يورش نظاميان صهيونيست به نمازگزاران فلسطيني با گاز فلج کننده

نظاميان صهيونيست به نمازگزاران فلسطيني در داخل مسجد الاقصي يورش بردند و با ضرب و شتم و بازداشت شماري از آنها ، از نوعي گاز فلج کننده عليه آنها استفاده کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ،نيروهاي ا شغالگر اسرائيلي سه فلسطيني را در داخل قدس بازداشت و نمازگزاران را ضرب و شتم کردند. شهرک نشينان با حمايت سربازان اشغالگر اسرائيلي وارد مسجدالاقصي شدند.
شهرک نشينان در پاسخ به برخي دعوتها براي حمله به مسجد الاقصي وارد اين مسجد شده بودند.
جيفارا بديري خبرنگار الجزيره در قدس در گزارشي گفت نيروهاي اشغالگر اسرائيلي فلسطينيان را در داخل مسجد الاقصي بازداشت و دهها نمازگزار را ضرب و شتم کردند .
نيروهاي اسرائيلي نوعي گاز به سوي فلسطينيان شليک کردند که به گفته آنها افراد را به صورت موقت فلج مي کند.
بهانه اسرائيل در حمله به نمازگزاران آن است که برخي از فلسطينيان در اعتراض به دادن مجوز  به تندروها براي ورود به صحنهاي مسجد الاقصي  فرياد الله  اکبر سر داده اند .
يک زن فلسطيني گفت :  اسرائيل بايد به علت حمله با گاز به فلسطينيان مجازات شود جهانيان چرا ساکت نشسته اند هرکس بخواهد اسرائيل را مجازات نکند خدا از او نگذرد.
شماري از رهبران فلسطيني که خواستار تحصن در داخل مسجد الاقصي براي حمايت ازاين مسجد شده بودند؛  تأکيد کردند هدف اسرائيل ، تقسيم مسجد  الاقصي بين مسلمانان و يهوديان  است .
حاتم  عبد القادر مسئول پرونده قدس در جنبش فتح گفت : اسرائيل براي تقسيم مکاني و زماني مسجد الاقصي بين مسلمانان و يهوديان يک طرح تدريجي است . تعيين زمان براي نمازگزاران و جلوگيري از ورود نمازگزاران نشانگر وجود اين طرح است .
نيروهاي اشغالگر از ورود صدها نمازگزار از جمله زنان و دانشجويان به مسجد الاقصي و اداي نماز جلوگيري کردند .
بر تعداد نيروهاي اسرائيلي در قدس و اطراف منطقه قديمي افزوده شده است تا امنيت هزاران شهرک نشين  براي ورود به منطقه قديمي و برگزاري جشن موسوم به يکپارچه کردن قدس شرقي و الحاق آن به اسرائيل تأمين شود.
بديري گفت:  اما فلسطينيان ، اشغال قدس و باقيمانده وطنشان را در شصت و چهار سال پيش به ياد مي آورند و از جهان عرب و اسلام با توجه به يهودي سازي و آواره سازي فلسطينيان مي خواهند به داد باقيمانده قدس و مقدساتش برسند .







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار