مشروح سومين روز ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري؛

نوری: 243 نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند/ مهلت تشکیل هیات‌های اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید

جانشين رئيس ستاد انتخابات کشور گفت: تا پایان روز سوم ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مجموع 243 نفر ثبت نام کردند که از این میان آنها 5 نفر زن و بقیه مرد هستند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، سومین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور آغاز شد.

براساس اين گزارش؛ از ابتداي سومين روز سوم ثبت‌نام‌ها، 144 كانديدا ثبت‌نام کردند که از این تعداد 75 نفر طي روز اول و 69 نفر نیز در روز دوم با حضور در ساختمان وزارت كشور نامزد انتخابات شدند.

گفتني است؛ از میان چهره‌های مطرح کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، صادق واعظ‌زاده، حسن سبحانی، محمد سعیدی‌کیا و مصطفی کواکبیان برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

**مهلت ثبت نام نامزدهاي انخابات رياست جمهوري قابل تمديد نيست

"حسن‌علي نوري" جانشين رئيس ستاد انتخابات کشور هم‌زمان با آغاز روز سوم ثبت نام نامزد‌هاي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته که دومين روز ثبت نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بود  69 نفر و در مجموع دو روز 144 نفر براي انتخابات آتي ثبت نام کرده‌اند.

وي افزود: مهلت ثبت نام نامزد‌هاي يازدهمين دوره انتخابات  رياست جمهوري قابل تمديد نبوده و تا پايان روز شنبه  21 ارديبهشت ماه نامزدها فرصت دارن تا در ثبت نام شرکت کنند.

نوري تصريح کرد: براي تسهيل در روند ثبت نام پرونده نامزدهايي که ثبت نام مي‌کنند، پس از پايان همان روز به شوراي نگهبان ارسال مي‌شود.

جانشين رئيس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري هرچه سريع‌تر براي ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه مي‌کنند.

**محمد غرضي وزير صنعت كابينه اول دولت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي ثبت نام در يازدهمين دوره رياست جمهوري وارد وزارت كشور شد.

**حجت‌الاسلام"سيد محمد باقري خرازي"،‌ دبير کل حزب الله به منظور ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري در ستاد انتخابات وزارت کشور داشت.

**با شعار دولت جوان وارد عرصه انتخابات شده‌ام/ از گزينه دولت اطلاعي ندارم

"روح‌الله احمدزاده کرماني" استاندار سابق استان فارس؛ كه به منظور ثبت نام انتخابات يازدهمين رياست جمهوري وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شده بود در حاشيه ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من با شعار دولت جوان عدالت و قانونگرايي پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام.

وي افزود: گفتمان سوم تير احمدي نژاد را قبول دارم.

احمد زاده تاکيد کرد: جريان انحرافي در حاشيه دولت‌هاي قبلي چه در زمان هاشمي رفسنجاني و چه در زمان خاتمي و چه در زمان احمدي نژاد وجود داشته و به دليل سياست‌هاي غلط تشديد شده است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه با چه گروه هايي ائتلاف خواهيد کرد گفت: با گروه هايي که درحوزه کلان کشور صلاحيت داشته باشند و پيشنهاد دهند ائتلاف مي‌کنم.

وي همچنين در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه با توجه به اينکه جنابعالي در دولت بوديد آيا دولت نامزدي معرفي خواهد کرد گفت: تلقي من اين است که دولت ظرفيت خوبي براي راي سازي گفتمان سازي دارد و ممکن است گزينه داشته باشد.

كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که آيا اسفنديار رحيم مشايي گزينه دولت است يا خير گفت: نمي‌دانم.

**براي تثبيت دولت متقين 25 سال كار كرده‌ام

"حجت‌الاسلام محمدباقر خرازی "دبیر کل حزب‌الله ایران در نشست خبری که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد،گفت:ما با چهار هدف پیشرفت، آرامش، رفاه و سلامتی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهور‌ی شده‌ایم. 

وی افزود: اعتقاد داریم که باید میهن را به یکی از قطب‌های جهان تبدیل کنیم و حقایق ولایی را به صورت شفاف و با تقوا به مردم عرضه کنیم. 

 دبیر کل حزب‌الله ایران تصریح کرد: ما آمده‌ایم چهره‌ غبار اندودی را که برای حزب‌الله ایران شکل گرفته است را بزداییم و با اتخاذ روشی که مقام معظم رهبری برای‌مان تعبیه کرده است و تعهد به نظام ولایی،وارد عرصه شویم.  
 
خرازی اظهار داشت: آمده‌ایم که ایرانیان خارج از کشور را برگردانیم و از توان پراقتدار آنها برای پیشرفت و توسعه کشورمان استفاده کنیم.  
 
وی تصریح کرد: من با تنظیم یک برنامه مدون و منسجم که 25 سال برای آن کار کردم، وارد عرصه شده و دولتم، دولت متقین است.  
 
دبیر کل حزب‌الله ایران اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار نیرو را برای حضور در دولت متقین شناسایی کردم و به طور حتم از رقیبان خود نیز در این راستا استفاده می‌کنم. 

 خرازی گفت:من در راستای ورود به انتخابات قصد ندارم هیچ جریان و گروهی را تخریب کنم. 

**اجراي هدفمندي يارانه‌ها را در دولتم ادامه مي‌دهم


"حجت‌الاسلام علی فلاحیان" وزیر اطلاعات دوران سازندگی در نشست خبری که در ستاد انتخابات وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: اتخاذ دیدگاه‌های کارشناسی، توجه به دولت الکترونیک، توجه به بخش صنعت، توسعه روابط با همسایگان به منظور توسعه صادرات، برنامه‌ریزی برای تثبیت بنیان خانواده،‌ایجاد امنیت در تمامی ابعاد،تلاش برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و برنامه‌ریزی برای تبدیل ایران به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان از مهمترین اولویت‌های بنده در دولت یازدهم است. 

وی افزود:همه کسانی که در چارچوب اندیشه‌ امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند ،می‌توانند به بنده کمک کنند.

فلاحیان تصريح كرد:‌ امیدواریم ایران بتواند در منطقه نقش مثمرثمری را ایفا کند. 

وزیر اطلاعات دوران سازندگی درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ ما آماده هستیم در راستای تعلیق غنی‌سازی بیش از 20 درصد با طرف مذاکره کننده به توافق برسیم.

وی با اشاره به کناره‌گیری خود به نفع هاشمی در انتخابات پیش رو گفت: بارها تاکید کرده‌ام که به هیچ وجه صحنه انتخابات ریاست جمهوری را ترک نخواهم کرد و باید بگویم که عذر بنده پیش آيت‌الله هاشمی موجه است؛ زیرا وی تا به این لحظه به طور صریح اعلام نکرده‌ كه در انتخابات شرکت می‌کند. 

فلاحیان درباره حضور احمدی‌نژاد در کابینه خود اظهار داشت: احمدی‌نژاد در کابینه ما کاری ندارند و بهتر است به دنبال کارهای خود بروند. 

اين نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به طور حتم در دولت بنده هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

**پايان تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها در هیات‌های اجرایی

"حسن‌علی نوری" مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت:‌ امروز تایید صلاحیت‌ كانديداهاي انتخابات شورای شهر در هیات‌های اجرایی به پایان رسيد و باید به هیات‌های نظارت برای بررسی فرستاده شود.
 
وی افزود: هیات‌های نظارت وظیفه دارند طی مدت 7 روز پرونده‌های لازم را بررسی کنند و پس از آن دوباره برای اعلام نتایج به هیات‌های اجرایی ارسال کنند.  
 
نوری تصریح کرد: نتایج تایید صلاحیت‌ها برای انتخابات شورای شهر 28 اردیبهشت‌ اعلام خواهد شد.  
 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد:‌ امروز بررسی تایید صلاحیت انتخابات شوراها به هیات نظارت اعلام می‌شود.

وي گفت: از ساعت 8 صبح امروز تا کنون 48 نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

نوري افزود: مجموع آمار ثبت نام کنندگان با احتساب دو روز گذشته به 192 نفر رسيده است.

مدير کل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: نامزدهاي خارج از کشور براي ثبت نام بايد به ستاد انتخابات کشور در تهران مراجعه کنند و يا نماينده قانوني خود رابراي ثبت نام به ستاد بفرستند زيرا ساز و کار ديگري در راستاي ثبت نام اين افراد در طبق قانون تعبيه نشده است.

**پنجمين بانو براي رياست جمهوري ثبت نام کرد

دقايقي پيش پنجمين خانم نيز نام خودش را به عنوان نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ثبت کرد.

براساس اين گزارش؛ اين نامزد انتخابات رياست جمهوري آتي خود را مهين جاويد، 49 ساله و عضو هيات علمي دانشگاه تهران معرفي کرد.

وي تصريح کرد: به صورت مستقل آمده‌ام و احساس کردم منشا اثري خواهم بود و بعد از تاييد صلاحيت برنامه‌هاي خود را اعلام خواهم کرد.

گفتني است؛ تاکنون شخصيت‌هايي همچون باقري لنکراني، حسن روحاني، مصطفي کواکبيان، حسن سبحاني نيا، محمد سعيدي کيا، علي فلاحيان، احمدزاده کرماني، واعظ زاده و سيد محمد خرازي با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرده اند.

**ثبت نام مشاور سازمان پدافند غیرعامل در وزارت كشور

"شهرام علمداری"
رئیس سابق اورژانس و مشاور سازمان پدافند غیرعامل دقایقی پیش برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

**توسعه اقتصاد مقاومتی برنامه من برای ریاست جمهوری

"شهرام علمداري"
مشاور عالي سازمان پدافند غير عامل در نشست خبري در ستاد انتخابات کشور گفت: براي 25 حوزه مختلف در کشور برنامه‌هاي اجرايي متعددي را تدوين کرده‌ام.

وي افزود: سازمان مديريت و برنامه ريزي راه در دولت يازدهم احيا خواهم کرد و نوع نگاه به علوم انساني را تغيير خواهم داد.

علمداري اظهار داشت: سياستي که در دولت يازدهم به کار مي‌گيرم اقتصاد مقاومتي است و سعي خواهم کرد به سند چشم انداز توسعه نگاه جدي داشته باشم.

علمداري تصريح کرد: در دولت آينده پدافند غير عامل را به عنوان يک برنامه جدي در پيش خواهم گرفت.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينکه چرا در انتخابات شوراها و نمايندگي مجلس شرکت نکرده ايد گفت: اعتقاد دارم عرصه رياست جمهوري عرصه بازتري است و سبب مي‌شود به طور جدي تري برنامه و مولفه‌هاي  خود را بازگو کنيم.

علمداري درباره مشايي و احمدي نژاد گفت: نمي‌خواهم به صورت مصداقي در اين باره صحبت کنم.

**243 نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند/ مهلت تشکیل هیات‌های اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید

"حسن علی نوری" مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور در نشست خبری که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد گفت: امروز 99 نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

 وی افزود: تا پایان روز سوم ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مجموع 243 نفر ثبت نام کردند که از این میان آنها 5 نفر زن و بقیه مرد هستند.

نوری اظهار داشت: در حال فرآیند انتخابات شوراهای شهر در هیات‌های اجرایی به اتمام رسیده و امروز اعلام نظر آنها به هیات‌های نظارت آغاز می‌شود.

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: طبق جدول زمانبندی شده برای انتخابات ریاست جمهوری مهلت تشکیل هیات‌های اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری به پایان می‌رسد.

اين خبر در حال تكميل است...
برچسب ها: انتخابات ، ریاست ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۵:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
اگر میشود این اخبا را به ایمیلم میفرستادید خوب میشد؟
با تشکر
آخرین اخبار