محصولی در دانشگاه الزهرا(س):

می‌گوییم این پول‌ها از کجا آمده،‌ می‌گویند محصولی دزد است!

وزیر کشور دولت نهم گفت:‌ همانطور که در انتخابات مجلس نهم شاهد بودیم برخی از اصولگرایان پول‌های زیادی هزینه کردند و جز عده‌ای از تشکل‌های دانشجویی بقیه سکوت کردند، همانطور که امروز می‌گوییم این پول‌ها از کجا آمده،‌ می‌گویند محصولی دزد است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "صادق محصولی" وزير کشور دولت نهم که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) در ادامه سلسله نشست‌های انتخاباتی در این دانشگاه حضور پیدا کرده‌ بود،‌ اظهار داشت:‌ مهمترین مسئله در انتخاب ریاست جمهوری بحث انتخاب اصلح است و باید به دنبال کاندیدای اصلح باشیم.  
 
وی تصریح کرد: رای امانتی است در دست ما تا به کاندیدای اصلح بسپاریم و انتخاب اصلح موضوعی است که در آیات و روایات و فرموده رهبر معظم انقلاب براساس شاخصه‌های عقلانیت و معنویت و عدالت است، برویم، زیرا اگر سراغ غیراصلح برویم مخالف دستورات دینی عمل کرده‌ایم.  
 
محصولی با اشاره به اینکه همه کاندیداها حرف‌های رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود معرفی می‌کنند و چگونه باید فهمید کدام کاندیدا اصلح است؟ گفت:‌ مقاومت یکی از نشانه‌های عقلانیت است و بعضی از کاندیداها با گفتن اینکه نباید سیاست خارجی برای ما هزینه‌ای ایجاد کند، نشان می‌دهد به مقاومت اعتقاد ندارند.  
 
عضو موسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي با توجه به شعار اصلاحات برای تغییر دوره سازندگی در گذشته،‌ بیان کرد: اگر اینها صادق بودند چرا نماینده‌شان هاشمی است که مدام می‌گوید می‌خواهم همان عملکرد دوره سازندگی را داشته باشم.  
 
وی تصریح کرد: فقط بحث اصلاح‌طلبان نیست بلکه اگر اصولگراها هم رفتاری مغایر با صحبت‌هایشان داشته باشند، به دروغ متهم می‌شوند پس براساس رفتار کاندیداها باید نظر داد نه اینکه عضو کدام حزب هستند.  
 
محصولی با تاکید بر این نکته که باید حرمت اصول را داشته باشیم نه افراد را، اظهار داشت: آقایی که ادعای دیپلماسی دارد و حرف‌های بی بی سی و VOA را تکرار می‌کند مبنی بر اینکه ایران با همه دنیا جنگ دارد (زیرا آنها خود را کل دنیا می‌بینند) تنها می‌خواهند رای‌های خاکستری را جمع کنند، پس آیا اینها صادق هستند.  
 
وي با نقد صحبت‌های آيت‌الله رفسنجانيکه متناقض با عملکردش است، گفت: هاشمی می‌گوید رانت‌خواری و فساد را نقد می‌کنم اما در دوره وی وقتی که ارزاق کم شد، گفتند مشکل اصلی مسئله توزیع است و در زمانی کوتاه قیمت‌ها چند برابر شد و بعد از چند روز حل مشکل را تاسیس فروشگاه رفاه دیدند که از بقالی‌ها هم گران‌تر می‌فروختند.
 
وزیر کشور دولت نهم ادامه داد: تورم در زمان هاشمی 50 درصد افزایش داشت و آرزوی داشتن و تولید پراید محال بود و نمی‌تواند همان سیاست را در این شرایط که تحریم‌ها چند برابر شده دنبال کند.  
 
وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که باید دید دشمن از کدام عملکرد ما ناراحت یا خوشحال می‌شود، گفت: حالا دشمن از آمدن چه کسی کمتر ناراحت و یا چه کسی را خط قرمز می‌داند؛ کسی مثل آیت‌الله مصباح که همیشه در مقابل دشمن سینه سپر کرده و حالا کاندیدایی را معرفی کرده که باعث ناراحتی دشمن است.  
 
محصولی اظهار داشت: در ارتباط سیاست خارجی رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ حکمت، مصلحت و عظمت را باید با هم داشته باشیم نه اینکه دنبال جنگ الکی و نه سازشی که به ضرر کشور باشد برویم و در رابطه‌مان باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشیم.
 
وزیر کشور دولت نهم تصریح کرد: ما نباید تمام دنیا را آمریکا و اروپا بدانیم زیرا امروزه اقتصادهای بزرگی مثل چین و هند آمده‌اند و در مقابل آمریکا قد علم کرده‌اند و با کوتاه آمدن جلوی دشمن تنها موجبات سوءاستفاده آنها را فراهم می‌کنیم همانطور که قبلا ادعا کردند ایران محور شرارت است.  
 
وی در ارتباط با تاثیر تحریم بر اقتصاد و اهمیت مقاومت در این حوزه بیان کرد: اگر می‌خواهیم به حقوق خود برسیم باید مقاومت کنیم همانطور که در صدر اسلام پیامبر(ص) و اطرافیانش به شعب ابی‌طالب رفتند و مقاومت کردند تا پیروز شدند.
 
محصولی تصریح کرد: امروز استمرار پیامبری بر دوش ولایت فقیه است که حضرت آقا هم مردم را به مقاومت دعوت می‌کند.
 
وزير کشور دولت نهم اظهار داشت: ما در بحث هسته‌ای امروز پیشرفت زیادی داشته‌ایم و امنیت و ارزاق در کشور ما خیلی بهتر است اما ترکیه‌ای که الگوی خیلی از کاندیداها است، وضعیت خوبی ندارد.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه بهتر نیست تحریم‌ها را دور بزنیم، گفت: ما به قدرت نمی‌رسیم مگر با استقامت و اگر فضای کشور تکنوکراسی و سازشی شد کسی جرات نمی‌کند برای کشور اختراعی انجام دهد همانطور که امروزه نسبت به دولت‌های قبلی اختراعات رتبه ما خیلی بهتر شده است.  
 
محصولی در پاسخ به اینکه چرا ما رفتار امام صادق (ع) را به جای رفتار امام حسین (ع) پیش‌ نمی‌گیریم، گفت: در زمان غیبت ملاک برای ما پیروی از ولایت است، امام صادق(ع) پیروان زیادی نداشتند که تمام و کمال جان خود را برای‌شان فدا کنند اما امروزه حزب‌الله برای رهبر معظم انقلاب آماده است که جان و مال خود را بدهد،‌ پس ما باید مقاومت کنیم.  
 
وي در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به جای عده، عُده نگه نمی‌داریم،‌ بیان کرد: عده و عُده در اسلام ملاک نیست و نباید روی آن حساب کنیم بلکه باید بر خدا توکل کرد و تمام توان خود را برای بالا بردن عده و عٌده انجام دهیم همانطور که در زمان جنگ هر زمان که به خدا توکل می‌کردیم، پیروز می‌شدیم.
 
وی در مقایسه دولت‌های قبلی با ویژگی‌های گفته شده اظهار داشت: در دولت‌های گذشته هم کارهای خوبی انجام شده و باید در قضاوت انصاف داشته باشیم اما توسعه بر مبنای غربی که انجام شد عده‌ای را فقیرتر و یا غنی‌تر کرد.  
 
محصولی در ادامه تصریح کرد: آنها می‌گفتند اشکالی ندارد در راه پیشرفت عده‌ای هم زیر چرخ توسعه بروند اما این از عدالت دور بود و تنها گفتمانی که در مقابل سازش می‌ایستد، عدالت و مقاومت است.  
 
وزیر کشور دولت نهم در باره عملکرد دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت:‌ مواردی مانند پرداختن به مناطق محروم،‌ اهمیت به مردم کل کشور،‌ استقامت در مقابل استکبار،‌ پیشرفت هسته‌ای جزء عملکرد مثبت دولت فعلي حساب می‌شود و از آنجایی که به شعارهای خود که شعار انقلاب بود پشت کرد،‌ شکست خورد به حاشیه رفت.  
 
وزیر کشور دولت نهم در توضیح گفتمان جبهه پایداری گفت: اصول جبهه پایداری صداقت است و می‌گوید حرفی که به مردم زده می‌شود باید با صداقت باشد و برای هر قشری دارای پایه یکسان باشد نه اینکه نسبت به هر قشری حرف‌های زده شده فرق کند.  
 
محصولی با اشاره به صحبت‌های اصولگرایان مبنی بر اعتقاد به اسلام‌گرایی و ولایت‌مداری اظهار داشت: این حرف خوب است اما چقدر می‌خواهند برای پیاده کردن این اصول مقاومت کنند، فرق ما این است که ما می‌گوییم هم صادق باشیم هم روی حرف خود ایستادگی کنیم همانطور که بعضی اصولگرایان با سکوت خود در دوره فتنه در امتحان موفق نبودند.
 
وي با اظهار تاسف از گفته‌های زده شده در ارتباط با خویش، گفت: می‌گویند محصولی سرمایه‌دار است و با این حرف تنها می‌خواهند که من بترسم و به دانشگاه نیایم تا صحبت نکنم ولی من به لطف خدا نمی‌ترسم و به کار خود ادامه می‌دهم.  
 
وی با اشاره به جنگ نرم و تبلیغات دروغ اضافه کرد: برخی از اصولگرایان گفته‌های دروغ ویکی‌پدیا را پخش می‌کنند که مثلا نفر اول سرمایه‌داری امسال به جای عسگراولادی محصولی شده است در صورتی که من از سوی آمریکا تحریم و در بلک‌ لیست هستم.
 
محصولی تصریح کرد: بعضی سایت‌های اصولگرایان می‌گویند ما ولایتمداریم اما آنها به دنبال دفع حداقلی و جذب حداکثری هستند و با ارتباط با سایت‌های خارج از کشور به این معنا می‌رسند.  
 
وزیر کشور دولت نهم در ادامه افزود: باید در انتخاب مقام ریاست جمهوری مو را از ماست کشید و فقط به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی نباشیم همانطور که در زمان فتنه رهبری فرمودند با مردم باید اغماض کرد و به آنها آگاهی داد تا مسئله برایشان روشن شود.  
 
وی با اشاره به بحث سوال از رئیس جمهور و مسائل پیش آمده در مجلس گفت: نمایندگان جبهه پایداری در مجلس این کار را صلاح نمی‌دانستند همانطور که رهبری فرمودند بگذارید دوره احمدی‌نژاد به خوبی تمام شود و کشور را به حاشیه نبرید زیرا اگر سه سال از زمان دولت باقی مانده بود مشکلی نبود اما برای چند ماه دلیلی نداشت.
 
محصولي موضع نمایندگان جبهه پایداری در ارتباط با دانشگاه آزاد در مجلس را اینطور توضیح داد: علی‌رغم اینکه دانشگاه آزاد در مجلس طرفداران زیادی دارد اما با پیگیری دوستان، بحث تفحص از دانشگاه آزاد را تصویب کردند. 

وزير کشور دولت نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به دلیل آرمان‌گرایی بیش از حد آیا درست است که عده‌ای را کنار گذاشت که می‌توانند کارایی داشته باشند، بیان کرد: آرمان‌گرایی جدا از واقعیت نیست و این دو باید در کنار یکدیگر باشند و ما در جبهه پایداری تنها به این می‌اندیشیم که خداوند از موضع‌گیری‌های ما خوشحال می‌شود یا نه.
 
وی اظهار کرد: اگر جبهه پایداری غیر از فرمایشات مقام معظم رهبری و انقلاب صحبتی را بیان کرد، به ديوار بزنيدش،‌البته می‌توان با تمام طیف‌ها هم این طور رفتار کرد.  
 
وزیر کشور دولت نهم با اشاره به تصمیم دوم خردادی‌ها و فتنه‌گرها مبنی بر تحریم انتخابات گفت: اگر جبهه پایداری مقاومت نمی‌کرد و در لیست اصولگراها می‌رفت دیگر رقابتی به وجود نمی‌آمد و گروه دیگری وارد نمی‌شد.
 
محصولی اظهار داشت: چرا باید سکوت کرد همانطور که در انتخابات مجلس نهم شاهد بودیم برخی از اصولگرایان پول های زیادی هزینه کردند و جز عده‌ای از تشکل‌های دانشجویی بقیه سکوت کردند همانطور که امروز می‌گوییم این پول‌ها از کجا آمده،‌ می‌گویند محصولی دزد است.  
 
وی با اشاره به بحث تخلف مالی 30 هزار میلیاردی اظهار کرد: این اختلاس نبود بلکه وامی را با سندهای جعلی گرفته بودند و پول برگشت اما آیا در دوره‌های دیگر نیز این طور بود یا اینکه آنها مصلحت‌اندیشی کردند و سکوت نمودند.
 
وزیر کشور دولت نهم در پایان با اشاره به اینکه چگونه بدانیم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که انتخاب می‌کنیم روی حرفش می‌ایستد گفت: ما آینده را نمی‌دانیم و تنها براساس گذشته و حال و اینکه چه کسانی از وی حمایت می‌کنند تصمیم‌گیری می‌کنیم، البته اعتقاد به ولایت و کارایی و مدیریت از جنبه‌های تصمیم‌گیری با یک کاندیدای اصلح است. 

انتهای پیام/ 



برچسب ها: محصولی ، کاندیدا ، احتمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار