معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت:

ارز مبادله ای دلیل افزایش قیمت حج تمتع

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به این که سال گذشته نرخ ارز، مرجع بوده است، امسال با مبادله ای شدن نرخ ارز قیمت حج تمتع هم افزایش یافته است.

کاظمی نیا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سال گذشته دلار را با قیمت هزار و 226 تومان تهیه می کردیم ولی امسال قیمت آن به 2 هزار و 600 تا 700 تومان افزایش یافته است و همین امر باعث افزایش قیمت اعزام زائران حج تمتع شده است.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به این که هیچ تغییری در هزینه هایی مثل تدارکات ، تغذیه و مسکن نداشته ایم، اظهار داشت: با توجه به این که نرخ ارز سال گذشته مرجع بوده ولی امسال ارز مبادله ای شده است و این موضوع بر روی قیمت فیش های حج تمتع امسال تاثیر گذار بوده و سبب افزایش قیمت حج تمتع شده است.

**بهمنی: با اختصاص تورم و ارز مبادله ای قیمت حج تمتع مشخص شده است

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دلایل چند برابر شدن قیمت حج تمتع را این گونه عنوان کرد: وقتی نرخ ارز مرجع از هزار و 226 تومان به ارز مبادله ای 2 هزار و 450 تا 500 تومان تغییر می کند ضمن این که در کنار 2 برابر شدن ارز باید تورم 30.5 درصدی را هم اضافه کرد قطعاً باید انتظار افزایش قیمت حج تمتع را داشت.

وی ادامه داد: تبدیل نرخ ارز را هم باید به این موارد اضافه کرد که مجموع این موارد می توان در افزایش قیمت حج تمتع تاثیر بگذارد.

رئیس کل بانک مرکزی با توضیح در خصوص تبدیل نرخ ترجیحی به مبادله ای تصریح کرد: قیمت تمام شده ارز سال گذشته هزار و 226 تومان بود که با صرف هزینه های مربوط به دریافت و تبدیل ارز و هزینه های انتقال به هزار و 250 تومان می رسد اما امسال با محاسبات صورت گرفته کف ارز را 2هزار 476 تومان در نظر گرفته ایم و به اضافه هزینه های مربوط به دریافت و تبدیل ارز و هزینه های انتقال قیمت تمام شده ارز بالای 2 هزار و 600 تومان شد و ما قیمت تمام شده حج را با همان ارز 2 هزار و 600 تومان در نظر گرفته ایم.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: بر اساس اختلافات نرخ ارز سال گذشته و سال جاری به علاوه نرخ تورم مبداً و مقصد یعنی نرخ تورم ریالی در ایران و نرخ تورم در عربستان قیمت حج تمتع مشخص می شود./ز

برچسب ها: حج ، زیارت ، مبادله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار