مادر از امشب به شبكه دو مي آيد

سريال تلويزيوني «مادر» به نويسندگي و كارگرداني بيژن بيرنگ و تهيه‌كنندگي مهران رسام امشب از شبكه‌دو پخش مي‌شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛بيرنگ در اين سريال با نگاهي متفاوت و خاص به جنگ پرداخته است. در اين سريال گوهرخيرانديش، پژمان بازغي، لاله اسكندري، سياوش خيرابي، نورالدين استوا، مالك حق‌پورسراج و رضا يزداني بازي مي‌كنند.
مهران رسام، تهيه‌كننده سريال تلويزيوني «مادر» درباره اين سريال گفت: اين سريال تلويزيوني در 14 قسمت 45 دقيقه‌اي توليد شده و از امشب به صورت شبانه ساعت 21 از شبكه‌دو پخش مي‌شود. تلاش كرده‌ايم قصه‌اي جذاب و ديدني را براي مخاطبان به تصوير بكشيم.
وي با ذكر اين نكته كه سريال مادر در ادامه سريال «همچون سرو» توليد شد و قرار بود بعد از پايان اين سريال پخش شود كه بنا به دلايلي ميسر نشد، گفت: بيژن بيرنگ، فيلمنامه «مادر» را با نـگاهي متفاوت درباره جــنگ نوشت و آن را كارگرداني كرد. بيژن بيرنگ، نويسنده و كارگردان سريال «مادر» هم درباره شكل‌گيري طرح اين سريال گفت: دو، سه سال پيش طرح اين سريال را به شبكه دو دادم و فيلمنامه را هم خودم نوشتم. اين سريال در ادامه سريال «همچون سرو» توليد شد. سريال «مادر» برخلاف «همچون سرو» كه اپيزوديك بود، قصه‌اي پيوسته دارد. تنها بخش مشترك اين دو سريال موضوع جنگ است.
وي با اشاره به داستان سريال «مادر» افزود: اين سريال قصه مادري است كه براي بازگرداندن فرزندش به جبهه مي‌رود، اما در آنجا ماندگار مي‌شود و ازدواج مي‌كند.اين سريال مثل ديگر كارهايم فضايي مفرح دارد و همان مسائلي را كه هميشه در كارهايم مطرح كرده‌ام در اين سريال نيز به تصوير كشيده‌ام. دغدغه‌ام مسائل خانوادگي است كه اين‌بار در فضاي جنگ روايت مي‌شود. تلاش كردم از زاويه ديگر به مسائل اجتماعي و خانوادگي بپردازم تا براي مخاطبان هم جذابيت لازم را داشته باشد.
اين كارگردان در پاسخ به اين سوال كه چه عاملي باعث شد سريالي با موضوع دفاع مقدس بسازيد، گفت: يكي از دلمشغولي‌هاي من ساخت آثاري بوده كه فضاي آن در روزهاي جنگ بگذرد. به همين دليل دو قسمت اول سريال «سرزمين سبز» را به موضوع جنگ اختصاص دادم و سريال «همچون سرو» را هم با موضوع دفاع مقدس مقابل دوربين بردم.
وي ادامه داد: در سريال‌هاي همچون «سرو» و «مادر» از زاويه‌اي جديد به جنگ پرداختم، چون معتقدم جنگ عين زندگي است. به همين دليل در قالب قصه‌اي دراماتيك به خصوصيات روحي و رواني آدم‌هاي اين دوره پرداختم. در آن روزها همه درگير جنگ بودند، اما اين مساله باعث نشده بود كه از زندگي عبور كنيم و رفتارهاي روزانه را كنار بگذاريم.
بيرنگ اشاره كرد: در آن سال‌ها ما زندگي عادي‌مان را داشتيم و در كنار زندگي، جنگ هم بود. جنگ مانع ازدواج، تحصيل، كار و... نشده بود. حال من در سريال تلويزيوني «مادر» سعي كردم با در نظر گرفتن اين مسائل به روزهاي جنگ بپردازم.
اين كارگردان با اشاره به اين‌كه داستان سريال «مادر» خاص است و نه واقعي، گفت: وقتي مردم اين سريال را تماشا كنند، با پيشرفت قصه متوجه مي‌شوند كه جبهه نمادي از يك فضاست، دنيايي كه حقيقي است اما واقعيت محض نيست و نبايد دنبال عينيت در اين سريال تلويزيوني باشند.
بيرنگ درباره لوكيشن سريال «مادر» گفت: براي ساخت اين سريال از همان لوكيشن قلعه سرو كه براي توليد سريال تلويزيوني همچون سرو استفاده كرده بوديم، بهره برديم. فيلمنامه سريال همچون سرو را خود سياني نوشته بود، اما سريال مادر را خودم نوشتم و همين مساله باعث شد تا به فضاي كارهاي قبلي‌ام نزديك باشد.اين كارگردان درباره بازيگران اين سريال گفت: از بازيگران سريال «همچون سرو» استفاده كردم و فقط گوهر خيرانديش به بازيگران اضافه شد كه نقش مادر را بازي مي‌كند.
برخي عوامل سازنده سريال مادر عبارتند از تصويربردار: رضا نمازي، صدابردار: رضا كشاورز، طراح گريم: مريم شكرايي، طراح صحنه و لباس: آنيتا جواهرچي، مدير توليد: ناصر ريحان صفت، آهنگساز: علي بيرنگ و تدوين و صداگذار: ناصر فخري./ي2
برچسب ها: مادر ، شبکه دو ، بیژن بیرنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار