همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان گشایش یافت

دومین همایش ملیˈاقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد توسعه پایدارˈ، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز به کار کرد.

 
به گزارش اگروه استانهاباشگاه خبرنگاران مدیر علمی این همایش روز شنبه در آیین آغاز آن اظهار کرد:

از نظر گردش مالی و ریالی در ایران، بخش ساخت و ساز بیشترین سرمایه گذاری ها را جذب کرده است.

ˈعلی پزشکیˈ گفت: این همایش برای ارائه جدیدترین یافته های پژوهشی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و برقراری ارتباط علمی بین پژوهشگران و دانشگاه ها هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی در سال گذشته اضافه کرد: همایش سال قبل یکروزه و به صورت منطقه ای برگزار شد در حالی که همایش امسال دو روزه و در ابعاد ملی برگزار می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان ابراز امیدواری کرد، در سال های آینده نحوه برگزاری و دریافت مقالات همایش در ابعاد بین المللی گسترش یابد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه فناوری های نوین ساختمان و اطلاع رسانی جامع و حرفه ای از آخرین دستاوردهای بومی در باره راهکارهای بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان اعلام کرد.

پزشکی اظهار کرد: محورهای این همایش شامل شهرسازی، معماری و انرژی پایدار، اقلیم، ساختمان، تاسیسات، اقتصاد، مدیریت، فناوری و فرهنگ و انرژی پایدار است.

وی بااشاره به دریافت یکهزار مقاله توسط دبیرخانه علمی همایش گفت: در مرحله اول بررسی مقالات توسط اساتید مجرب800 مقاله و در مراحل دوم و سوم 304 مقاله برگزیده شد.

به گفته وی، در این همایش دو روزه 102 مقاله به صورت شفاهی و 202 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

وی تاکید کرد: کتاب مقالات این همایش مشتمل بر بیش از300 مقاله برگزیده به صورت جمع بندی چاپ شده است که در پایان همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

پزشکی افزود: 15 کارگاه آموزشی و 21 پانل تخصصی نیز در حاشیه برگزاری همایش علمی و سخنرانی ها در زمینه ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی برگزار خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه جانبی و ارائه آخرین دستاوردها و روش های بهینه سازی مصرف انر‍ژی در ساختمان را از دیگر برنامه های همایش ذکر کرد.

دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی به همت سازمان بهره وری انرژی ایران، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت گاز، اداره کل محیط زیست و شرکت توزیع برق اصفهان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.