تشخیص صحیح گام اول درمان باروری و سقط مکرر جنین

درمان باروری و داشتن فرزند برای افرادی که به مراکز ناباروری مراجعه می کنند باید با شناسایی مرکز و بررسی نتایج کاری مرکز با قیمت منطقی همراه شود تا با تشخیص درست سایر مراحل را طی کنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛ حاضر درمحل سیدرضا غفاری مسئول کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد درخصوص ایجاد کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد که به همت محققان در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا راه اندازی شده افزود: پژوهشگاه در ابتدا با درمان ناباروری و سقط مکرر راه اندازی شد، و خوشبختانه در این عرصه نیز موفق بود، اما زوج ها باید بدانند که درمان ناباروری درگام اول به هر قیمتی نباشد و تنها با نگرش جامع مادر، جنین و نوزاد می توان در سطوح مختلف به نتیجه رسید.

متخصص ژنتیک پزشکی کشورمان اظهار داشت: در پزشکی امروز برخلاف دید سنتی، باید موضوع محور نگریست نه تخصص محور یعنی برای داشتن نوزاد سالم باید به سلامت مادر، سلامت جنین و در نهایت سلامت نوزاد با تشخیص صحیح، بررسی بیماری های زمینه ای، و بررسی روند درمان بیمار  نگاه جامعی داشت که خوشبختانه شاهد این نگرش یکپارچه و منحصر به فرد در کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد هستیم.

غفاری در ادامه عنوان کرد: این مرکز با اهدافی نظیر تامین سلامتی مادران، ارزیابی سلامت جنین و نهایتاً حفظ سلامتی نوزادان گام بر می دارد و پیشگیری از بروز معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی، پیشگیری از تکرار معلولیت ها در خانواده با سابقه فامیلی گام برداشته است.

 متخصص ژنتیک پزشکی این مرکز تصریح کرد: نگاه یکپارچه و علت شناسانه ناباروری و سقط مکرر جنین باید در دیدگاه عموم مردم نیز جلوه گر شود تا شاهد نتایج مطلوب باشند.

مسئول کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد گفت: در این مرکز علاوه بر مشاوره مکرر روانپزشکی  با بهره گیری از آزمایشگاههای سیتوژنتیک با درصد بالایی می توان نسبت به درمان سقط مکرر جنین و پیشگیری از بروز معلولیت ها اطمینان خاطر حاصل کرد.

ثبت وضعیت درمان زوج های نابارور مطلوب نیست


غفاری مسئول کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد اظهار داشت: در این کلینیک علاوه بر واحدهای مذکور، واحد کنترل بارداری به مراقبت های ژنتیکی در بارداری، غربالگری سه ماهه می پردازد و خوشبختانه واحد نوزاد fllow up با خدمات پیگیری و بررسی وضعیت درمان می تواند خلا مربوطه را پر کند.

روش سیتوژنتیک گامی مطمئن در درمان ناباروری و سقط مکرر جنین


روش سیتوژنتیک که به همت محققان پژوهشگاه فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر بر روی جنین ها مورد استفاده قرار می گیرد سهل الوصل است چرا که در این روش زوج نابارور که با سقط مکرر جنین مواجه می شوند بدون محدودیت زمانی و شرایط می توان جنین سقط شده را در ظرف یا بسته به کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد انتقال دهند و نسبت به بیماری جنین و رفع بیماری و پیشگیری از عوارض احتمالی فرزند آینده گام برداشت./ع2
برچسب ها: سقط ، جنین ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار