بیماران فیبرومیالژیا ورزش بکنید!

پزشکان به بیماران فیبرومیالژیا همان سندرم درد و خستگی مزمن توصیه می کنند تا از ورزش کردن نترسند و حتما فعالیت فیزیکی در طول روز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛  افراد مبتلا به فیبرومیالژیا  که در واقع نوعي از بیماری روماتیسم است به خاطر درد و خستگی شدید که اغلب  به آنها دست می دهد از وزرش کردن می ترسند و اصلا ورزش نمی کنند و به همین دلیل اغلب دچار اضافه وزن می شوند که این اضافه وزن در  دراز مدت باعث آرتروز در آنها شده و در نتیجه مشکلی به مشکلات درد آنها  مي افزايد.

گفتنی است در جدیدترین پژوهش ها پزشکان دریافته اند که اتفاقا ورزش برای این بیماران بسیار مفید است و سبب می شود  تا در طور زمان درد آنها کمتر گردد.

بررسی ها نشان می دهند، در پژوهش و آزمایش بر روی 170 داوطلب مبتلا به این بیماری پزشکان دریافته اند که آن عده ای که ورزش کردند حتی به صورت سبک در دراز مدت بیماری آنها را قابل تحمل تر می کند و از بروز درهای تشدید در آنها  می کاهد.

پزشکان معتقد هستند که این بیماری به دلیل اختلال در پردازش درد به علت اختلال در سیگنال های درد موجود در سیستم پردازش عصبی و مرکزی بدن انسان است./ح
برچسب ها: ورزش ، بیماری ، دردمزمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.