اذعان یک روزنامه فرانسوی به موفقيت مدارس اسلامی

روزنامه فرانسوی «لوپاريزين» در یکی از شماره های هفته گذشته خود، در گزارشی از وجود نزديك به 30 مدرسه و مؤسسه آموزشی خصوصی منطبق با معيارهای اسلامی در فرانسه خبر داد و توصيه جدی به كسب علم در فرهنگ اسلامی را از دلايل موفقيت اين مدارس برشمرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روزنامه فرانسوی لوپاريزين، با انتشار گزارشی از وجود نزديك به 30 مدرسه اسلامی در فرانسه در برابر 300 مدرسه منطبق با تعاليم دين يهود و 9000 مدسه كاتوليك در اين كشور خبر داد.

اين روزنامه در گزارش روز سه‌شنبه خود به تحليل وضعيت مدارس اسلامی فرانسه نيز پرداخت و نوشت: اولين مدرسه اسلامی با نام «موفقيت» سال 2001 در شهر «اوبرويليه» (Aubervilliers) در ناحيه «سن ـ سن ـ دنی» گشايش يافت.

"لوپاريزين" به مدرسه اسلامی «آوروس» در شهر «ليل» فرانسه كه به تازگی به عنوان مدرسه نمونه شناخته شده است نيز، اشاره كرد و گفت: اين مدرسه تنها مدرسه اسلامی در اين كشور است كه با رعايت شرايطی می‌تواند از امكانات و كمك هزينه‌های دولتی استفاده كند.

اين روزنامه فرانسوی با گرفتن مصاحبه از اعضای مختلف مدرسه «آوررس» تلاش كرد دلايل موفقيت چشمگير اين مدرسه را تحليل و بررسی كند و نتوانست فرهنگ اسلامی اين مدرسه را در موفقيت آن ناديده انگارد.

مدير مدرسه «آوروس» در مصاحبه با این روزنامه، علت موفقيت مدرسه خود را فرهنگ قرآنی و اسلامی معرفی كرده بود كه در آن علم بسيار ارزشمند شمرده می‌شود و به كسب و فراگيری دانش در هر سنی تاكيد شده است.

"لوپاريزن" همكاری و حضور مؤثر والدين خانواده‌های مسلمان در كنار اوليای مدرسه و توجه ويژه آنان به نحوه تربيت فرزندان و ميانگين پايين سنی معلمان و اساتيد در اين مدرسه را نيز از عوامل ديگر موفقيت اين مدرسه معرفی كرد.

این روزنامه در پایان نوشت: مدارس اسلامی ديگر در فرانسه نيز كه از سال 2004 با ممنوعيت حجاب و نمادهای مذهبی در مدارس به همت سازمان‌های اسلامی فرانسه به راه افتاده‌اند، هم اكنون با مشكلات مالی مواجه و خواستار به رسميت شناخته‌شدن از سوی دولت برای دريافت كمك‌های مالی هستند.

برچسب ها: رونامه ، فرانسوی ، اسلام ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار