميدان تقسيم شوند با نيروهاي پليس و ضد شورش مواجه شدند. درگيري نيروهاي ضدشورش که به انواع تجهيزات ضد شورش از جمله گاز اشک آور و ماشينهاي آب پاش مجهز بودند ، مدت چهار ساعت با تظاهرکنندگان درگير شدند. 

يک تظاهرکننده ترک گفت ممنوعيت از ورود به ميدان تقسيم يک رسوايي و افتضاح بود. به نظر من راهپيمايي روز کارگر مي توانست خيلي آرامتر در اين ميدان برگزار شود. متاسفانه تظاهرکنندگان با سرکوب شديد نيروهاي دولت روبرو شدند. اين خود نشان مي دهد که ترکيه هنوز تا دموکراسي واقعي راه زيادي دارد. 

البته فرماندار استانبول تاکيد کرد علت جلوگيري از راهپيمايي مردم در ميدان تقسيم عمليات عمراني در اين ميدان بود. با وجود اين رهبران اتحاديه هاي کارگري از مردم خواستند بدون توجه به اين ممنوعيت تظاهرات خود را در ميدان تقسيم انجام دهند. اين ميدان پس از حوادث خونين سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت ، معروفترين مکان براي برگزاري تظاهرات روزهاي کارگر و همبستگي بوده است. 

يکي از فعالان کارگري گفت ما هر سال در مکاني که سي و شش نفر در تظاهرات روز کارگر در سال هزار ونهصد و هفتاد و هفت کشته شدند، گل مي گذاريم و بسيار ناراحت کننده است که هنوز قاتلان بازداشت و محاکمه نشده اند. تا زماني که اين افراد محاکمه شوند، ما بايد هر سال در اين ميدان ياد کشته شدگان را گرامي بداريم. 

ديروز براي مقابله با ورود تظاهرکنندگان به ميدان تقسيم حدود چهل هزار مامور پليس در اين ميدان و اطراف آن مستقر شده بودند. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار