مرکز تحقيقات پزشکي هسته اي بيمارستان شريعتي به دستگاه PET اسکن مجهز شد

بيمارستان شريعتي تهران به دستگاه تصويربرداري تشخيصي با استفاده از راديو داروها مجهز شد که با استفاده از اين دستگاه تشخيص قطعي برخي بيماري ها محقق مي شود.

دکتر بابک فلاحي متخصص پزشکي هسته اي در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: متخصصان بيماري هاي خون و سرطان براي تشخيص دقيق بيماري ها به دستگاه PET اسكن نياز دارند، اين دستگاه در تشخيص قطعي برخي بيماريها بسيار موثر است.

وي با بيان اينکه بر اساس استانداردها براي هر 5/1 ميليون نفر جمعيت به يك دستگاه PET اسكن نياز است تصريح کرد: با توجه به جمعيت کشورمان نزديک به 50 دستگاه PET اسكن با توزيع مناسب در شهر هاي بزرگ كشور نياز داريم.

فلاحي اظهار کرد: نياز بود که بيماران با پرداخت هزينه اي معادل 2500 دلار براي اسكن به ديگر كشورها سفر كنند آغاز به كار اين دستگاه کاهش هزينه هاي اين بيماران را به دنبال خواهد داشت، هزينه تصويربرداري براي بيماران در يك مركز دولتي نزديک به يك ميليون و 400 هزار تومان است.

وي عنوان کرد: با استفاده از اين دستگاه ظرفيت پذيرش روزانه 6 بيمار را خواهيم داشت که با تامين نيروي انساني و تامين راديودارو در دو نوبت كاري روزانه حداكثر 7 بيمار تصوير برداري مي شوند.

برچسب ها: پزشکی ، بیمارستان ، اسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار