حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در نشست جبهه ایستادگی:

حضورم در انتخابات به منظور فراهم آوردن بستري براي تحقق گفتمان نظام و اصولگرايي است

کانديداي احتمالی یازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضورم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری به منظور فراهم آوردن بستري براي تحقق گفتمان نظام و اصولگرايي است و تا آنجا كه حضورم به اين هدف كمك كند، خدمت خواهم كرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جبهه ایستادگی در راستای
 بررسی فضای انتخابات و رایزنی با کاندیداهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری نشستی با حضور "حجت الاسلام ابوترابی فرد" نایب رئیس مجلس چهارشنبه هفته گذشته برگزار کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در «نشست جبهه ايستادگي ايران اسلامي» با اشاره به دلايل نامزدي‌اش در انتخابات رياست جمهوري گفت: با تجربه‌اي كه در مجلس شوراي اسلامي داشته‌ام، نقش كليدي دولت در تحقق اهداف نظام و فراهم آوردن بستر مناسب براي حركت در جهت آرمان‌هاي انقلاب و يا خلق چالش براي كشور را برجسته مي دانم.

وی افزود: اگر دغدغه ارتقاي كارايي نظام در راستاي آرمان هاي تبيين شده را داشته باشيم، بايد از تمام ظرفيت و توان خود براي ارتقاي كارايي دستگاه اجرايي بهره بگيريم و تحقق اين مهم را منوط به اعتقاد داشتن به گفتمان نظام، داشتن كارنامه روشن در وفاداري به آرمانها ي نظام اسلامي، اشراف كلي به مسائل كشور، ظرفيت لازم براي اجماع  با نخبگان، استفاده از خرد جمعي و همدلي و هماهنگي با قوا مي‌دانم.

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد در پاسخ به سوالي درباره  وجه تمايز برنامه‌هاي نامزدهای انتخابات به عقبه سياسي ، گفتمان و ادبيات نامزدها و برنامه‌هاي آنها اشاره كرد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در مورد اولويت‌هاي امروز كشور با تاكيد بر استفاده از ظرفيت سياسي، اقتصادي و علمي كشور گفت: در سالهاي اخير نه تنها به اين ظرفيت‌ها توجهي نشده بلكه در جهت حذف بسياري از آنها گام برداشته شده و به وحدت ملي آسيب رسانده است.

 وي با اشاره به اينكه بايد نسبت به ظرفيت علمي و اجرايي كشور آشنايي كامل وجود داشته باشد، گفت: به نظر من بايد از چارچوب‌هاي سياسي كه ما را از اين ظرفيت‌ها دور مي‌كند، پرهيز كرد.

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد در ادامه اضافه كرد: كارگروه‌هايي تشكيل شده تا از اين ظرفيت‌ها در تدوين و اجراي برنامه‌ها استفاده و به سمت افق‌هاي روشني حركت كنيم.

 وي اساسي‌ترين مشكل كشور را تفاوت گفتمان دولت و نظام در مسائل فرهنگي، سياسي و اقتصادي دانست و يادآور شد: معتقدم گفتمان نظام و دستگاه اجرايي بايد واحد باشد و دولت خود را مجري گفتمان نظام بداند.

عضو شوراي عالي حل اختلاف قوا ريشه اصلي مشكلات اقتصادي را زاويه گرفتن از سياست‌هاي كلي كشور عنوان كرد و با تاكيد بر انضباط مالي و مديريت هزينه گفت: دستگاه اجرايي بايد با نگاه به برنامه توسعه گام بردارد و در بودجه ريزي هم در جهت آن حركت كند.

وي گفت: اگر اين نگاه وجود داشت هم اكنون شاهد بيشترين وابستگي   به درآمد نفتي نبوديم.

نایب رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه قانون اساسي كشور در بالاترين تراز قرار دارد،اظهار داشت: البته مي‌توان در چارچوب‌هاي مشخصي به ارتقاي  قانون اساس پرداخت.

 وي حضورش در عرصه ي انتخابات را به منظور فراهم آوردن بستري براي تحقق گفتمان نظام و اصولگرايي دانست و اظهار كرد: تا آنجا كه حضورم به اين هدف كمك كند، خدمت خواهم كرد.

عضو جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر فرهنگ و دين به عنوان دو عامل كنترل كننده در كشور گفت: اگر ما دستگاه قضايي و انتظامي را تقويت كنيم قطعا چالش‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي كاهش پيدا می‌کند.

وي در خصوص راهكارهاي رشد فرهنگ و تقويت مباني ديني گفت: راه اصلي اين است كه دولتمردان و دستگاه‌هاي اجرايي فرهنگ و انديشه ديني را در سبك مديريت و زندگي خودشان متجلي كنند و اين تنها راه بسط ارزش‌هاي ديني در جامعه است.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد با تاكيد بر اهميت و ضرورت نقد پذيري دستگاه‌هاي اجرايي خاطر نشان كرد: دولت بايد به نهادها و مردم اجازه دهد تا او را نهي از منكر كند.

وي با انتقاد از نظريه پردازي در يك اتاق بسته آن را بي تاثير و مخرب خواند و افزود: نظريه‌اي كه در فضاي علمي و در تقابل با خرد جمعي ساخته و پرداخته شود ماندگار، تاثير گذار و راه گشا خواهد بود.

 وي با تاكيد بر شايسته سالاري گفت: معتقدم بايد به مديران اختيار كامل تفويض  و در عين حال بيشترين حد نظارت را بر آنها اعمال كرد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ملاك افراد مناست براي همكاري با دولت را اعتقاد به گفتمان نظام، برخورداري از دانش و تخصص و تجربه و داشتن انگيزه بالا براي خدمت و بهره گيري از خرد جمعي دانست.  

 وي در پاسخ به سئوالي درباره دلايل ايجاد نوسانات ارزي در كشور، گفت: ذخاير ارزي ما متناسب با درآمدهاي ارزي كشور نيست و با اصلاح نظام بودجه ريزي مي‌توان اين مشكل را حل كرد.

حجت‌الاسلام ابوترابي افزود: بايستي نرخ ارز را بر اساس سياست تدوين شده در قانون برنامه تدوين مي‌كرديم و در اين صورت هيچ نرخي دستوري باقي نمي‌ماند.

وي همچنين انضباط مالي، ارائه بودجه عملياتي و تخصيص 50 درصد از درامد هاي نفتي به صندوق توسعه ملي را راهكارهايي براي حل مشكلات اقتصادي دانست.

نائب رئيس مجلس با تاكيد بر ضرورت استقلال بانك مركزي گفت: بانك مركزي قلك دولت نيست بلكه بايد سياستهاي كلان ارزي را تدوين كند.

کانديداي احتمالی دور یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به اهميت سياست خارجي كشور خاطر نشان كرد: با ايستادگي بر اصول بايد راه جديدي را براي سياست خارجي باز كرد و با افزايش اقتدار سياسي و اقتصادي تهديد ها را مديريت كرد.

گفتنی است؛ در اين نشست  حجت الاسلام حبيبي، دكتر روح الاميني، ابوالقاسم رئوفيان، دكتر كنعاني مقدم، خانم دكتر حقيقي و جمعي ديگر از اعضاي جبهه ايستادگي حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار