تحریم دو شرکت اماراتی از سوی آمریکا به بهانه تجارت با ایران

آمریکا روز چهارشنبه (25 اردیبهشت 1392/ 15 می 2013) دو شرکت را که مقر آنها در امارات عربی متحده است در فهرست سیاه خود قرار داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امریکا دو شرکت را به اتهام همکاری مالی با ایران تحریم کرد.

آمریکا روز چهارشنبه (25 اردیبهشت 1392/ 15 می 2013) دو شرکت را که مقر آنها در امارات عربی متحده است در فهرست سیاه خود قرار داد و اعلام کرد این دو شرکت با بانک های ایرانی تعامل و تحریم های واشنگتن را بر ضد بخش بانکی ایران نقض کرده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا با اعلام این خبر افزوده است شرکت صرافی «الهلال» و شرکت بازرگانی بین المللی «الفداء» به بانک «ملت» ایران خدمات مالی ارائه کرده اند.

بر اساس این تحریم ها که وزارت خزانه داری آمریکا اتخاذ کرده است تعامل شرکت ها و اشخاص آمریکایی با این دو شرکت ممنوع است.

آمریکا همچنین دارایی های این دو شرکت را که در چارچوب اختیارات دستگاه قضایی آمریکا قرار دارد، مسدود می کند.

علاوه بر این، شرکت ها و اشخاص آمریکایی در صورت معامله با این دو شرکت همچنین با مجازات های کیفری احتمالی که به 20 سال زندان و جریمه مالی 500 هزار دلاری برای شرکت ها و 250 هزار دلار برای اشخاص می رسد مواجهند.

احتمالا مجازات‌های مدنی تا 50 هزار دلار نیز اعمال می شود.

برخی کارشناسان می‌گویند این نوع از بارزی موض و گربه که دولت امریکا آن را پیگیری می کند عملا به بن بست رسیده است چرا که این شرکت ها می توانند با یک تغییر نام ساده، خود را از فهرست تحریم های امریکا خارج کنند.

سند دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خارجه امریکا را اینجا ببینید.

منبع: ايران هسته‌اي

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، امارات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار