یک کارشناس مسائل هسته‌ای مطرح کرد

لزوم استقلال عمل مقامات آژانس در تصمیمات اتخاذ شده

يک کارشناس مسائل هسته‌اي گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون مسير ثابتي داشته و تمام دبيرکل‌ها صاحب ابتکار و يا دستور کار ويژه‌ای نبوده‌‌اند و تحت نظارت و تاثیر هيات حکام به خصوص ايالت‌ متحده‌ آمريکا فعالیت کرده‌اند.

" محسن محمودي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به کناره‌گيري " رافائل گروسي " دستيار يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي‌ گفت: گروسي در اظهاراتش صحبتي خلاف قوانین سازمان ملل بیان نکرده که سبب شود تا تحت تاثیر آنها مجبور به کناره‌گیری شود.

وی ادامه داد: اعضاي آژانس بين‌المللي را دو طيف تشکيل مي‌دهند؛ طيف اول کساني هستند که فيزيک خوانده‌اند، تکنوکرات و در بخش فني مشغول به کار هستند، طيف دوم که از سوي کشورهاي مختلف انتخاب مي‌شوند و عموما بخش سياسي و حقوقي را تشکيل مي‌دهند.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي با توجه به قاعده آژانس مبني براينکه طيف مهندسان و کارشناسان فني مستقل و فارغ از اظهار نظرهاي سياسي و حقوقي‌ هستند، اظهار داشت: گروسي از اين دسته است و اظهاراتش کاملا بر اساس قوانین آژانس انرژی اتمی بوده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: آژانس تاکنون مسير ثابتي داشته و تمام دبيرکل‌ها صاحب ابتکار و يا دستور کار ويژه‌ای نبوده‌‌اند و تحت نظارت و تاثیر هئيت حکام به خصوص ايالت‌ متحده‌ آمريکا قرار داشته و فعالیت کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آژانس ، گروسی ، تصمیمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار