معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران:

انجام 10 درصد از تولیدات علمی کشور در دانشگاه تهران

10 درصد از تولید علم در نظام جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه تهران انجام می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عمو عابدینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در سومین همایش دانشجویی بیوتکنولوژی با بیان اینکه بیوتکنولوژی تنها رشته ای است که مستقیما دانشجوی دکتری می پذیرد گفت: در  دانشگاه تهران شاهد حضور دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در بسیاری از رشته های بیوتکنولوژی همچون کشاورزی، منابع طبیعی، علوم، فنی و حتی محیط زیست هستیم.

وی ادامه داد: در چرخه تولید محصول علم بیوتکنولوژی در حال کسب کردن رتبه 15 هستیم که این با تلاش دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور به دست می آید.

وی در ادامه افزود:  تولید محصول از طریق بیوتکنولوژی با تلاش محققان و دانشجویان و همچنین تاسیس شرکت های دانش بنیان محقق می شود که دانشگاه تهران در حال حاضر 10 درصد  از تولیدات علمی کشور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: توسعه شرکتهای دانش بنیان زمینه ساز تولید علم و پیشرفت بیوتکنولوژی است تا به کارگیری این رشته بتوانیم چرخه توسعه صنعتی کشور را فعال کنیم از این رو معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران فعالیت های متعددی از جمله برگزاری همایش بین المللی دانشجوی بیوتکنولوژی کرده است که این همایش منجر به تبادل علمی میان دانشجویان و اساتید شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار