خراسان جنوبی/

نمایش توان امدادگران هلال‌احمر در مانور زلزله شهر زهان

در دومین روز از هفته هلال‌احمر مانور فرضی زلزله در شهر قدیم زهان با هدف آمادگی کامل امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با حضور مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان صورت گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رئیس جمعیت هلال‌احمر قائنات صبح امروز در جمع امدادگران هلال‌احمر با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران هلال احمر همیشه در تمامی صحنه‌ها حضور به موقع دارند، اظهار کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر همیشه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

حمزه اسعدزاده به مانور فرضی زلزله در شهر قدیم زهان اشاره کرد و افزود: این مانور با هدف آمادگی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان قائنات و همچنین توان امدادی امدادگران این جمعیت برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری این مانورها باید همیشه تداوم داشته باشد و حضور مردم در کنار این مانورها و دیدن صحنه‌هایی از خدمت‌رسانی امدادگران هلال‌احمر می‌تواند آموزش خوبی برای مردم باشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قائنات با بیان اینکه 30 نفر از امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر این شهرستان در این مانور حضور داشتند، گفت: مانور شامل عملیات نجات از آوار، اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه و حمایت‌های روانی بوده و در این مانور دو دستگاه آمبولانس و دو خودروی کمک‌دار استفاده شده است.

اسعدزاده تصریح کرد: در این مانور دستگاه‌های مربوطه در زمان وقوع حادثه مانند شهرداری، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و دامپزشکی نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی و پیشگیری از حادثه در مقابله با بحران‌ها از اولویت‌ها است، افزود: بعد از پیشگیری حادثه، آمادگی برای مقابله با تبعات یک حادثه مورد تأکید قرار می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قائنات اذعان داشت: یکی از مهمترین شاخص‌ها در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با امکانات اولیه، مسائل و مشکلات منطقه حادثه‌دیده را مدیریت کنیم.
برچسب ها: مانور ، زلزله ، زهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.