حاشيه‌هاي دومين روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها/

امان از اين همه احساس تکليف! / کابينه‌اي عادلانه؛ 50 درصد از خانم‌ها و 50 درصد از آقايان

دومين روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري هم‌چنان ادامه دارد و حضور دو داوطلب خانم در اين ميان، تنها گوشه‌اي از صد‌ها حواشي ستاد انتخابات کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دومين روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت کشور کليد خورد.

"مصطفي محمد نجار" وزير کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در روز اول ثبت‌نام از کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري 75 نفر ثبت‌نام کردند که از اين تعداد تنها 5 نفر چهر شناخته شده بودند.

وي تاکيد کرد: براي تسريع در رسيدگي به تاييد صلاحيت‌ کانديداها پرونده آنها در همان روز به شوراي نگهبان ارجاع داده مي‌شود.


*امان از اين همه احساس تکليف


در ادامه "رضا طاهري" يکي از داوطلبان نامزدي رياست جمهوري پس از ثبت‌نام به خبرنگاران گفت: هدف خاصي ندارم ، به قول آقايان احساس تکليف کردم شغل من آزاد است و قطعاً تأييد نمي‌شوم.


*خواب ديدم، استخاره کردم و آمدم


يکي ديگر از ثبت نام کنندگان نامزدي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري که بازنشسته نيروهاي مسلح بود به خبرنگاران گفت: خواب ديدم و استخاره کردم چون استخاره خوب آمد ثبت‌نام کردم و بنا دارم در هر استان يک ميليون شغل ايجاد کنم.

داوطلب ديگري در هنگام ثبت نام، ادغام کميته امداد و سازمان بهزيستي را از برنامه هاي مهم خود بيان کرد و گفت: براي آباد کردن ايران آمده‌ام.


*مگر زنان هم رجل سياسي محسوب شدند؟


ديگري نخستين زن داوطلب انتخابات رياست جمهوري يازدهم بود.

راضيه اميدوار نيز به عنوان نخستين زن ثبت نام کننده در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هدف خود را از شرکت در اين دوره از انتخابات خدمت کردن به مردم بيان کرد و در پاسخ به اين پرسش که آيا رجل سياسي هستيد؟ گفت: به پرسش‌هاي سياسي جواب نمي‌دهم.

روح الله اسلامي اهل آبادان ديگر داوطلب نامزدي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بود که هدف خود را ايجاد شغل و اقتصاد اسلامي در کشور بيان کرد.


*آقاي داوطلب! چرا احمدي نژاد وزير مسکن؟


يکي ديگر از داوطلبان نامزدي رياست جمهوري گفت: در کابينه من حداد عادل به عنوان معاون اول، ولايتي به عنوان وزير بهداشت، سردار فضلي به عنوان وزير دفاع و احمدي نژاد به عنوان وزير مسکن خواهد بود.


*رياست جمهوري هم شغل شد!


در ادامه ثبت نام کننده ديگري که معلول بود گفت: بيکار هستم و از آنجا که دنبال کار مي گشتم در اين دوره از انتخابات ثبت نام کردم.

يکي ديگر از ثبت‌نام کنندگان نيز قاليباف را به عنوان وزير دفاع کابينه خود معرفي کرده است.


*برنامه‌ريزي مدون از مهد کودک تا خانه سالمندان

 
فردي که شغل خود را آشپز عنوان کرد هنگام ثبت نام در ستاد انتخابات کشور گفت: هم اکنون بيکار هستم اما براي همه از نونهالان تا بزرگان برنامه دارم.


*کانديداي هندوستاني در ايران حافظ و مولانا هم درس مي‌دهد!


علیرضا امی سما از ایالت راجستان هند برای کاندیداتوری انتخابات به ایران آمده بود.

وی همچنین درباره تحصیلات خود گفت: تحصیلات من در رشته تاریخ ادیان است البته تدریس هم می‌کنم اما در حال حاضر که در ایران حضور دارم جلسات حافظ و مولانا را در بنیادهای فرهنگی تدریس می‌کنم.

وی در تشریح اعضای کابینه خود بیان کرد: من در کابینه‌ام از عزیزان اقتصادی زیادی استفاده می‌کنم دوستان زیادی هم در سیاست اقتصاد و فرهنگ ایران دارم.

این کاندیدای هندی همچنین در مورد بهره‌بردن از احمدی‌نژاد در کابینه‌اش گفت: هر کس که خدمت کند قطعا در کابینه من جای دارد درست است که دیدگاه با هم فرق دارد اما در اینکه عزت و احترام گزشتگان را حفظ کنیم هیچ شکی نیست.

وی همچنین در مورد شعار اقتصادی خود بیان کرد: شعار اقتصادی من گره‌زدن اقتصاد با اخلاف است یعنی اقتصاد را با اخلاق گره می‌زنیم و برنامه من برای اداره کشور استفاده از اقتصاددان‌هایی هستند که اخلاف را با اقتصاد گره بزنند.

وی در پایان با اشاره به نقش ایران در ارتباط با کشورها اظهار داشت: ایران بنا بر گفته جواهر لعل نهرو همان نقشی که فرهنگ فرانسه در اروپا بازی می‌کرد فرهنگ ایران در آسیا بازی می‌کند.


*کابينه‌اي عادلانه؛ 50 درصد از خانم‌ها و 50 درصد از آقايان


ثريا ملک‌زاده دومين زن کانديدي بود که به ساختمان وزارت کشور براي ثبت نام مراجعه کرد.

وي 52 ساله و فوق‌ليساس مديريت بهداشت بود و وعده داد که اگر رئيس جمهور شود اعضاي کابينه‌اش 50 درصد زن و 50 درصد مرد خواهند بود.


*داوطلبي که جز با "العالم" و "پرس تي وي" مصاحبه‌اي انجام نداد



فرد ديگري که خود را داوطلب انتخابات رياست جمهوري مي‌دانست، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 31 سال و سه ماه سن دارم، دانشجوي رشته زبان انگليسي هستم و فقط با العالم و پرس‌تي وي صبحت مي‌کنم.

وي که در ابتدا به زبان انگليسي به بيان جملاتي پرداخت پس از اصرار خبرنگاران براي اينکه فارسي صحبت کند، گفت: مي‌خواهم در دولتم از نظرات ماکياول و مارتين لوتر استفاده کنم.

وي همچنين ادامه داد: آمده ام که ايران را بسازم و جهاني ‌سازي را ايران را دنبال کنم.

اين داوطلب رنگ انتخاباتي خود را آبي،‌ سبز‌، سفيد و قرمز معرفي کرد و در جواب سوال خبرنگاران مبني بر اينکه پيکسل نقش بسته روي لباس شما و عکس بيت‌المقدس که به صورت کج درج شده است، به چه علت است؟ پاسخ داد: مي‌خواهم با متوقف کردن زمان اين پيکسل را صاف کنم.


اين خبر تکميل مي‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار