عارف در دانشگاه الزهرا:

از کسانی که شعار ولایتمداری می‌دهند ولایتمدارتر هستم/ دلیل رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان در سال 88

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من ده‌ها برابر از کسانی که شعار ولایتمداری می‌دهند، ولایتمدارتر هستم و به تمام ارزش‌ها احترام می‌گذارم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف" در نشستی که از سوی انجمن اسلامی در دانشگاه الزهرا برگزار شد، درباره نقش زنان در جامعه اظهار داشت: پیشرفت و تعالی کشور با مشارکت زنان قطعاً امکان‌پذیر است و در شرایطی کنونی شاهد همکاری و مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف جامعه هستیم.

وی افزود: جایگاه زنان باید در چینش مدیریتی کشور مشخص شود و تشکیلات اداری را از مردسالاری به شایسته‌سالاری تبدیل کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در ادامه افزود: باید قوانین مدنی و خانواده در کشور مورد بازنگری قرار گیرد و به ویژگی‌ها و توانایی‌های زنان احترام ویژه‌ای گذاشته شود.

عارف با تاکید بر نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» تصریح کرد: باید بتوانیم با تشویق اقشار مختلف تأثیرگذار در جامعه، از طریق امید دادن به آن‌ها زمینه حضورشان در انتخابات را فراهم سازیم و با پای‌بندی به قانون‌مداری و اخلاق‌مداری در خلق حماسه سیاسی تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی ادامه داد: عنان کشور باید در اختیار کسی قرار گیرد که توانایی پاسخگویی به مردم را داشته باشد و نمی‌توان از افراد بی تجربه در رأس بسیاری از امور استفاده کرد. همچنین باید بتوانیم با ایجاد نشاط در جامعه و محیط‌های آموزشی و همچنین رفاقت و همدلی، زمینه‌های خلق حماسه را در کشور به بهترین شکل به وجود آوریم.

رئیس جمهور آینده باید موضوع حصرموسوی و کروبی را پیگیری کند

عارف درباره حصر خانگی موسوی و کروبی بیان داشت: اتفاقاتی که در سال 88 افتاد در شأن جمهوری اسلامی نبود و متأسفانه یکسویه نسبت به آن وقایع قضاوت شد. نگاهی که من به این قضیه دارم، این است که باید فعلاً پرونده 88 را مسکوت نگهداریم و با نگاه به آینده به سوی حماسه سیاسی در کشور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم.

وی افزود: علل وقوع اتفاقات سال 88 باید در شرایط مناسب و از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد.

عارف ادامه داد: با حل مسئله حصر موسوی و کروبی باید مردم را با آرامش بیشتری در انتخابات تشویق کنیم تا نفر برگزیده هم در انتخابات با رعایت اصل قانون، موضوع حصر آن دو  قرار دهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با مسائل هسته‌ای کشور گفت: استفاده از فناوری نانو، هوا- فضا و محیط زیست جزء حقوق قانونی کشور است و باید در مقابل غرب از حق خود به طور مستمر دفاع کنیم، چرا که آن‌ها می‌خواهند با سیاسی جلوه دادن مسائل هسته‌ای ایران، کشور را نمدمال کنند.

عارف در ارتباط با مسئله هدفمندی یارانه‌ها گفت: یکی از نقاط قوت دولت، اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود که البته در نحوه اجرای آن دچار اشکالاتی بود و دولت آتی هم باید با همکاری مجلس و با توجه به زیرساخت‌ها و اولویت بخش‌های آسیب‌دیده، فاز دوم را اجرا کند.

وی با اشاره به مذاکره جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی همچون آمریکا خاطرنشان کرد: باید در تعامل و همکاری با کشورهای دیگر، خطوط قرمز رهبری و نظام مشخص شود؛ هیچ‌گاه نباید از موضع ضعف پا به عرصه مذاکره بگذاریم و در این میان باید منافع ملی و حقوق قانونی خود را محترم بشماریم.

حساب احمدی‌نژاد و اصولگرایان از یکدیگر جدا نیست


عارف با اشاره به حمایت جریان اصولگرایی از احمدی‌نژاد در 8 سال گذشته گفت: اخلاقی نیست که حساب این دو جریان را از یکدیگر جدا کرد. در دولت اصلاحات خاتمی برای اجرای امور متحمل فشارهای زیادی بود و در بعضی مواقع منجر به عقب‌نشینی می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: ما باید بتوانیم با تلاش و همکاری، آثار تحریم‌ها را در کشور به حداقل برسانیم و با مقاومت تمام مقابل هرگونه زورگویی و قلدری جهانی بایستیم تا بتوانیم به شکوفایی و رشد در عرصه اقتصاد هم برسیم.

عارف ادامه داد: دولت کنونی در بخش آموزش عملکرد نسبتاً خوبی داشته، اما مشکل اصلی آن‌ها در بحث تمرکزگرایی بوده، چرا که دانشگاه‌ها به عنوان تولیدکنندگان علم باید مستقل باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی، کشور در بخش آموزش و در تبدیل علم به فناوری در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد، لذا باید در این امر تلاش مضاعفی برای بهبود این وضعیت داشت.

دلیل رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان عدم اجماع آنان بود

عارف با اشاره به وقایع سال 88 خاطرنشان کرد: در سال 88 تجربه ناموفقی داشتیم و علت اصلی آن عدم اجماع از سوی اصلاح طلبان بود و به همین خاطر مردم رویگردان شدند و به ما رای ندادند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: از خرداد 91 با تشکیل بنیاد امید، بحث انتخابات آتی را مطرح کردیم و برای پیروزی در انتخابات راهی جز اجماع نداریم. قطعاً ظرف چند روز آینده نظر شورای اجماع هم برای کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: هر شخصی در هر جریانی که خطا کرده باید توسط قانون تنبیه شود و نسبت به اشتباهات خود عذرخواهی کند؛ نباید در این زمینه اقدام به جوسازی کرد.

عارف در پاسخ به سکوتش در فتنه 88 گفت: ما نمی‌خواستیم در آن شرایط بر موج سوار شویم، ما باید اقداماتی انجام دهیم که دیگر شاهد تکرار این حوادث در کشور نباشیم و باید این مسئله را به شما بگویم که آیا با حرف زدن در آن شرایط باید به مشکلات دامن می‌زدم.

وی در ارتباط با جریان انحرافی گفت: خود احمدی نژاد هم این جریان را قبول نمی‌کند که در دولت این گونه اتفاقاتی رخ داده، این مسائل هیاهوی رسانه‌ای و فقط برای فرافکنی است تا بتوانند در انتخابات هم حائز رای شوند.

عارف در ارتباط با اعلام کاندیداتوری از سوی برخی افراد اصلاح طلب مبنی بر شروط گذاری بر این شرکت در این عرصه تصریح کرد: کاندیداتوری یعنی اعلام حضور. اگر چنانچه شخصی از شما خواست که در انتخابات شرکت کنید، آن موقع می‌توانید شرط بگذارید، من می‌توانم به عنوان مسئول توصیه کنم و حرف آخر را مراجع قانونی می‌زند و مطمئن باشید هیچ حرکتی بر خلاف قانون انجام نخواهیم داد.

من ده‌ها برابر از کسانی که شعار ولایتمداری می‌دهند ولایتمدارترم


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پایبندی‌اش به ولایت فقیه تصریح کرد: رفتار و منش افراد گویای این مسئله است و در یک سال اخیر رهبری دو حکم به بنده اعطا کردند که شامل عضویت در تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این امر نشانگر این است که من تا چه میزان پایبند به ولایت فقیه هستم.

وی افزود: موضع من در مورد وقایع سال 88 موضع رهبری است که در دی‌ماه سال 89 در قم طی سخنانی مطرح کردند.

عارف در واکنش به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان پایبند به ولایت فقیه نیستند، گفت: هر شعاری که علیه نظام بوده می‌خواهید به من نسبت دهید؟ من ده‌ها برابر از کسانی که شعار ولایت مداری می‌دهند، ولایتمدارتر هستم و به تمام ارزش‌ها احترام می‌گذارم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان با اشاره به صیانت از آرای مردم در انتخابات آتی، خاطرنشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، مسئولان باید به مرّ قانون عمل کنند تا هیچ‌گونه شبهه‌ای در این زمینه پیش نیاید.

انتهای پیام/
برچسب ها: عارف ، دانشگاه ، اجماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار