حجت‌الاسلام ذوالنور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هشدار داد

ضرورت پرهيز کانديداها از گزافه‌گويي و فريب افکار عمومي در شعارهاي انتخاباتي

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: همه نامزدها بايد شعارهاي قابل قبول و باور کردني داده و از فريب افکار عمومي بپرهيزند.


حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی‌ فقیه در سپاه، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت شعارهایی که کاندیداها مطرح می‌کنند، گفت: همه داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در هنگام شعار و وعده دادن به مردم باید از گزافه‌گویی بپرهیزند.

وی ادامه داد: "شعار" طرح و برنامه مدونی است که قرار است کاندیدا برای انجام آن وارد عمل شود و با تکیه بر آن بار اداره کشور را به دوش بگیرد لذا نهایت دقت باید اعمال شود.

حجت‌الاسلام ذوالنور اظهار داشت: شعارها و وعده‌های کاندیداها در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی خواهد بود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: با توجه به شرایط پیچیده و معضلات اقتصادی کشور، شعار همه کاندیداها باید مبتنی بر کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت باشد.

وی ادامه داد: ما باید نفت را از سر سیری و بی‌نیازی و به تناسب اولویت به فروش برسانیم نه بر اساس نیاز‌ لذا برای فروش نفت باید برنامه‌های جامعی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: کاندیداها در سه مقطع بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت باید حل ریشه‌ای اقتصاد، بهبود وضعیت معیشتی مردم، اشتغال، مسکن و تسهیلات ازدواج جوانان را با برنامه‌های جامع خود دنبال کنند.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به مسائل سیاست خارجی گفت: بحث تحریم و رابطه با آمریکا از موضوعات اصلی است‌ اما کاندیداها باید بدانند ورود در این حوزه نباید همراه با کوتاه آمدن و  عقب‌نشيني از ارزش‌های اسلامی باشد.

وی ادامه داد: بحث رابطه با‌ آمریکا جزو سیاست‌های کلان نظام و در حوزه اختیارات رهبر معظم انقلاب است لذا کاندیداها باید از شعار دادن در این زمینه بپرهیزند.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: همه کاندیداها باید با مطالعه قانون حوزه اختیارات خود را شناخته و براساس آن وعده و شعار دهند، چرا که طبق قانون قدرت به درستی توزیع شده است و خوشبختانه در این سیستم حکومتی امکان شکل‌گیری دیکتاتوری وجود ندارد.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اهميت حوزه فرهنگ در کشور گفت: همه کانديداها بايد براي توسعه فرهنگ اسلامي در کشور تلاش کنند و همه برنامه‌هاي آنها بايد متناسب با محتواي نظام و معجوني از آموزه‌ها و مباني ديني باشد.

وي ادامه داد: شعارهاي کانديداها در حوزه فرهنگي بايد مبتني بر استفاده از نکات مثبت فرهنگي دنيا و جلوگيري از ورود تبعات منفي آنها به فرهنگ کشورمان باشد.

حجت‌الاسلام ذوالنور در پايان خاطرنشان کرد: همه نامزدها بايد شعارهاي قابل قبول و باورکردني داده و از فريب افکار عمومي بپرهيزند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار