بوشهر/

نامزد شدن آقای هاشمی به صلاح کشور نیست / حفظ آرامش شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به احتمال نامزد شدن هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: عرصه انتخابات باید در اختیار کسانی باشد که بتوانند در جهت خدمت به کشور کمک کنند و نامزد شدن آقای هاشمی رفسنجانی در این عرصه به صلاح وی و کشور نیست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علاءالدین بروجردی در همایش «راهبرد روابط بین الملل با نگاه گذشته، حال و آینده» در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بر سه پایه عزت، حکمت و مصلحت استوار است، اظهار داشت: سیاست خارجی ما در تعامل با تمام چالش‌ها طبق اصول سه‌گانه یاد شده براساس مصالح و منافع ملی کشور است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص توانمندی ایران اسلامی در دانش هسته‌ای گفت: زمانی ایران متکی به توانایی دیگر کشورها در دانش هسته‌ای بود ولی اکنون قدرت و توانمندی ما بجایی رسیده است که قادر به طراحی و ساخت نیروگاه اتمی و تولید سانتریفیوژ هستیم.

بروجردی گفت: ما کشوری هستیم که دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز در دنیا هستیم و هم اکنون جهان به انرژی ما نیاز دارد، ولی در همین حال با ما این گونه رفتار و تهدید می‌کنند و قطعنامه صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: روزی این ذخایر تمام خواهد شد و ما می‌دانیم آن روزی که آن‌ها به ما نیاز نداشته باشند چگونه با ما رفتار خواهند کرد، به همین دلیل ما باید در این موضوع با پایداری و استقامت، این دستاورد را حفظ کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌ای غربی‌ها نیز به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌تواند نقطه عطف توافق باشد و بر همین اساس از برخی از مطالبات خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

بروجردی تاکید کرد: در عرصه اقتدار ملی توانمندی نظامی، فن‌آوری، و نانو تکنولوژی آنچنان ارتقا یافته‌‌ و از رتبه 60 جهانی به 8 یا 9 رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایجاد آرامش با توجه به وجود ظرفیت‌های اقتصادی موجب حل بسیاری از آنها می‌شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام نهاده‌اند که نشان از تحولات مهم در پیش روی کشور است، مشروط بر اینکه آرامش در کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه امریکا دنبال شکست ایران در همه عرصه‌هاست، تاکید کرد: طبق سیاست خارجی، ما با همه کشورها به استثنای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس باید روابط حسنه داشته باشیم و رئیس جمهور توانمند باید ضمن اینکه یک الگو برای دیگر کشورها باشد کاستی‌های کشور را با روابط کشورها تنظیم و جبران کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  افزود: لازم است با تفاهم و همدلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، اقتصاد کشور را شکوفا کنیم که با تدبیر و همدلی و مهیا ساختن فضای لازم امکان‌پذیر است.

بروجردی همچنین با اشاره به نامزد شدن هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: عرصه انتخابات ریاست جمهوری باید در اختیار کسانی قرار گیرد که بتوانند در جهت خدمت به کشور کمک کنند و نامزد شدن آقای هاشمی رفسنجانی در این عرصه به صلاح وی و کشور نیست./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.