عضو مرکز تحقيقات روانپزشکي و علوم رفتاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد ارتباط ضعيف با همسالان در دوران کودکي و نوجواني را از عوامل موثر در بروز ناسازگاريهاي دوران بزرگسالي عنوان کرد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر پيمان هاشميان با اشاره به اينکه ‌روابط ضعيف با همسالان در دوران كودكي و نوجواني پيشگويي ناسازگاريهاي عاطفي دوران بزرگسالي، بزهكاري، اختلالات در سازگاري جنسي و ساير رفتارهاي ناسازگارانه است اظهار داشت :‌بسياري از عوامل از جمله ‌هوش، شكل ظاهري و مهارتها، موقعيت اجتماعي و استعداد هاي خاص در پذيرفته شدن نوجوانان از سوي همسالانشان تاثير مي گذارد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه نوجواني از دوران بسيار مهم زندگي به شمار مي رود خاطر نشان کرد : رشد جسمی ویژگی بارز تغییرات دوران بلوغ است و فراهم کردن امکانات مناسب از قبیل رمانهای سالم و مهیج ، فیلمها ، ورزشهای خاص می‌تواند بطور سالم نیاز وی را برآورده کند.

عضو مرکز تحقيقات روانپزشکي و علوم رفتاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت :‌ نوجواناني كه مي توانند نقش هاي اجتماعي و فردي متنوعي را ايفا كنند از لحاظ اجتماعي و عاطفي براي زندگي آتي و ازدواج مهياترند.

دکتر پيمان هاشميان با اشاره به اينکه در دوران بلوغ تغييرات زيادي در کودکان و همچنين والدين آنها روي مي دهد خاطر نشان کرد:‌ اجتناب از بكاربردن زور و و مدارا كردن با نوجوانان و  پرهيزازايجادعصبانيت از مهمترين عواملي است که در اين دوران در برخورد با نوجوان بايد مد نظر قرار  داد .

وي اظهار داشت: هنگامی که کودکی پای به دوره نوجوانی  می گذارد وابستگی به خانواده را کنار مي گذارد و می توان رفتارهای مخالفت آمیز نوجوان در این دوران را به دلیل کسب استقلال و تثبیت هویت فردی دانست.
عضو مرکز تحقيقات علوم رفتاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه مهمترین ویژگی که در دوران نوجواني می بایست بدان توجه خاصی داشت استقلال از سوی خانواده است اظهار داشت :‌يك نوجوان ممكن است انتظار داشته باشد كه مانند فرد بالغ با او برخورد كنند اما رفتارش مانند كودكان باشد. از سوي ديگر والدين نيز ممكن است فرزند خود نصيحت كنند كه مانند افراد بالغ رفتار كند. ولي برخورد خود آنها با او مانند برخورد با كودكان باشد.
دکتر پيمان هاشميان افزود : براي پيشگيري از مشكلات و خلافكاري هاي نوجوانان بهتر است ضمن شناخت علت آنها، دوستان نوجوان خود را بشناسيم و   محيط خانواده را براي نوجوانان امن و راحت سازيم/س 

 

برچسب ها: ارتباط ، ضعیف ، دوران ، کودکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.