مشارکت ترکيه در تجارت و قاچاق اعضاي بدن از سوريه

ترکيه علاوه بر مشارکت در ارسال سلاح و افراد مسلح به سوريه از طريق خاک خود در تجارت اعضاي بدن سوري ها و سرقت اين اعضا نيز مشارکت فعالانه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، رسانه هاي مخالف سوري و ترکي از گسترش پديده تجارت اعضاي بدن زخمي هاي سوري و فروش آنها به قيمت پايين به منظور ارسال به ترکيه خبر داد. 
در گزارشي در اين باره آمده است: ترکيه پس از مشارکت در ارسال سلاح براي گروه هاي مسلح در سوريه از طريق خاک خود، اکنون در نقل  و انتقال اعضاي بدن در سوريه مشارکت مي کند. بر اساس مطالب منتشر شده در روزنامه الديار لبنان، اعضاي بدن برخي از جوانان زخمي سوري که با آمبولانس هاي ترکيه و تحت مراقبت پليس و نيروهاي امنيتي اين کشور به بيمارستان هاي آنتاليا منتقل شده اند پس از بيهوشي، سرقت شده است. 
کبد، کليه و قلب از جمله اعضايي هستند که بيشتر هدف سرقت قرار گرفته اند. هدف از اين کار استفاده از اعضاي سرقت شده براي پيوند به بيماران در ترکيه است. به نوشته روزنامه الديار لبنان شهروندان سوري پس آنکه اعضاي بدن آنها به سرقت رفته است، کشته شده اند و پس از آن يا در خاک ترکيه دفن شده اند يا به مرزهاي اين کشور با سوريه منتقل شده اند. 
در ادامه گزارش آمده است: به گفته يکي از اهالي منطقه بستان القصر در سوريه که تحت سيطره افراد جبهه النصره قرار دارد، پس از وقوع هر انفجاري، گروه هايي از افراد به بهانه کمک رساني به زخمي ها و بيرون آوردن اجساد از زير آوار در محل انفجار حاضر مي شوند. رسانه هاي سوريه نيز فاش کردند برخي از پزشکان به صورت غيرقانوني از طريق مرزهاي ترکيه وارد سوريه شده اند تا در جنايت سرقت اجساد و اعضاي آنها مشارکت کنند. هر جسد يا هر زخمي سوري به قيمت ده هزار ليره سوريه به فروش مي رسد. 
در ادامه گزارش آمده است: مطبوعات مخالف در ترکيه نيز از دست داشتن گروه هاي مسلح در تجارت اعضاي بدن سوري ها خبر مي دهند و مي نويسند افراد مسلح اعضاي بدن ربوده شدگان را سرقت مي کنند و آنها را به تجار اعضاي بدن مي فروشند. 







برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار