لاریجانی در دیدار با معلمین نمونه کشوری و مسئولین وزارت آموزش و پرورش

اطلاعاتی داریم که آمریکا و برخی کشورها از حمله اسرائیل به سوریه مطلع بودند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد،‌گفت: اطلاعات دقیقی داریم که آمریکا و برخی کشورهای عربی از حوادث اخیری که در سوریه اتفاق افتاده و مناطقی از این کشور که توسط اسرائیل بمباران شد، اطلاع داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (هفدهم اردیبهشت‌ماه) با معلمین نمونه کشوری و مسئولین وزارت آموزش و پرورش در مکان تالار مدرس بهارستان دیدار کرد.  
 
وی با بیان اینکه برای ما افتخار است که در جمع برگزیدگان آموزش و پرورش هستیم، گفت: وزیر آموزش و پرورش گزارش مبسوطی‌ ارائه کردند و نشان می‌دهد آموزش و پرورش جهش بسیار خوبی دارد.
 
لاریجانی افزود: اینکه وزارت آموزش و پرورش رویکرد  جدیدی در حوزه فنی و حرفه‌ای کشور در پیش گرفته است بسیار خرسندکننده و کار اساسی است.
 
رئیس مجلس تصریح کرد: پیش از این ساماندهی آموزش در کشور شکل دقیقی نداشت و برای شغل مشکلاتی وجود داشت اما با این تغییر رویکرد  امید است مسائل درست شود.  
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: سندهای مختلفی که در حوزه آموزش و پرورش تدوین شده است باید اجرایی شود و نوید اینکه اجرای این برنامه‌ها شروع شده است کار بسیار خوب به شمار می‌رود و امید است زمینه اجرای آنها فراهم شود.  
 
وی گفت: تردیدی نداریم که توجه به آموزش و پرورش و سایر آموزش‌ها یکی از مباحث مهم جهان امروزی به شمار می‌رود و یکی از ویژگی‌های معلم بودن این است که به بحث آموزش توجه شود.  
 
رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور با اشاره به اینکه ‌پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید؛ خیر دنیا و آخرت را در کسب علم است، گفت:‌ اگر در دنیای مادی علم نداشته باشیم پیشرفت نداریم و اگر پیشرفت نداریم آخرت هم نخواهیم داشت.  
 
دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی کشور در این نشست به پیامدهای جهل اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیتی که امروز در جامعه اسلامی اتفاق افتاده است و موضوعی که مزار حجربن عدی را تخریب‌ کرده‌اند نهایت جهل را می‌رساند.
 
وی افزود: چه ستمی نسبت به مسلمانان بیشتر از آنچه در جهل گرفتار شوند و کمک برخی کشورهای عربی،‌اسرائیل و آمریکا نهایت جهل را می‌رساند تا جایی که آخوند درباری آنها فتوا صادر می‌کند باید مرقد بزرگان دینی را تخریب کنند و این نفهمی آنها را نشان می‌دهد.  
 
لاریجانی تاکید کرد: اطلاعات دقیقی داریم که امریکا و برخی کشورهای عربی از حوادث اخیری که در سوریه اتفاق افتاده و  از مناطقی که در این کشور توسط اسرائیل بمباران شد، اطلاع داشتند.
 
رئیس مجلس افزود:سوال این است که آقایانی که مدعی اند در سوریه برای دموکراسی مبارزه می‌کنند با فرض اینکه در سوریه مشکل دیپلماتیک وجود دارد، که وجود دارد و حتما باید دموکراسی صورت بگیرد اما آیا با این رفتارها امکان‌پذیر است.  
 
وی اظهار داشت: آیا این کشورهایی که پول و طلا به مخالفان‌ سوریه می‌دهند از روی معرفت است؟! عقل آنها رشد نکرده و به همین دلیل اسلام گرفتار شده است.  
 
لاریجانی تصریح کرد: در 60 سال گذشته که مسلمانان گرفتار غده سرطانی به نام اسرائیل شدند همیشه برخی کشورهای اسلامی سروصدا می‌کردند ولی عملا کاری از پیش نمی‌بردند چون با معرفت کار می‌کردند اما حزب‌الله، با معرفت کاری توانست کمر اسرائیل را بشکند.
 
نماینده مردم قم در مجلس در ادامه اظهار داشت: یکی از خصوصیاتی که اخیرا رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می‌کنند مسئله سبک زندگی است و این یک موضوع مهم است، اما باید از کجا آغاز شود، از همین آموزش و پرورش چرا که نهاد دانش‌آموزان در این مکان شکل می‌گیرد.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: استاد مطهری خواستار زیادی دارد اما جوهره افکار ایشان بر نظریه فطرت اسلامی تجلی پیدا می‌کند.  
 
لاریجانی با اشاره به نظریه فطرت اسلامی گفت: این نظریه یعنی اینکه اسلام یک ظرف تو خالی نیست بلکه انسان‌ها از بدو تولد استعدادهای مختلف دارند و باید این سرشت‌ها بالفعل شود و کار معلم بالفعل کردن این استعداد‌ها است.  
 
وی افزود: اگر بخواهیم حقیقت تعلیم را معنا کنیم، یعنی باید استعدادها شکوفا شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره کرد:‌جایگاه آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی رفیع بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.  
 
لاریجانی تاکید کرد:‌ ناگفته نماند شما در مجلس علاقمند زیادی دارید و یکی از فراکسیون‌های‌ پرجمعیت، فراکسیون فرهنگیان است و اکثر نمایندگان یا معلم بوده و یا به معلمان علاقمند هستند، پس شما در مجلس از پشتوانه خوبی برخوردار هستید.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه به وضعیت معیشتی نمایندگان اشاره کرد و گفت: وضعیت تورم و جهش‌هایی که دارد به گونه‌ای است، کسانی که حقوق‌بگیر هستند وضعیت مطلوبی ندارند؛ البته تلاش‌هایی شده است ولی سرعت مشکلات طوری شده که مشکل روی مشکل است و تنها راه حل این معضلات کنترل تورم به شمار می‌رود.  
 
وی به نشست غیرعلنی امروز نمایندگان و تیم اقتصادی دولت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز در این راستا جلسه‌ای داشتیم و امیدواریم کارساز باشد و تا زمانی که نقدینگی به سمت تولید حرکت نکند این مشکلات علاج نخواهد شد.
 
لاریجانی اظهار داشت: البته دقت نظری که شما دارید این مسائل اثر نمی‌کند ولی ما وظیفه داریم به این موضوعات توجه کنیم. 

لازم به ذکر است حميدرضا حاج بابايي وزير آموزش و پرورش در ابتداي اين نشست به ارائه گزارشي از وزارتخانه پرداخت.

وي افزود: در طول سال براساس کار، تحقيق، پژوهش، خلاقيت و نوآوري معلمين نمونه در سراسر کشور انتخاب مي شود.

وي با بيان اينکه در همه مدارس کشور معلم نمونه داريم گفت: اما معلمين نمونه 25 هزار هستند که 3500 نفر در سطح استان ها انتخاب و از بين آنها 68 نفر به عنوان معلمين نمونه کشوري انتخاب مي‌شوند.

وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: سياست‌هاي اين وزارتخانه به گونه اي تعيين شده است که با سند تحول بنيادي در آموزش و پرورش قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه سياست‌هايي که رهبري اعلام کردند هيچ مغايرتي نداشته.

حاج بابايي تصريح کرد: همزمان با تدوين سند بنيادين سندي نيز تحت عنوان برنامه درسي ملي تدوين شده است.

وي افزود: براساس اين سند مشخص مي شود روابط پايه‌هاي درسي چگونه بوده و در آن تفکر؛ خلاقيت نوآوري مهارت زندگي و ... مطرح کرده‌ايم.

وي افزود: برنامه درسي آماده شده و در هفته معلم چاپ خواهد شد.

حاج بابايي خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهمترين سندي که در دستور کار قرار دارد مهندسي نيروي انساني و نظام رتبه بندي معلمان است.

وي اظهار داشت: رتبه بندي معلمان براساس کار و تلاش و نيروي انساني براساس نيازها صورت مي‌گيرد.

وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: در حال حاضر 25 هزار نفر دانشجوي فرهنگي در حال تربيت بوده و رفته رفته بر دانشجويان دانشگاه فرهنگيان اضافه مي‌شود.

حاج بابايي در ادامه خاطر نشان کرد: يکي از اولويت‌هاي مهم وزارت آموزش و پرورش توجه به هنرستان‌ها بوده و تاکنون تعداد هنرجويان هنرستاني را به 45 درصد رسانده‌ايم.
انتهای پیام/

برچسب ها: لاریجانی ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار