برگزاری روز جهانی نوجوانان و جوانان با شعار « شیوه زندگی سالم برای جوانان»

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شعار روز جهانی سلامت نوجوانان و جوانان را « شیوه زندگی سالم برای جوانان» اعلام کرد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر علی سنگی  اظهار داشت: به منظور برگزاری روز جهانی نوجوانان و جوانان، ستاد کشوری ساماندهی امور جوانان با ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل شد و اقداماتی که تا کنون در دفتر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده صورت گرفته تشریح شد.

دکتر سنگی در ادامه از تشکیل دبیرخانه تهیه و تدوین شیوه زندگی سالم برای نوجوانان و جوانان در دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس خبر داد و گفت: قرار است نشست کلی با مسئولان حوزه های مرتبط با نوجوانان و جوانان در خصوص موضوع شیوه زندگی سالم داشته باشیم تا نتایج آن روز جهانی سلامت نوجوانان و جوانان به کل کشور و همه نهادها ابلاغ شود.
 
ارائه خدمت به گروه هدف نوجوانان و جوانان در بسته خدمت پزشک خانواده

وی تدوین سند سلامت باروری نوجوانان و جوانان، انجام مداخلات جهت ارتقای بهداشت باروری جوانان، انجام مشاوره های لازم و آموزش های خود مراقبتی، نقشه جامع سلامت نوجوانان و جوانان، اجرای برنامه های توانمند سازی جوانان در حوزه سلامت، راه اندازی مدارس مروج سلامت و ارائه خدمت به گروه هدف نوجوانان و جوانان در بسته خدمت پزشک خانواده را از جمله اقدامات صورت گرفته در این دفتر عنوان کرد.

وی در بحث شیوه زندگی سالم به 7 رفتار مخاطره آمیز در این گروه سنی اشاره کرد و گفت: فعالیت فیزیکی، تغذیه سالم، پرهیز از اعتیاد، پرهیز از خشونت، پرهیز از رفتارهای پرخطر، پرهیز از مصرف سیگار و قلیان، 7 رفتار پرخطر در بین نواجونان و جوانان محسوب می شود که امیدواریم بتوانیم با جلب مشارکت همه نهادهایی که در زمینه سلامت نواجانان و جوانان نقش دارند، گام موثری را جهت ارتقای سلامت این قشر برداریم. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار