حدادعادل در نشست خبري با اصحاب رسانه:

رياست جمهوري آينده شرکت سهامي ميان ما سه نفر نيست/ اختلاف سليقه با جبهه پايداري منجر به انتخاب کانديداي ديگري از جانب آنان شد

عضو ائتلاف پيشرفت گفت:رياست جمهوري آينده شرکت سهامي ميان ما سه نفر نخواهد بود و کارگروه‌هاي تشکيل شده در اين ائتلاف نتايج فعاليت‌هاي خود را به منتخب نهايي ارائه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور ؛غلامعلي حدادعادل عضو ائتلاف پيشرفت در نشست خبري با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالي مبني براينکه قرار بود شما "قاليباف" و" ولايتي" با همديگر براي ثبت نام به وزارت کشور بياييد آيا اين عدم حضور سه نفر شما با يکديگر نشان دهنده ايجاد اختلاف است يا خير؟ اظهار داشت:تصور مي‌شود که جداجدا آمدن ما سه نفر با يکديگر محيط را براي شما خبرنگاران خلوت‌تر مي‌کند و راحت مي‌توانيد کار خود را انجام دهيد؛بنابراين اين حضور جداگانه ما معنايي غير از اين مسئله ندارد.

اين کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا براي کانديداي شدن در انتخابات با مقام معظم رهبري مشورت کرده‌ايد يا خير گفت:مقام معظم رهبري در مشهد مقدس و در سخنراني‌شان صريحا فرمودند که درباره هيچ نامزدي يقينا و يا اثباتا اظهارنظري نمي‌کنند.

حداد عادل در پاسخ به سوالي مبني براينکه شما در مجلس هشتم فعاليت چنداني نداشتيد آيا عدم انتخابتان به عنوان رئيس مجلس نهم نيز مي‌تواند نشانه‌اي دال بر عدم راي آوري شما در انتخابات رياست جمهوري باشد؟ افزود:انتخابات رياست مجلس تابع ترکيب نمايندگان در  داخل مجلس است و انتخاب رئيس جمهوري، علامت راي مردم به يک معنا نيست.

حداد ادامه داد:در مجلس هشتم بنده اهل جدال و جنجال نبودم و به عنوان رئيس کميسيون فرهنگي نيز فعال بودم و نطق‌هاي متعددي در مجلس داشتم و در ميان اين نطق‌ها به نطقم در 22 بهمن 88 بعد از قضاياي 88 اشاره مي‌کنم که بسيار تعيين کننده بود.

عضو ائتلاف پيشرفت در پاسخ به سوالي درباره تعدد کانديداي انتخاباتي تصريح کرد:بنده تعدد نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري را نمي‌پسندم و دليل اين امر نيز حضورم در ائتلاف پيشرفت است که با  نيت جلوگيري از تعدد ايجاد شده است. 

وي در پاسخ به سوالي درباره فعاليت‌هاي اجرايي‌ اش بعد از انقلاب اظهار داشت:کارهاي اجرايي بنده از اسفند 57 آغاز شده است يعني در اولين دولت بعد از انقلاب و در سطح معاون وزير حضور داشتم.

حداد عادل ادامه داد:در سال 58 مسئوليت صدا و سيما را به عنوان عضو شوراي سرپرستي برعهده داشته و 11 سال يعني از سال 61 تا 72 معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان پژوهشي و آموزشي بودم بنده در مقام رئيس مجلس مسئوليت اداره مجلس را به عنوان قوه مقننه برعهده داشتم و سنگيني بار اجرايي مجلس از يک وزارتخانه بيشتر است.

وي در پاسخ به اين که برخي اخبار از صدرنشيني "قاليباف" در نظرسنجي‌ها حکايت دارد آيا شما اين مسئله را تاييد مي‌کنيد يا خير گفت: نظرسنجي‌ها مختلف است و هنوز هيچ نظرسنجي‌ خاصي از طرف ائتلاف پيشرفت سفارش داده نشده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: براي رسيدن به کانديداي نهايي نظرسنجي را لحاظ مي‌کنيم و نظرسنجي‌هايي که تاکنون انجام شده هيچ کدام به سفارش ما نبوده است.

عضو ائتلاف پيشرفت در پاسخ به سوالي مبني براينکه گفته شده که از دور آينده نظام پارلماني رياست جمهوري را انتخاب مي‌کنيد؛نظر شما در اين باره چيست؟ اظهار داشت: اين که با استناد به گفته شده‌ها صحبت شود خيلي نمي‌تواند مبناي بحث ما قرار بگيرد و نظام پارلماني چند سال است که مطرح شده اما هيچ اقدامي براي تبديل نظام پارلماني صورت نگرفته است.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه ائتلاف اکثريت اصولگرايان،حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد را به عنوان گزينه نهايي خود انتخاب کرد؛ آيا شما و ابوترابي‌فر به عنوان يک رقيب انتخاباتي هستيد يا خير ؟گفت: حجت‌الاسلام ابوترابي‌فر از دوستان ما هستند و وي نيز از طرف عده‌اي از نامزدها به عنوان کانديدا معرفي شده است و شکل گيري رقابت در عرصه انتخابات طبيعي است و اگر وي تا پايان حضور داشته باشد ما بايد ببينيم که نظر مردم چگونه است.

عضو ائتلاف پيشرفت در پاسخ به سوالي مبني براينکه چه برنامه‌اي براي برخورد با مشکلات اقتصادي و گراني‌ها داريد،اظهار داشت: قطعا مهمترين مشکل مردم معيشتي، گراني و اقتصادي است و هر کس که رئيس‌جمهور مي‌شود بايد به اين مسئله به عنوان اولويت خود نگاه کند و براي حل آن برنامه داشته باشد بنابراين اميدوارم بتوانيم با درنظر گرفتن همه عوامل فشار اقتصادي را کاهش دهيم.

حدادعادل در پاسخ به سوالي درباره کتب درسي مدارس و برنامه‌هايش براي حوزه جوانان تصريح کرد: سرکار داشتن با دانشجويان و دانش آموزان از خوشبختي‌هاي من در نظام جمهوري اسلامي بوده است جوانان ما مسائل زيادي از جمله اشتغال، تحصيل و غيره دارند و بنده در نظر دارم اگر توفيق خدمتگذاري را در مقام رئيس قوه مجريه پيدا کردم براي برپايي نهضت يک ازدواج آسان در کشور برنامه ريزي کنم و در کشور به حرکت اجتماعي گسترده براي آسان کردن ازدواج نيازمنديم.

حداد عادل در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره سوابق اجرايي‌اش قبل از انقلاب اظهار داشت: دشمنان انقلاب با مخالفان بنده سعي کردند اين ايام شبهاتي را ايجاد کنند و بنده به دليل فعاليت در انجمن اسلامي دانشجويان و فعاليت سياسي ضد رژيم سلطنتي شاه از دانشگاه شيراز اخراج شدم.

حداد عادل با بيان اين که در مجموع 4 بار به دليل فعاليت‌هاي ضد رژيم سلطنتي از دانشگاه اخراج شده بوده،افزود: در سال 50 هم مدتي به دليل فعاليت‌هاي ضد رژيم شاه در زندان قزل قلعه بودم و پرونده من در مرکز اسناد وزارت اطلاعات فعلي موجود است و اين بهترين پاسخ براي رفع شبهات مطرح شده است.

حداد افزود: بنده در دي 57 عضو شوراي مرکزي حزب جمهوري اسلامي بودم که اکثر انقلابيون در آن زمان در آن حزب عضو بودند و اين براي آن است که کسي شبهه‌اي نداشته باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال مبني براينکه خروجي نهايي ائتلاف پيشرفت چه زماني اعلام خواهد شد اظهار داشت: خروجي ائتلاف تا قبل از اعلام نظر شوراي نگهبان اعلام نخواهد شد و ممکن است در بخشي از تبليغات هم هر سه نفر ما شرکت داشته باشيم.

حداد عادل ادامه داد:اين مسئله براي اين است که نظرسنجي‌ها واقعي‌تر شود،اما بنده و دو نفر ديگري که در ائتلاف شرکت کرده‌ايم نفس شرکت ما در اين ائتلاف با قول و قراري بوده است که دو نفرمان کنار برويم.

حداد عادل درباره ضمانت اجرايي اين ائتلاف گفت:ضمانت اجرايي ائتلاف باورهاي شخصي ما است و هيچ ضمانت اجرايي از بيرون تعيين کننده قول و قرار ما نيست.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره کانديداتوري آيت‌الله هاشمي در انتخابات گفت: هميشه گفته‌ام آن چه که بنده مي‌توانم پيش بيني کنم اين است که آقاي هاشمي در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

حدادعادل در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني براينکه نظرتان درباره عدم انتخابتان از سوي جبهه پايداري و تخريب‌هايي که اين جبهه عليه شما به کار مي‌گيرد چيست؟گفت:بنده عضو جبهه پايداري نيستم و به دليل اين که به وحدت اصولگرايي معتقدم؛بنابر دعوتي که آنان از من داشتند در مراسم اعلام موجوديت اين جبهه شرکت کردم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد:همان اختلاف سليقه‌اي که با آنها داشتم منجر شد که فرد ديگري را انتخاب کنند و بنده نيز از جانب جبهه پايداري احساس تخريب نکردم.

حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه اخيرا "محمدباقر قاليباف" گفته است که "ما سه نفر در ائتلاف پيشرفت به يکديگر تعهدي نداريم" بنابراين تکليف کارگروه‌هاي ايجاد شده توسط اين ائتلاف بعد از انتخابات چه خواهد بود؟ گفت: "قاليباف" درست گفته‌اند اين ائتلاف به اين معنا نيست که رياست جمهوري آينده شرکت سهامي ميان ما سه نفر خواهد شد و کارگروه‌ها نتايج فعاليت‌هاي خود را به کانديدا اعلام خواهند کرد و حتي مايليم که اگر رئيس‌جمهور از ميان ما سه نفر انتخاب نشد نتايج بررسي‌ها کارگروه‌ها را به منتخب مردم بدهيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار