زاکانی در نشست خبری:

حضور هاشمی ممکن است کشور را به قبل از انقلاب برگرداند

کانديداي رياست جمهوري گفت: بر این باورم که حضور هاشمی به طور حتم کشور را در مسیر دولت سازندگی قرار خواهد داد و ممکن است حتی کشور را به قبل از انقلاب برگرداند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "علیرضا زاکانی" نامزد احتمالی یازدهمین ریاست جمهوری در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاري مهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشور در شرایط بسیار خطیری قرار گرفته است و همچنین از ظرفیت‌های خوبی که به فعلیت رسیده برخوردار است.

زاکانی بیان کرد: نصیحت‌های بالقوه‌ای که در اختیار ما قرار دارد، می‌تواند اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کند.

وی با اشاره به آسیب‌ها و تهدیدهایی که کشور را با مشکل مواجه کرده است، گفت: روشی که امام (ره) و مقام معظم رهبری داشتند رسیدن به هدف و تعالی جمهوری اسلامی است و با توجه به حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی اعم از وقوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس شاهد ورود اندیشه‌های این بزرگان بوده‌ایم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: استراتژی امام(ره) و مقام معظم رهبری آگاهی بخشی در زمینه حضور گسترده مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی و انتخابات پیش رو زمینه استحکام حضور گسترده مردم را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: در کنار حضور گسترده مردم در صحنه سیاسی - انتخاباتی نوع انتخاب مردم نیز حائز اهمیت است.

زاکانی گفت: دقت و توجه برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای درونی خارجی و منطقه‌ای در جهت تحقق شرایطی است که ایران را در جهان متعالی سازد.

وی با مقایسه ایران با کشورهایی که خط سازش را با غرب دنبال کردند، بیان کرد: پیش از انقلاب انورسادات در کمپ دیوید خط سازش را دنبال کرد و حمایت غرب را دارا شد و شرایطی که الان در قاهره مشاهده می‌کنیم این است که تعداد زیادی در پارک‌ها می‌خوابند و تظاهرات نان در این کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در مقابل این سیاست خط تعامل فعال و هویت بخش به ملت ایران را داریم که در مسیر حرکت قله‌های جهانی حرکت می‌کنند، این نمونه عملی تکلیف ما را با انتخابات پیش رو مشخص می‌کند که جز از دانسته‌های علمی، تخصصی کشور نباید به مجموعه بیرونی برای رفع مشکلات کشور ببندیم.

کاندیدای مورد حمایت جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی با اشاره به خط مقاومت مدبرانه تاکید کرد: مشی خط مقاومت مدبرانهبراي  رسیدن به حق و داشتن فناوری علمی و هسته‌ای اثبات شده است و هیچ راهی برای ایجاد افتخارات علمی و فناوری و داشتن جامعه آزاد و معنوی نداریم جز اینکه بر داشته‌های خود تکیه کنیم.

زاکانی با اشاره به آرایش انتخاباتی و سیاسی در کشور اظهار داشت: آرایش واقعی با حضور تمام سلایق را در صحنه می بینیم و معتقدم مخالفین اصولگرایی و نظام به وحدت عملی رسیدند و در صدد هستند مسیر انقلاب اسلامی و دانسته‌های علمی را به مسیر سازش تغییر دهند.

وی در ادامه گفت: بزرگترین آفت حاکمیت تفکری بود که در دوران سازندگی خط سازش را با الگوهای غربی به اجرا درآورد و با الگوی غلط اقتصاد آزاد فرهنگ تبار سالاری و اشرافی گری را گسترش داد و این بستری برای گسترش فرهنگ غربی در کشور شد.

زاکانی گفت: هاشمی اصلاحات را ادامه دوره سازندگی عنوان کرد و اگر اکنون توصیه بازگشت به دوره سازندگی می‌شود، دعوت به قهقرایی است که انقلاب اسلامی را نادیده بگیرد و افتخاراتش را زیر پا بگذارد.

این کاندیدای مورد حمایت جبهه حماسه سازان بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیاز به هوشیاری و دقت داریم لذا اگر در این دوران دعوت به دوران سازندگی می‌شود، در حالی است که ما مسیری را سپری کردیم که همه بسیج شدند تا از رئیس جمهور وقت حمایت کنند علاوه بر اینکه وی از توانمندی 20 سال پیش برخوردار نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور نیاز به آرامش و انسجام در درون خود دارد و توصیه می کنیم که محیط آرامش برای مردم فراهم شود.

زاکانی افزود: براین اعتقادم که در دوران سازندگی همه مسئولین و ملت بسیج شدند که از رئیس جمهور وقت حمایت کنند اما متاسفانه ما نتوانستیم در این دوران به عملکرد قابل قبولی دست پیدا کنیم و شاهد تورم 47 درصدی بودیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در انتخابات پیش رو در یک فضای کاملا رقابتی و در چارچوب قانون و اخلاق شاهد ارائه یک برنامه و الگوی مشخص باشیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دلیل اجماع اصلاح طلبان بر روی آقای هاشمی اظهار داشت: بنده معتقدم مجموعه دوم خرداد به دلیل عدم اقبالی که مردم نسبت به آنها دارند تنها راه بازگشت خود به صحنه سیاسی کشور را حضور هاشمی احساس می‌کند.

وی افزود: پس از پایان دوران سازندگی وقتی این دوران به پایان رسید خاتمی خود را مرد اندیشه آن روز معرفی کرد اما ما متاسفانه شاهد بودیم که همان مسیر دولت سازندگی از سوی خاتمی دنبال شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درباره توانایی جسمی هاشمی و حضور او در عرصه انتخابات باید شورای نگهبان تصمیم بگیرد.

زاکانی تصریح کرد: شورای نگهبان تشخیص می‌دهد که براساس اصل 115 چه کسانی مدیر و مدبر هستند و شاخصه‌های لازم را برای تصدی پست ریاست جمهوری دارند.

زاکانی اظهار داشت: اما اعتقاد دارم در شرایط فعلی کشور کسی باید تصدی پست ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد که شرایط ذهنی و فکری وی با شرایط کنونی مطابقت داشته باشد.

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره رایزنی با برخی از چهره‌های اصولگرا گفت: بنده هیچ گونه رایزنی را با هیچ‌کدام از نامزدهای اصولگرا انجام نداده ام اما مدل ذهنی را ارائه کرده‌ام که طبق آن اصولگرایان می‌توانند با یک نفر وارد عرصه انتخابات شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در این مدل ذهنی بنده به همراه آقایان حداد عادل، جلیلی و لنکرانی حضور دارم اما حضور لنکرانی در این مدت به نظر جبهه پایداری بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بنده درباره تایید صلاحیتم هیچ نکته خاصی را از شورای نگهبان دریافت نکردم و تنها در جلسه‌ای دو ساعته با این شورا محورهایی از برنامه‌های خود را بیان کردم.

زاکانی افزود: امروز قصد دارم برنامه خود را که به صورت جامع تدوین شده است به شورای نگهبان تقدیم کنم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با سایر اصولگراها جلسه ای را داشته‌ايد؟ اظهار داشت: بنده به جز ارتباط مستمری که با آقای حداد عادل دارم با هیچکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جلسه خاصی را ندارم.

وی افزود: معتقدم در راستای وحدت اصولگرایان باید به طور حتم در این مجموعه یک نگاه ائتلافی صورت گیرد.

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا هاشمی می‌تواند از پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده است عبور کند؟ گفت: با توجه به مواضع و اظهارات هاشمی مشخص است که وی هنوز بر عقاید فکری گذشته خود اعتقاد دارد لذا هیچ گاه مردم نمی‌خواهند به 20 سال گذشته برگردند.

وی افزود: برخی از عناصر حاضر در صفحه که به جریان اصلاح‌طلب تعلق خاطر دارند بر این باورند که هاشمی به عنوان یک کدخدا می‌تواند مشکلات را از بین ببرد اما بنده بر این باورم که حضور هاشمی به طور حتم کشور را در مسیر دولت سازندگی قرار خواهد داد و ممکن است حتی کشور را به قبل از انقلاب برگرداند.

زاکانی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی توانسته است در عرصه بیداری اسلامی به جایگاه قابل قبولی دست پیدا کند لذا اعتقاد دارم فردی باید در عرصه ریاست جمهوری کشور بپردازد که رسانه‌های بیگانه از حضور وی در صحنه خوشحال شوند.

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در سال 91 و 90 یک میلیارد تومان از سازمان تبلیغات در راستای مخارج نشریه پنجره دریافت کرده‌اید گفت: ما هیچ وقت مبلغی را نگرفته ایم و اگر اسنادی در این رابطه است منتشر کنید.

وی افزود: این نکته را باید صراحتا عرض کنم که میان نشریه پنجره و سازمان تبلیغات اسلامی قراردادی وجود دارد اما اینکه ما از این سازمان مبلغی را دریافت کرده باشیم کذب است.

زاکانی درباره اولویت‌ها و برنامه‌های کاری خود خاطر نشان کرد: فردا در جلسه‌ای که در دانشگاه خواجه نصیر دارم جزء به جزء برنامه‌های کاری خود را عرضه خواهم کرد لذا امروز به این موضوع نمی‌پردازم.

زاکانی خاطر نشان کرد: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که اولويت برنامه‌های من محوریت اقتصادی دارد.


وي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني براينکه قائل به وحدت بين اصولگرايان هستيد اما برخي از نامزدهاي اصولگرايي مانند قاليباف تک روي مي‌کنند نظرتان چيست؟ اظهار داشت: وظيفه ما دعوت به وحدت است اما هر نامزدي مسيري را که انتخاب مي‌کند برحسب سليقه شخصي خود حرکت مي‌کند و آن چه که راجع به وحدت اصولگرايي مطرح مي‌کنيم نيازي است که اصولگرايان بايد در صحنه انتخابات به همگرايي برسند.

وي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني براينکه با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر تخريب نکردن کانديداهاT شما دولت‌هاي هاشمي، اصلاحات و احمدي‌نژاد را بارها تخريب کرده‌ايد? بيان کرد: مسائلي را که در ارتباط با اين اشخاص مطرح کرده‌ام نقد است نه تخريب و من با توجه به صحنه جامعه و نيازهايي که بايد به آن توجه شود مسائل را مطرح مي‌کنم و اين در حالي است که ما را دعوت به اجراي تجربيات 20 ساله گذشته مي‌کنند.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري تصريح کرد: به عنوان يک نظاره گر طي اين چند سال تجربيات 20 سال گذشته حتي مي‌توانست مشکلات آن ايام را حل کند، حال چگونه مشکلات کنوني مي تواند راهگشا باشد و مطرح کردن اين مسائل ناظر به تخريب اشخاص نيست بلکه دست آموزي از گذشته است.

زاکاني گفت: بيانم صريح و شفاف است و به شخصيت افراد نمي‌پردازم و معتقدم حق نداريم شخصيت افراد را تخريب کنيم و اتفاق سال 88 از اين لحاظ محکوم است که نبايد شخصيت افراد را مورد تخريب قرار مي‌داد.

زاکاني با بيان اين که بايد برنامه‌ها و عملکردها را مورد نقد قرار دهيم، گفت: نقد برنامه‌ها از اصولي است که بايد مورد توجه در عرصه انتخابات خرداد سال 92 قرار گيرد لذا علاوه بر اين که داشته‌هاي گذشته را نفي نمي‌کنيم، حسن‌هاي آن را نيز ببينيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه حضور هاشمي باعث به صحنه آمدن پتانسيل‌هايي براي مقابله با اصولگرايي شده است، آيا جريان اصولگرايي تدبيري در اين خصوص اتخاد کرده است؟ اظهار داشت: جنبه حضور هاشمي اين است که اصولگرايان را بيدار کند و اين پيام را بدهد که حفظ جهت گيري کشور اولا بر انتخابات است و بعد از حفظ اين جهت‌گيري بايد يک تحول همه جانبه در کشور شکل گيرد.

زاکاني تاکيد کرد: نبايد به شرايط فعلي دل ببنديم بلکه بايد مشکلات و مواضع را بشناسيم و درصدد هموار کردن آن برآييم.

وي با اشاره به اين که اولين پيام حضور هاشمي دقت و متوجه کردن اصولگرايان است، گفت: اصولگرايان با حضور هاشمي اولين پيامي که دريافت کردند اين است که رقيبي خارج از مجموعه اصولگرايي دارند و رقابت آن‌ها درون گروهي نيست.

وي در ادامه افزود: بحث من شخص هاشمي نيست بلکه اجزا و شخصيت‌هايي است که نمادهايي را به واسطه حضور وي به ميدان مي‌فرستند و بايد اصولگرايان با يک شيب ملايم به سمت هم گرايي سوق پيدا کنند.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ارتباط با همگرايي اصولگرايان در انتخابات خاطر نشان کرد: بعد از اعلام تاييد صلاحيت‌ها به ارائه راه حل‌ها و سازو کارهاي وحدت خواهيم پرداخت. 


انتهاي پيام/

برچسب ها: زاکانی ، آفت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار