بیش از 80 درصد از عملکرد علمی جهان در فاصله سالهای 2006 تا 2010 توسط اسكوپوس نمایه سازی شد.

جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام   ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش های رسیده رتبه بندی دانشگاههای جهان برای سال 2012 اعلام شد. 
چنانچه این گزارش حاوی تعدادی از شاخص های علم سنجی است که بر ابعاد اصلی عملکرد پژوهشی موسسات تاکید دارد و هدف از این رتبه بندی در واقع ارزشیابی عملکرد پژوهشی دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی کشورها در سطح جهانی است. 

وی افزود: دوره ای که در این رتبه بندی مد نظر قرار گرفته تولیدات علمی کشورها در فاصله سالهای 2006 تا 2010 بوده و این رتبه بندی شامل موسساتی است که حداقل 100 مدرک علمی از هر نوع را در سال 2010 گرد آوری کرده و آنها را منتشر ساخت. 

مهراد تصریح کرد: آمریکا با تعداد 521 موسسه دارای بیشترین دانشگاه و بعد از آن چین با 332 موسسه در جایگاه دوم قرار دارد. 

وی در ادامه گفت: همچنین در خصوص دانشگاه های ایران باید بگویم که موسسات پژوهشی ایران در این رتبه بندی 45 موسسه است که از این میان تنها 6 دانشگاه و موسسه دانشگاهی از وزارت بهداشت و مراکز تحقیقاتی وزارت علوم است. 
چنانچه تنها نام 3 موسسه پژوهشی شامل پژوهش های دانش های بنیادی ، بیمارستان شریعتی و مرکز تحقیقات مواد و انرژی از مجموع مراکز پژوهشی کشور در این فهرست قابل مشاهده است ،البته نام دانشگاه آزاد اسلامی ایران نیز به عنوان یک دانشگاه خصوصی در بین اسامی 45 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور قرار دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار