خوزستان/

امکان دسترسی به بانک اطلاعات فردی برای بیمه شدگان فراهم شده است

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به این موفقیت دست یافته که با تولید نرم افزاری اطلاعات تمامی بیمه شدگان و افراد تحت تکفل را ثبت و امکان دسترسی به بانک جهت کسب اطلاعات فردی را برای بیمه شدگان خود فراهم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ سید مجید موسویان در همایش راه اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه روستائیان و عشایر خوزستان اظهار کرد: یکی از حقوق بیمه شدگان نزد هر صندوق یا سازمان بیمه ای، امکان کسب اطلاع دقیق از سوابق خود نزد آن صندوق یا سازمان است.

وی افزود: چنین امکانی منوط به وجود بانک اطلاعاتی به روز و کامل از بیمه شدگان و قابلیت اعمال تغییرات مورد نیاز در آن است.

 موسویان تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به این موفقیت دست یافته که با تولید نرم افزاری با قابلیت بالا طی 7.5 سال، اطلاعات تمامی بیمه شدگان و افراد تحت تکفل و تغییرات مربوط به آنها را ثبت نموده و امکان دسترسی به بانک جهت کسب اطلاعات فردی را برای بیمه شدگان خود فراهم کند.

وی گفت: همچنین این صندوق به کارگزاران خود این امکان را می دهد که با بانک صندوق به طور مستقیم ارتباط برقرار کرده، ثبت نام و تمدید دوره ای بیمه افراد متقاضی را به صورت آن لاین به اجرا بگذارد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور اظهار کرد: در حال حاضر در 28 استان کشور بیمه شدگان صندوق می توانند با ارسال کد ملی خود از طریق سامانه 300027 تلفن همراه از وضعیت خود و تکالیفی که بر عهده دارد مطلع شده و به آن عمل کنند.

وی گفت:  دسترسی سریع و آسان به وضعیت بیمه‌ ای بیمه‌ شدگان، برخورداری از حمایت‌ های معیشتی و امکان استفاده از بیمه ازکارافتادگی و بازنشستگی از مزایای استفاده از این سامانه است.

موسویان، تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق را 37 درصد جمعیت مشمول این صندوق، برابر با یک میلیون و 120 هزار خانوار بیان کرد و گفت: در کشور سه میلیون نفر مشمول عضویت در این صندوق هستند که این افراد اختیاری بیمه می‌شوند.


وی تصریح کرد: این صندوق برای سه موقعیت بیمه شدگان مستمری تدارک دیده شده که شامل دوران کهنسالی، از کارافتادگی و فوتی است./س
 

برچسب ها: دسترسی ، اطلاعات ، فردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.