مازندران/

از سر گیری بیمه کشاورزان خویش فرمایی از امسال پس از یک سال تعطیلی

بیمه خویش فرمایی کشاورزان پس از یک سال تعطیلی از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،مدیر عامل صندوق بیمه روستائیان و عشایری دیشب در نشت کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران با بیان اینکه طرح بیمه خویش فرمایی کشاورزان،سال 90 آغاز و در سال 91 به دلیل تامین مالی نشدن تعطیل شد گفت:در بودجه امسال منابع خوبی پیش بینی شده است وکشاورزان با تخفیف 20درصدی بیمه می شوند.

موسویان افزود: با وجود اینکه این طرح پارسال تعطیل شد، برخی از استان ها به صورت غیر مجاز کار بیمه را ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه سیاست ایجاد مشاغل خانگی،حمایت از مشاغل زودبازده و خوداشتغالی قصد رفع بیکاری از برنامه های دولت است تصریح کرد:این روند تا چهار سال آینده متقاضی دارد و همچنان در این حوزه‌ها اشتغال ایجاد می شود.

موسویان با بیان اینکه میزان جمعیتی فعال 20 تا 59 سال کشور در قیاس با دیگر گروه سنی 8 به یک است که با روند کاهش جمعیتی در کشور این روند به زودی 1 و 3 دهم درصد به یک می شود یادآور شد: در شرایط کنونی فردی از سن 24 سالگی زیر پوشش بیمه ‌قرار می‌گیرد،در سن 45 سالگی بازنشسته می‌شود درحالیکه تا سن 60 سالگی توان کار دارد.

معاون برنامه ریزی مازندران نیز در این نشست تعهد ایجاد فرصت‌های شغلی امسال مازندران را 80 هزار و 174 شغل اعلام کرد و گفت:تعهد پارسال مازندران حدود 99 هزار فرصت شغلی بود.

ولی الله فرزانه بااشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال در استان وجود دارد که باید شناسایی شوند،افزود:با صدور مجوز های تاسیس واحدهای تولیدی می‌توان الزاماتی را برای طرف قرارداد ایجاد کرد که سبب اشتغال شود که به عنوان نمونه در طرح الزام حضور ناظر فنی در شالیکوبی‌های مازندران می‌توان هزار و 100 فارغ التحصیل رشته مرتبط را بکارگیری کرد./ب

برچسب ها: بیمه ، کشاورزان ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.