اراک/

کمبود نقدینگی استاندارد سازی مصالح ساختمانی را به تعویق انداخته است

کمبود نقدینگی و بالا رفتن نرخ ارز استاندارد سازی مصالح ساختمانی را به تعویق انداخته است.

معاون صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: نظارت بر کیفیت مصالح ساختمانی استاندارد و ساخت و ساز در سال 84 به تصویب هیئت وزیران رسیده و ابلاغ شده ولی به دلایلی نظیر کمبود نقدینگی و بالا رفتن ارز و کم شدن تولیدات واحدها اجرای مصوبه را به تعویق انداخت.

بختیار یکی از مشکلات جدی در حوزه کیفیت پروژه های عمرانی را ایجاد کارگاه های موقت و بدون پروانه حوزه دولتی در طرح های بزرگ برشمرد و خاطرنشان کرد: باید ساز و کارهای نظارتی بر این بخش را در دستور کار قرار گیرد.

ویادامه داد: دستگاههای که در واحد های تولیدی به مدت 50 سال کار کرد داشته است توانایی تولیدات جدید با استاندارد های لازم را ندارد لیکن باید با در اختیار قرار دادن امکانات مالی به واحد های تولیدی و به روز شدن دستگا ه های تولیدی در انتظار یک تولید خوب و استاندارد باشیم.

وی با بیان اینکه عمر مفید ساختمان در کشورهای پیشرفته بیش از 100 سال است اما در ایران این رقم به 30 سال می رسد افزود: پروژه های عمرانی به خصوص پروژه های راه و شهر سازی جاده های ما عمر مفیدی ندارند چرا که برای کار های راه سازی از کارگاه های موقت شن و ماسه و آسفالت استفاده می کنند در حالی که پروانه استاندارد نداشته وکنترل و نظارتی هم در این مهم صورت نمی گیرد.

معاون صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: مقاوم سازی ساختمانی با توجه به وضعیت زلزله خیز بودن کشور امری ضروری است و این مهم با مصالح مرغوب ساختمانی و نظارت های فنی قوی حاصل می شود.

وی گفت: کیفیت بخشی به این ساخت و سازها به عنوان سرمایه زیربنایی استان امری ضروری است.

گفتنی است سالانه یک میلیون متر مربع ساخت و ساز ساختمانی و بیش از 200 هزار متر مربع پروژه های عمرانی به ارزش بالغ بر 600 هزار میلیارد تومان در این استان انجام می شود که حدود 500 هزار متر مربع آن در شهرستان اراک است./س

برچسب ها: نقدینگی ، اراک ، مصالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.