استاندار فارس گفت: راكتور هسته اي آب سبك از تحقيقات در زمينه كشاورزي استان فارس پشتيباني خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، حسين صادق عابدين در حاشيه بازديد از مركز تحقيقات كشاورزي استان فارس با بيان اينكه فارس تامين كننده بخش قابل توجهي از گندم و نان كشور است، اظهار داشت: بر اساس شرايط مختلفي كه در آب و هوا ايجاد مي شود و همچنين تغيير شرايط كشاورزان بايد همواره تحقيقات در زمينه كشاورزي، فعال باشد و با ارائه دستاوردهاي نوين علمي، باعث پايداري در توليد محصولات كشاورزي شود.

وي با اشاره به اينكه بايد با استفاده از روشهاي جديد و كاهش هزينه هايي مانند مصرف آب و سموم كشاورزي، بهره وري كشاورزان افزايش يابد، خاطر نشان كرد: راكتور آب سبك استان فارس به زودي احداث خواهد شد و از تحقيقات بخش كشاورزي پشتيباني خواهد كرد.

استاندار فارس با تاكيد بر اينكه راكتور هسته اي فارس باعث سرعت گرفتن تحقيقات در زمينه كشاورزي استان خواهد شد، افزود: براي احداث راكتور آب سبك استان، توافقات لازم با معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي صورت گرفته و محل احداث آن در حاشيه شهر زرقان مشخص شده و اميدواريم در آينده نزديك عمليات اجرايي آن آغاز شود.

صادق عابدين با بيان اينكه مركز تحقيقات كشاورزي استان نيازهاي بخش وسيعي از كشور در زمينه ارقام جديد قابل كشت را تامين مي كند، اظهار داشت: حدود 20 رقم جديد قابل كشت به زودي در استان فارس براي استفاده كشاورزان كشور معرفي خواهد شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.