کرمانشاه /

تشکیل مشاوره ملی و بهره گیری از اصول کارشناسی در دولت آینده ضروری است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: دولت آینده باید به فکر تشکیل یک مشاوره ملی در ایران و بهره گیری از اصول کارشناسی در حل و فصل مسائل باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛ محسن رضایی ظهر دوشنبه در مراسم نشست و پرسش و پاسخ با دانشجویان که در محل تالار شهید شهریاری دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد به شرایط تعیین کننده دولت آینده اشاره کرد و گفت: دولت آینده باید دولتی باشد که شرایط روز را سنجیده و ساماندهی مسائلی چون تحریم، بیکاری و گرانی، بی ثباتی در بازار ارز و همچنین امنیت منطقه را مد نظر داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون این سه مسئله از جمله مباحث مهم در بحث اداره مملکت است که باید توسط رئیس جمهور آینده توجه ویژه ای به آن شود.

رضایی افزود: بخشی از مسائل که مربوط به امنیت ملی است نیز در حوزه کاری رئیس جمهور بوده و رئیس جمهور باید بتواند با استفاده از اختیارات خود این مسائل را حل و فصل نماید.

وی همچنین توجه ویژه به مباحث گرانی، اشتغال، تحریم و مذاکرات سیاسی را از مهمترین وظایف رئیس جمهور منتخب در دولت بعدی عنوان کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون دولت در شرایط سختی قرار داشته و باید با بهره گیری از توان و اختیارات خود به حل مشکلات چون مسائل اقتصادی، امنیت و تحریم ها بپردازد.

وی دولت را تعیین کننده سیاست خارجی دانست و گفت: البته تعیین کلان سیاست خارجی از جمله اختیارات مقام معظم رهبری بوده و دولت تنها دیپلماسی آن را تعیین می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت آینده باید شاخص ها و ضریب امنیتی را افزایش دهد، تحریم ها را حل و فصل و راهکاری جهت رفع مشکلات اقتصادی ارائه دهد همچنین یک گروه مشاوره ملی باید در ایران شکل گیرد و با بهره گیری از اقدامات کارشناسی تمام مسائل موجود حل شود.

رضایی در بخش دیگر به حضور کاندیداها و کنار کشیدن برخی به نفع دیگری اشاره کرد و گفت: کنار کشیدن همیشه به نفع نبوده و گاهی باعث آسیب می شود.

وی افزود: کسانی که بخواهند منازعه سیاسی و سراب انتخاباتی ایجاد کنند باعث ضربه زدن به اصل انتخابات خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: در واقع ما نیازمند یک تصمیم گیری ملی برای تعیین دولت آینده هستیم و دولتی باید تعیین شود که به همه مسائل اشراف داشته و از تعامل همه گروه ها شکل گرفته باشد و ما نباید آینده را فدای امروز کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث مدیریت و سپردن آن به جوانان و نخبگان تحصیل کرده جامعه اشاره کرد و گفت: در نسل سوم و چهارم انقلاب متاسفانه مدیریت پروری صورت نگرفته و سه دولت گذشته نتوانستد مدیرپروری کنند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون انقلاب تنها 10 سال فرصت دارد که فعالیت های جدید را به نسل آینده منتقل و آن را تحویل دهد. این به معنی آن است که دولت باید از سالها پیش آینده سازی می کرد و نسل سوم و چهارم را آماده مدیریت در پست های کلیدی می کرد.

وی افزود: دولت فعلی و دولتی که می خواهد سر کار بیاید باید دو مسئله را مد نظر داشته باشد و سپردن مدیریت به جوانان و ایجاد امنیت و عبور از تحریم ها دو مسئله شاخص برای دولت فعلی و آینده دانست.

رضایی در پایان گفت: ما باید در جهت تربیت مدیران موفق برای آینده پیش رویم و مدیرانی را که منافع ملی ایران در آینده را تامین خواهند کرد، به کار گیریم./ک

برچسب ها: کارشناس ، دولت ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.